Skocz do zawartości

c20ne na motronicu 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekc16nz

Witam. Właśnie skończyłem swój projekt c16nz->c20ne+lexmaul+4-2-1+tłoki,korby x20se, sterowanie motronic 1.5 z astry f czyli fullgroup. Powoduje to problem z lpg. Nie ma opcji żeby to wysterować(brc sequent). Chce to uruchomić na motronicu 2.8 z c20xe żeby uzyskać pełną sekwencję. Wiem czego potrzebuje tzn sterownik, dis, czujnik stuku i czujnik wałka...i tu mam największą niewiedzę, otóż czy obudowa czujnika wałka XE bedzie pasować do obudowy wałka NE? Jak dużej ingerencji bedzie wymagał wałek tzn ukształtowanie frezu? Szukam i szukam i żadnych konkretów nie mogę znaleźć...

Jak ktoś ma wiedzę na ten temat to chętnie "posłucham".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/
Udostępnij na innych stronach

Wałek XE na ML2,8 ma blaszaną "łopatkę" podającą impulsy na czujnik wałka. Czujnik ten jest w puszce podobnej nieco do wakupompy w dieslu i jest umieszczony zamiast rozdzielacza zapłonu. W starym XE na ML2,5 starczy nagwintować wewnętrzny otwór wałka, wsadzić "łopatkę" i przykręcić. Jeśli chodzi o 8V to nie wiem, czy ma w wałku otwór - pewnie ma. Pozostanie wtedy ustalić, w którym momencie łopatka daje impuls na wałek (chodzi mi o położenie tłoka pierwszego cylindra). Jak się to ustali, to powinno zadziałać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-597907
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość tomekc16nz

Witam. Właśnie o położenie tej łopatki względem czujnika przy ustawienu pierwszego tłoka w GMP mi się rozchodzi. Szukałem szperałem i nic nie znalazłem tylko filmik na jutubie z c20ne który pracował na mot2.8. Wszystkie graty już zebrałempost-1533-0-65035300-1459273844_thumb.jpg

jeszcze dochodzi to tego knocksensor którego mam ale niema go na zdjęciu.

Czy któryś z kolegów posiadaczy c20xe na m2.8 mógłby mi podpowiedzieć?

A moje c20 ne wygląda teraz takpost-1533-0-21532300-1459274053_thumb.jpg

post-1533-0-18332100-1459274214_thumb.jpg

post-1533-0-84978900-1459274351_thumb.jpg

No i viki po długim czasie

post-1533-0-03216300-1459274492_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-629906
Udostępnij na innych stronach

Łopatka powinna być bezpośrednio nad czujnikiem halla jak tłok 1 jest w GMP.

Na zdjęciu nie ma wiązki... rozumiem, że jest kupiona z ML2.8?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-629925
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Dzieki za odpowiedz Czyli ustawiam 1 tłok na GMP (czyli rozrząd powinien być na znacznikach) i ustawiam tak czujnik względem łopatki na wałku aby sie pokrywały? A kolega posiada c20xe na m2.8? Co do wiązki to zmodyfikuje istniejąca z mot1.5. Są bardzo podobne, trzeba tylko parę przewodów dołożyć do kostki kompa która jest w pełni rozbieralna, z tego co liczyłem to 12 modyfikacji wiązki.

Jeszcze jedno mnie zastanawia...mianowicie czy ten czujnik halla, impulsy z niego, decydują o momencie iskry na poszczególnych świecach czy też o tym kiedy wtrysnąć paliwo, a może o obu tych czynnościach???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-630088
Udostępnij na innych stronach

Miałem ML2.8 9 lat temu. Coś tam pamiętam.

Hall to inicjacja zapłonu 1-go cylindra - podaje do sterownika info o tym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-630106
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Spoko kumam. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Chodzi mi sygnał przebytej drogi do MID-a, skąd go pobrać? Niedawno nabyłem deche digital w komplecie z impulsatorem, czy z niego można pobrać sygnał-bedzie miarodajny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-630112
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

No dobra. Motronic2.8 wrzucony i jest problem... Silnik pracuje ale koszmarnie- faluje, jak uchyle przepustnice to kicha i strzela w dolot a o ruszeniu z miejsca można zapomnieć...o mam trzy problemy:

1. Cewka-mam dwie na których silnik pracuje tak samo z tym że z jedną kiedyś był problem w omedze x20se i poszła do gratów ale jak ją podmienie z tą którą mam to nie ma żadnej różnicy... ale na dniach bedę miał trzecią w 100% sprawną

2. Sensor przepustnicy-w c20ne jest numer bosch 0280122001 a w c20xe mot2.8 0280122004... ale w jednych katalogach występują raz że są zamienne a raz że nie-sprawdzałem na iparts że ten od ne nigdy nie występował w xe, ale ten z xe występował w ne???

3, fotpost-1533-0-95448900-1459795577_thumb.jpg

w którym miejscu ustawić ta "łopatke"??? Jak ustwie łopatke byle gdzie to wywala czek 94-wiadomo...ale jak poruszam tym deklem tak jakbym "ustawiał zapłon" to są dwa położenia oddalone od siebie o 180* w których czek gaśnie ale silnik pracuje do dupy! Czytałem gdzieś że 108* przed zz 4 cylindra...czyli jak???

ustawiam 4 cyl w gmp i cofam o 108*??? dobrze to rozumuje???

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72974-c20ne-na-motronicu-28/#findComment-630766
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności