Skocz do zawartości

Astra G-problemy z termostatem/temp,


Gość maxio69

Rekomendowane odpowiedzi

Ten termostat co mam to kupiłem w okolicznym sklepie i mówiłem dokładnie sprzedawcy ingo o samochodzie.

Widocznie sprzedał mi to co miał.

Po za tym sam kolo nie wiedział jaki to ma być bo mi różne pokazywał a ja jeszcze starego nie miałem wykręconego.

Dobra zakupie ten z linku z ta gumą co jest w środku.

Co do temp. To tak program pokazywał chyba jedna ta co na czujniku a druga ta co na liczniku ewent na komputerze samochodu.

Bo na liczniku wtedy wskazówka nie ruszyła się w ogóle.

A proszę mi powiedzieć czym się różni oprócz ceny ten:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5554417737&ref=last-visited

Od tego:

http://allegro.pl/termostat-opel-astra-g-h-meriva-tigra-1-3-1-7-i5566555654.html

Edytowane przez maxio69

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było zrobic pomiary na dobrze rozgrzanym silniku.Jezeli wstawiłes faktycznie ten http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5419229712&ref=last-visitedto raz ze ma inną temp otwarcia,dwa jest nie od tego silnika przez co moze np puszczac bokami i nalezy wymienic na prawidłowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten, który masz jest od innego silnika ty masz silnik Y17DTI. Oprócz wizualnej budowy może różnic się średnica, temperaturą otwarcia, skokiem termostatu a co za tym idzie przepływem płynu, szybkością reakcji itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie wiem już że sprzedawca sprzedał mi nie ten co trzeba.

Za ten zakupie nowy.

Tylko który brać ten za 22zl czy ten za 37?

http://allegro.pl/termostat-opel-astra-g-h-meriva-tigra-1-3-1-7-i5566555654.html

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5554417737&ref=last-visited

Oba są vernet

Różnią się cena i budową ale oba są vernet i z opisu wynika że pasują do y17dt.

Bardziej skłaniał bym się do zakupu tego za 37.50 bo podobny wręcz identycznie wygląda jak mój stary termostat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.. uszczelka powinno być w kształcie kroćca a nie jakiś oring. Bezwzględnie droższy.. to nie majątek

Edytowane przez Grzes008

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie majątek ale co szkodzi zapytać. To jest forum więc chyba można pytać? Zamówiony juz ten za 37 zobaczymy co z tego będzie dam znać jak założę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt końcowy jest taki.

Dzisiaj przyszedł mi termostat więc zabrałem się za jego wymianę.

Test zrobiłem właściwie teraz i sytuacja wygląda tak.

Po przejechaniu 4km autko zaczęło łapać temp. i jakoś na 5km miałem już prawie 90stopni tzn brakowało jakieś 2mm do 90 czyli za pewne było to 88-89stopni.

Gdy wskazówka była między 80-90 stopni w połowie zatrzymałem się by sprawdzić czy termostat się otwarł wąż za termostatem był zimny zaś ten cieńszy od zbiorniczka był już gorący.

Gdy temp. doszła do prawie 90 stopni zatrzymałem się jeszcze raz i już wąż za termostatem zaczynał robić się ciepły.

Gdy dojechałem do domu 10km węże były gorące chłodnica górą zaczynała robić się również gorąca. Temp ciągle utrzymywała się na prawie 90 stopniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności