Skocz do zawartości
kewlys34

skrzynia połautomatyczna tecshift

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc mam problem z połautomatem tecshift w moim vivaro a mianowicie auto ruszalo z 1 biegu szarpiac ale pewnego dnia dojezdzajac do skrzyzowania zredukowało sie do 1 biegu nacisnolem na hamulec ale auto zaczeło szarpac jak by byl jeszcze na biegu tzn ze nacisniecie pedlu hamulca nie zredukowalo na N i staneło na dobre czyli lampka skrzyni sie swieci i nie mozna nic właczyc wspomne jeszcze motor pali i skrzynia nie jest zablokowana. mechanik wymienil mi sprzeglo oczywiscie orginal ale przy probie adaptacji wyrzuca i rzekomo pokazuje blad siłownika ktory odpowiedzialny jest za wciskanie sprzegła czy ktos mial podobna sytuacji i czy mozliwe ze to jest dobra diagnoza.
dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam praktycznie identyczny problem. Udało się koledze go rozwiązać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wysprzegla po wymianie sprzegla?

wysprzeglik wymieniany?

w jaki sposob odpowietrzany

Edytowane przez wojtekcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim vivaro wymieniłem sprzęgło ok 2 tys. temu. Wysprzęglik został bo był wymieniany ok 15 tys. na wzmocniony. Objawy podobne jak kolega wyżej, jechałem i zaczął szarpać, zatrzymałem się, zgasiłem i zaraz odpaliłem. Skrzynia pokazywała 3 bieg, udało się wybić na luz N. Ale już nie da się wbić żadnego biegu. Występują błędy df0188 oraz df076.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli nie wysprzegla po wymianie sprzegla?

wysprzeglik wymieniany?

w jaki sposob odpowietrzany

Hej,

Widze,ze Ty tez jestes na Wyspach i, ze tez masz vivaro. Czy jestes moze mechanikiem albo specjalista do skrzyn polautomatycznych? Pytam, bo szukam mechanika, ktory doradzilby nam co dokladnie skopalo sie w naszym i ile kosztowalaby naprawa.

Van zepsul sie po weekendzie bez jazdy. Maz probowal go odpalic aby pojechac do pracy jak zwykle w poniedzialek rano i nie mogl zmienic biegu. Biegi chodza normalnie jak jest tylko na zasilaniu a jak wlaczy silnik to juz kontrolka zbledem sie pojawia. Jakis mechanik przyjechal i odczytal kod P0928, powiedzial,ze to solenoid i narazie nie oddzwonil aby powiedziec czy sie podejmie naprawy. Domyslam sie,ze nie bo nie ma pojecia o takiej skrzyni:/ Bede bardzo wdzieczna za jakakolwiek informacje.

Pozdrawiam,

Ola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co zawsze, potencjometr polozenia silownika sprzegla, elektrozawor sterujacy silownikiem sprzegla, wysprzeglik lub poprostu utrata kontaktu na kostkach a na wyspach pada od 3 tygodni wiec raczej kostki do przejzenia jesli plyn w zbiorniczku w przedniej czesci robota wciaz jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego elementy , które opisałeś można reanimować czy zostaje zakup nowych? Pamiętasz, który elektrozawór odpowiada za sterowanie sprzęgłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zaworze mozesz jedynie zmienic oringi jesli padly, polozony jest z tylu na gorze od strony silnika

wysprzeglik to chyba oczywiste ze tylko wymiana i niema czegos takiego jak wzmocniony bo gumy nieda sie wzmocnic a mi luka starcza na okolo rok

potencjometr tylko wymiana i nie tania, mozna kombinowac z potencjometrami magnetti marelli z przepustnic peugeota, osobiscie nie wglebialem sie w ten temat ale jesli mi juz padnie jakis to napewno pokombinuje bo do puga to okolice 200zl a do vivaro trafica chyba ponad 700 a to troche duzo za proste urzadzenie wielkosci pudelka zapalek

moze lepiej napisz czy sucho pod skrzynia i czy cos jest w zbiorniczku plynu sprzegla w przedniej czesci robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod skrzynia jest sucho, przedni zbiorniczek jest pełny, natomiast ten z tyłu jest do połowy . Jaki jest w tym tylnym zbiorniczku płyn? Oringi da się zamówić oryginalne czy trzeba dobierać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jaki powinien byc, zadzwon do renault i zapytaj

Oringi pewnie mozna kupic w aso ale podchodza zwykle metryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jaki jest płyn w zbiorniczku za robotem ? Tam jest jakiś specjalny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisalem ze niewiem, ja mam wlany plyn do zawieszenia chydraulicznego, bez znaczenia co tam wlejesz oby znosilo cisnienie do 50 barow i nie bylo zmieszane z oryginalem ale pisales ze masz polowe zbiornika czyli nietrzeba nic ruszac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wyciągnął robota i stwierdził, że jest uszkodzony potencjometr , jeśli patrzymy na robota od przodu to on jest po lewej stronie- górny. Czy może ktoś wymieniał taki potencjometr oznaaczenie pf2c/00 - 0936ae ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprzeglowy

Na jakiej podstawie takie stwierdzenie?

Uszkodzony mechanicznie czy elektronicznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierzył miernikiem i stwierdził, że ten nie działa , pozostałe dwa niby sprawne. Potencjometr ten był dodatkowo mechanicznie uszkodzony, wcześniej średnio się chyba z nim ktoś obchodził. Dzwoniłem do opla i cena ( kosmos ) 820 zł. Jak wpisywałem w google pf2c/00 to już od 150 zł można nabyć. Występuje on w wielu autach zazwyczaj jako potencjometr przepustnicy, tylko nie wiem czy pozostałe cyfry na nim mają znaczenie czy to po prostu numer seryjny. Mechanik miał założyć taki od robota skrzyni od alfy 147. Kolego możesz mi opisać sposób na odpowietrzenie skrzyni, bo ostatnio po wymianie sprzęgła mechanik miał z tym kłopot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze cene ladna krzycza, wiem tez ze z przepustnic puga ma te same oznaczenia ale w robocie sa 3 rozne sensory z ktorych 2 maja takie same oznaczenia ale sie roznia oporem i nie podejdzie, napewno taki sam sensor jest z prawej patrzac od przodu i u mnie srednio se radzi wiec jesli podejdzie Ci zamiennik to daj znaka, co masz na mysli z tym odpowietrzaniem skrzyni? Poprostu lejesz 2.7 litra oleju i wszystko

Jesli chodzi o sprzeglo to poprostu trzeba cierpliwosci i 2 osob jesli niemasz clipa

Chodzi glownie o to zeby nie pozwolic na cofniecie plynu przez odpowietrznik bo wraca razem powietrze i niby przelejesz nawet 0.5 litra plynu a powietrze dalej bedzie w robocie

Clipem poprostu wlaczasz odpowietrzanie i odkrecasz odpowietrznik czekajac az przejdzie procedura i zrobione chociaz czasem trzeba powtarzac np jesli uklad byl calkowicie suchy. W sobote chyba bede zrzucal skrzynie bo wysprzeglik mi odlecial to moze zrobie jakis film z odpowietrzania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik włożył ten potencjometr i odpowietrzył sprzęgło na zapłonie, ale jak zapalił vivaro to po wrzuceniu biegu wywala błąd i nie da się wrzucić biegu.

Na zapłonie wrzuca bez problemu biegi. Więc chyba ten potencjometr od alfy będzie zły. W robocie tak jak pisałeś są 3 te potencjometry,dwa mają takie same oznaczenia a ten który u mnie jest uszkodzony ma inne oznaczenie i nie wiem jaką ma oporowość. Z tego co patrzyłem w katalogu opla to niby wszystkie trzy mają być takie same, ale są też ich zamienniki, dzwoniąc do serwisu też mi powiedzieli, że w katalogu u nich są 3 takie same. Podał mi numer 4418849- 93196526, na stronie opla znalazłem niby zamiennik do nich o numerach 4413871- 93161300. Na forum widziałem, że szukałeś potencjometru 4418849- 93196526. Sam już teraz nie wiem czy one są do końca takie same. Jak będziesz wymieniał ten wysprzęglik to jak możesz to zmierz oporowość tego 4418849.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem podmien ten z alfy na tego z prawej i zobacz na zgaszonym silniku czy zmienia wlasciwie biegi, ewentualnie przyuczenie i bedzie wiadomo

W sumie sam mozesz zmierzyc ten drugi bo napewno sa identyczne, u mnie sa podmienione bo vana kupilem z rozwalonym silnikiem a sprawca okazal sie wlasnie potencjometr z prawej wiec wyczyscilem go psiklem smarem w sprayu i przenioslem na sprzeglo a sprzeglowy na miejsce tego po prawej i jezdze juz kilka lat

Co do aso to chyba wyjatkowo ulomni sa u Ciebie bo w robocie sa sensory 2 i 3 pinowe a poza tym te 2 pinowe maja rozny skok wiec sa 3 rodzaje a nie jeden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten z alfy jest z lewej strony jak patrzymy od przodu. Na zaplonie biegi przerzuca góra dół bezproblemowo . Gdy tylko zapalimy odrazu zapsala się bład skrzyni. I teraz nie wiem czy ten potencjometr jest dobrý czy nie. Bo trzebaby wydzierać znowu całego roboty do wyciagniecia těhotenství potencjometra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec wsadz go z prawej a ten z prawej na gore z lewej i sprawdz czy wrzuci wsteczny i wysokie biegi

Pisalem juz na tym forum dziesiatki razy ze jesli wywali blad odrazu po odpaleniu auta a na zgaszonym jest ok to wina ewidentnie sprzegla. Przyczyny

walnienty sensor, uszkodzony jeden z oringow na el zaworze, nieszczelnosc na odcinku robot wysprzeglik, mechanik sie pomotal ze wtyczkami i zle pozapinal, zle odpowietrzony uklad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.