Skocz do zawartości

Wymiana EGR a niepasujące części


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie związane choć inny silnik Z17DTJ - nie mój o pytanie z ciekawości, ale pewnie będziesz wiedział o co chodzi.

Dlaczego w tych silnikach stosuje się tzw. częściowe zaślepki? Podobno pelna zaślepka powoduje powstanie błędów silnika? Tylko dlaczego, jaki parametr generuje taki błąd lub skąd sie to bierze?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602771
Udostępnij na innych stronach

wartości przepływu powietrza z MAFa jest poza zakresem .. stąd ECM wie, że EGR jest przytkany.

ja nie stosuje takich rzeczy jak zaslepki EGR .. moim zdaniem nie ma potrzeby .. EGR jest czysty i nic sie z nim nie dzieje. Oczywiście mam inny silnik niż ten o którym piszesz, ale też jeżdżę w miescie teraz duzo (od roku) ale jak na razie wszystko jest OK.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602772
Udostępnij na innych stronach

Ale zapewne dotyczy to tylko diesla? Ja mam silnik x10XE z zaślepionym EGR i do dwóch lat jest wszystko OK. Sam nie wiem czy dobrze zrobiłem zaślepiając?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602775
Udostępnij na innych stronach

widać, ze w tym silniku sie da .. nie mam styczności z benzyną .. więc nie wiem czy to potrzebne czy nie .. z zasady wychodze z założenia, że jak ma byc to niech bedzie, bo ktoś po cos to wymyślił ..

w dieslach jest wieksze zapotrzebowanie na powietrze (do silnik pracuje w wiekszym nadmiarze powietrza) dlatego łatwiej jest ustawić odpowiednie przedziały i reagować ..

nie odpowiem Ci bo nie wiem czy dobrze zrobiłeś ..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602777
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze cos ciekawego znalazłem. Otóż podobny opis że zaślepka z otworami nie powoduje błędów znalazłem dla silnika Z14XE/Z14XEP więc chyba to co Ty piszesz dotyczy tez benzyny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602779
Udostępnij na innych stronach

im nowsze motory tym bardziej ingeruja w elektronike by nie mozna bylo soebie dlubac. Dlatego w starszych tdi tez mozna bylo sobie zaslepic egr i nei bylo problemu a w nowszych juz niestety wszelkie powazniejsze odchyki parametrow sa identyfiowane jako awaria.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602787
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności