Skocz do zawartości

signum 2.0t z 2005 roku


Gość wieszczdobrejnowiny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wieszczdobrejnowiny

Witam,

 

chciałbym skierować do Was pytanie w kwestii zakupu samochodu Opel Signum z 2005r. z silnikiem 2.0T. Czy kwota 25tys.+2ty.opłaty za prawie już 11-letni samochód jest ofertą odpowiednią, czy raczej wygórowaną jak na ten rocznik?

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest auto ale jest to dosyć wygórowana cena.

W tej cenie oczywiście mówimy o polifcie w pełnym wyposażeniu skóra/navi itd. ?

Dodatkowo warto zainteresować się w jakim stanie jest turbina i rozrząd bo to spore koszta naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wieszczdobrejnowiny

jest skóra i jest navi .

i dodatkowo własnie obawiam się jak napisałeś: napinacz rozrządu turbo + pompa paliwa oraz sprzęgło nie było ruszane jak i o cim-e nie ma wzmianki w książce serwisowej czyli te koszty będą jeszcze przede mną.

dodatkowo w tej cenie oczekiwał bym auta bez obsługowego tj. nie chce dolewać na 1 tyś km litr oleju lub więcej.

ponadto utrata wartości za rok czy dwa będzie dramatyczna wiec jak się zdecyduje to będę musiał nim już pojeździć z 6 - 8 lat także chce dobrze wszystko przemyśleć i skalkulować.

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Utrata wartości zawsze jest ale jak napisane wyżej stan techniczny ma duże znaczenie.

W tym wypadku musisz bardzo dokładnie prześwietlić auto żeby mieć pewność. Jeśli chodzi o rozrząd to ciężko sprawdzić w jakim jest stanie bez rozebrania osłony, sama naprawa nie kończy się na wymianie napinaczy, najlepiej od razu wymienić komplet góra+dół, koszt z robocizną ok 1800zł. Turbo ogarnięty mechanik sprawdzi i stan sprzęgła też powinien wyczuć.

Regeneracja turbo ok.1300zł, sprzęgło 800-1000zł

Na szczęście mam już toi wszystko za sobą ale niestety zabolało. Po około 7tyś/km od zakupu zaczął mi stukać łańcuch rozrządu aż w końcu pękła płoza od dolnego rozrządu, opiłki plastiku/ebonitu z płoz rozrządu podziurawiły filtr oleju i wszystko poszło na turbinę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wieszczdobrejnowiny

stan ma znaczenie ale jeśli dziś kupisz 10 letnie auto za 27 tyś

to powiedzmy za 2 lata już 12 -letniego Opla niezależnie od stanu nikt nie weźmie za 20 tyś a za wiele mniej .

sądzę że Niemcy opanowali moment sprzedaży do perfekcji i doskonale zdają sobie sprawę że bardziej się opłaca szybko sprzedać takie auto niż inwestować euro w serwis, który nie jest u nich tani.

np taki rozrząd z robotą kosztuje ok 1300 euro kiedy całe auto jest wyceniane na 4000 - 4800 euro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko w przypadku gdy przepłacisz przy kupnie. Umówmy się auto 10cio letnie przez 2 lata i przez 40tys km nie straci 50%wartości...

Niemcy chłodno kalkulują, a koszta robocizny u nich większe no i mechanicy tylko wymieniają całe podzespoły, więc zwykła matematyka im podpowiada kiedy zrobić zamianę. Do tego lepsze warunki kredytowe i większa siła nabywca eur robią swoje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powiem tak 27 tyś + tyś na pierwszy serwis za siga z 2015? dodatkowo jeśli będziesz chciał do tego gaz to juz masz ponad 30 tyś!

nie kupuj w emocjach silnik fajnie się zbiera na prostej ale już na zakrętach auto staje się podsterowne

przed zakupem zapoznaj sie z bolączkami tego silnika nie jest tak idealny jak go zachwalają. wszystko zależy od poprzedniego właściciela czy zmieniał terminowo olej(silnik bardzo wrażliwy na olej i jego jakość) dbał o turbo i wiele innych. Nie myśl że jak zapłacisz „dużo” to będziesz lał tylko benzynę i do przodu

ja osobiście polecam 1.8 140km odchodzą problemy z rozrządem, pompą paliwa oraz przede wszystkim turbo i cały jego osprzęt(brak mocy kopcenie ubytki oleju olej w różnych miejscach) i spokojnie w tej cenie znajdziesz roczniki 2007 nie ma w nim już hydrauliki luzów zaworowych i przy ewentualnej inst. Gazu trzeba to częściej kontrolować niż jeżdżąc na samej benzynie

sięgając wstecz ok 1 roku to ten samochód spokojnie zakupił byś taniej, teraz jest na Topie i każdy po info z netu chce jeździć jakże niezawodną i dynamiczną jednostką Opla a jak jest wystarczy przeszukać dobrze forum.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności