Gość porkczop Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Witam wszystkich, potrzebuję jakis schematów do bezpiecznika 30 A "układ sterowania silnikiem" - tylko tyle udało mi się znaleźć.Auto to sedan 2001r. Z16XE 1.6 16VBezpiecznik daje rade jakieś 20 minut jazdy w upałach, potem sie przegrzewa i auto staje. Wentylator chłodnicy działa, temperatura silnika na środku cały czas.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 F 1 - 60 A kostka stacyjkiF 2 - 60 A przełącznik świateł , zespół sterowania silnikaF 3 - 60 A złącze diagnostyczne, składany dach, skrzynka bezpieczników w kabinieF 4 - 30 A wentylator chłodzący (40 A z klimatyzacją)F 5 - 60 A ABS , ESP , regulacja trakcjiF 6 - 20 A zespół sterowania silnikaF 7 - 80 A układ wspomagania kierownicyF 8 - 40 A funkcje silnika, klimatyzacja W nowszych skrzynkach po roku 2000 zamieniono pozycjami bezpiecznik 1 i 3 - czyli kostka stacyjki jest pod bezpiecznikiem 3 Wnioski: bezpiecznik ma mieć 60A I na zakończenie miły akcent: jest na forum coś, co się nazywa wyszukiwarka. Nie gryzie, nie morduje, nie wypala mózgu, a pozwala odpowiedzieć samemu na większość wątpliwości. Żeby nie być gołosłownym, to to, co wkleiłem pochodzi stąd: http://forum.opel24.com/topic/45974-bezpieczniki-i-przekazniki-astra-g/ Ogarnij się zdziebko, bo u mnie lenistwo zasługuje na ograniczenie pisania i tak uczynię, jeśli jeszcze raz wyprodukujesz jakiś temat, na który jest WYCZERPUJĄCA lektura na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/#findComment-592074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porkczop Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 To nie takie proste, schematy znalazłem. W przypadku mojego auta napewno nie ma być 60 AZa dowód moge podać podobny przypadek jakiegoś gościa z innego forumhttps://astra-g.pl/viewtopic.php?f=72&t=2940&start=90Jesli reg. zabrania to usuń - daje tylko dowód że 60 A to nie jest Na podanym przez ciebie schemacie jest 20 A od "zespołu sterowania silnikiem" ty podajesz wniosek że ma być 60 A a tymczasem z tego co zdążyłem się zorientowac jest (zeleżnie od wsersji) 30 A lub 40 A z klimatyzacją. Co do lenistwa - byłem już u jednego autoelektryka który po oględzinach odmówił naprawy nie podając mi przyczyny dlatego zaczynam się bać i szukać pomocy na forum Tutaj schemat z waszego forum które znalazłem dużo wcześniej:http://forum.opel24.com/topic/45974-bezpieczniki-i-przekazniki-astra-g/Ale tam też jest "20 A" od zespołu sterowania silnika a nigdzie nie ma "30 A" tak jak w moim przypadku i przypadku gościa z innego forumJesli możesz to nie usuwaj mojego postu - może znajdzie się ktoś z podobnym problemem i będe miał punkt zaczepienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/#findComment-592077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 (edytowane) Jak znalazłeś schematy to w czym problem ? Sprawdzasz co jest podpięte na tym bezpieczniku i najwięcej pochłania prądu. Edit W schematach na tym bezpieczniku są podpięte dwa przekaźniki. Jeden zasila ECU a drugi pompę paliwa. Sterownik nie weźmie tyle prądu ale pompka jak przytarta to ma prawo palić bezpiecznik. Edytowane 18 Lipca 2015 przez Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/#findComment-592083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porkczop Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Witam, pozwoliłem sobie znaleźć instrukcje (książkę) niestety napisane tam jest że jesli pali sie któryś z bezpieczników w komorze silnika to nalezy udac sie do autoryzowanego serwisu.Schematy znalazłem ale żaden nie podaje że tam gdzie mam bezpiecznik 30 A - taki ma być, wszędzie jest 20 A, nie wiadomo czemu u mnie jest 30 A Czy wie ktoś może co składa się na "zespół sterowania silnika" gdyby się okazało po wymianie pompy że to jednak nie ona go pali ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/#findComment-592131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Na tym bezpieczniku masz ECU. pompę paliwa i wtryskiwacze paliwa. Obwody te zasilane są za pośrednictwem dwóch przekaźników. Może być tez zapchany filtr paliwa przez co pompa ma trudniej. Zmierz (lub jak nie masz wprawy to niech ktoś z doświadczeniem to zrobi) pobór prądu przez pompę. Dodatkowo trzeba zmierzyć pobór prądu ma wtryskiwaczach paliwa. I nie można też zapomnieć o samych przekaźnikach..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72580-bezpiecznik-30a-si%C4%99-pali-czy-ktos-mia%C5%82-podobny-problem/#findComment-592211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.