Skocz do zawartości
maxio69

Astra G-problemy z termostatem/temp,

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Posiadam astrę G 01r 1,7DTI Isuzu.

Mam problem z temp silnika.

Nie osiąga mi 90 stopni. Jadąc, temp silnika waha się od 80 w poranne dni (17 stopni C) przy trasie 20km zaś w upalne popołudnie temp dochodzi do max 82-83 stopni i ani nie drgnie więcej, nawet w korku.

Dodam, że w tamtym tyg wymieniłem termostat tzn wkład ponieważ myślałem, że to właśnie jego wina przed wymianą było to samo.

Dzisiaj wracając rano z pracy temp 17stopni C na zewnątrz przy trasie 20km temo silnika ciągle była na 80 góra 82 stopnie.

Gdy dotnkąłem węża tego co idzie za termostatem był ciepły tak samo jak ten co idzie od zbiorniczka do bloku(chyba?)

Nie wiem co już jest grane czy to nadal felerny termostat czy już coś innego.

Edytowane przez maxio69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na wskaźnik na desce rozdzielczej .. najlepiej jedź i sprawdź oczyt temperatury z silnika (czujnik na teermostacie) ze wskazaniami wskaxnika na desce rozdzielczej .. będziesz wiedział czy temperatury sa takie same.

Temperatura robocza tego silnika .. to 83-93C.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn wpiąć się pod komputer tak? I na tym programie co koleś będzie miał będzie widział jaka jest temp?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak .. moze być jakiś opcom, tech2 .. lub jakikolwiek inny maqjacy prawidłowy odczyt temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zegarach tez nigdy nie osiąga 90st.Podczas gdy przy odczytach pracy programem 89-92st.

Moim zdaniem maxio69 wszystko jest w porzadku.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a może wina leży po stronie czujnika?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a może wina leży po stronie czujnika?

byc może .. dlatego pisałem abyś sprawdził jaką wartośc temperatury ma odczyt z czujnika .. wiedzac jaka temperature powinien mieć będziesz wiedział czy wskaźnik jest wadliwy, czy czujnik oszukuje, czy cos dzieje się nie tak z silnikiem. Osobiscie uwazam, że wskaźnik zaniża temp. i nic sie nie dzieje z Twoim autem.

Edytowane przez grzes08

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak.

Na zimnym silniku pojechałem do kolegi około 2km.

Podłączył do kompa i program pokazał 2 temp.

1. 64 stopnie

2. 70 stopni.

Wydaje mi się że jak by byl uszkodzony czujnik to wskazówka by nie drygla nawet na rozgrzanym silniku.

Dzisiaj rano jadąc do pracy temp na zew. 15 stopni przez 20km temp caly czas pokazywało 80stopni.

Zastanawiam się nad wymianą czujnika na taki:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5090347123&ref=last-visited

Tylko czy to coś da? Nie za taki :)?

A może jeszcze wymienić termo. Na taki:

http://allegro.pl/showitem/description/5554417737.html

Taki właśnie mialem stary tylko ta guma w środku była już spękana.

Aktualnie nowy mam tak Gates:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5419229712&ref=last-visited

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzes008

Maxio .. masz termostat nie do tego silnika .. i pytasz się w czym jest problem .. ?? przecieza ten termostat może mieć inną charakterystykę, inny przekrój .. silnik X17 to poprzednia wersja Y17 jaki jest w Twoim aucie .. podejrzewam, że temperatura podskoczy .. jak zmienisz termostat na własciwy.

 

 

Podłączył do kompa i program pokazał 2 temp. 1. 64 stopnie 2. 70 stopni.

co oznacza, że program pokazał dwie temperatury .. bo ja tego nie rozumiem .. temperatura silnika jest jedna .. wiec jak mógł pokazac dwie?? no ale ok .. masz te dwie .. i mowiłem, Ci abyś wtedy sprawdził ile masz na wskaźniku .. jaka jest różnica pomiędzy odczytami z programu i ze wskaźnika?? tego nie napisałeś .. albo ja nie doczytałem lub nie zrozumiałem ..

Edytowane przez Grzes008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wymień termostat na właściwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten termostat co mam to kupiłem w okolicznym sklepie i mówiłem dokładnie sprzedawcy ingo o samochodzie.

Widocznie sprzedał mi to co miał.

Po za tym sam kolo nie wiedział jaki to ma być bo mi różne pokazywał a ja jeszcze starego nie miałem wykręconego.

Dobra zakupie ten z linku z ta gumą co jest w środku.

Co do temp. To tak program pokazywał chyba jedna ta co na czujniku a druga ta co na liczniku ewent na komputerze samochodu.

Bo na liczniku wtedy wskazówka nie ruszyła się w ogóle.

A proszę mi powiedzieć czym się różni oprócz ceny ten:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5554417737&ref=last-visited

Od tego:

http://allegro.pl/termostat-opel-astra-g-h-meriva-tigra-1-3-1-7-i5566555654.html

Edytowane przez maxio69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było zrobic pomiary na dobrze rozgrzanym silniku.Jezeli wstawiłes faktycznie ten http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5419229712&ref=last-visitedto raz ze ma inną temp otwarcia,dwa jest nie od tego silnika przez co moze np puszczac bokami i nalezy wymienic na prawidłowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzes008

Ten, który masz jest od innego silnika ty masz silnik Y17DTI. Oprócz wizualnej budowy może różnic się średnica, temperaturą otwarcia, skokiem termostatu a co za tym idzie przepływem płynu, szybkością reakcji itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie wiem już że sprzedawca sprzedał mi nie ten co trzeba.

Za ten zakupie nowy.

Tylko który brać ten za 22zl czy ten za 37?

http://allegro.pl/termostat-opel-astra-g-h-meriva-tigra-1-3-1-7-i5566555654.html

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5554417737&ref=last-visited

Oba są vernet

Różnią się cena i budową ale oba są vernet i z opisu wynika że pasują do y17dt.

Bardziej skłaniał bym się do zakupu tego za 37.50 bo podobny wręcz identycznie wygląda jak mój stary termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym proponował ten za 37.50 ten tanszy ma nawet nie własciwą uszczelke w komplecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzes008

Dokładnie tak.. uszczelka powinno być w kształcie kroćca a nie jakiś oring. Bezwzględnie droższy.. to nie majątek

Edytowane przez Grzes008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie majątek ale co szkodzi zapytać. To jest forum więc chyba można pytać? Zamówiony juz ten za 37 zobaczymy co z tego będzie dam znać jak założę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzes008

Po to jest forum jak ktoś pyta to odpowiadam.. Powodzenia.. i napisz jaki jest efekt końcowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekt końcowy jest taki.

Dzisiaj przyszedł mi termostat więc zabrałem się za jego wymianę.

Test zrobiłem właściwie teraz i sytuacja wygląda tak.

Po przejechaniu 4km autko zaczęło łapać temp. i jakoś na 5km miałem już prawie 90stopni tzn brakowało jakieś 2mm do 90 czyli za pewne było to 88-89stopni.

Gdy wskazówka była między 80-90 stopni w połowie zatrzymałem się by sprawdzić czy termostat się otwarł wąż za termostatem był zimny zaś ten cieńszy od zbiorniczka był już gorący.

Gdy temp. doszła do prawie 90 stopni zatrzymałem się jeszcze raz i już wąż za termostatem zaczynał robić się ciepły.

Gdy dojechałem do domu 10km węże były gorące chłodnica górą zaczynała robić się również gorąca. Temp ciągle utrzymywała się na prawie 90 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli problemem był nie własciwy termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.