Gość slawek7 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Pytanie związane choć inny silnik Z17DTJ - nie mój o pytanie z ciekawości, ale pewnie będziesz wiedział o co chodzi. Dlaczego w tych silnikach stosuje się tzw. częściowe zaślepki? Podobno pelna zaślepka powoduje powstanie błędów silnika? Tylko dlaczego, jaki parametr generuje taki błąd lub skąd sie to bierze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) wartości przepływu powietrza z MAFa jest poza zakresem .. stąd ECM wie, że EGR jest przytkany. ja nie stosuje takich rzeczy jak zaslepki EGR .. moim zdaniem nie ma potrzeby .. EGR jest czysty i nic sie z nim nie dzieje. Oczywiście mam inny silnik niż ten o którym piszesz, ale też jeżdżę w miescie teraz duzo (od roku) ale jak na razie wszystko jest OK. Edytowane 17 Września 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Ale zapewne dotyczy to tylko diesla? Ja mam silnik x10XE z zaślepionym EGR i do dwóch lat jest wszystko OK. Sam nie wiem czy dobrze zrobiłem zaślepiając?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 widać, ze w tym silniku sie da .. nie mam styczności z benzyną .. więc nie wiem czy to potrzebne czy nie .. z zasady wychodze z założenia, że jak ma byc to niech bedzie, bo ktoś po cos to wymyślił .. w dieslach jest wieksze zapotrzebowanie na powietrze (do silnik pracuje w wiekszym nadmiarze powietrza) dlatego łatwiej jest ustawić odpowiednie przedziały i reagować .. nie odpowiem Ci bo nie wiem czy dobrze zrobiłeś ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Jeszcze cos ciekawego znalazłem. Otóż podobny opis że zaślepka z otworami nie powoduje błędów znalazłem dla silnika Z14XE/Z14XEP więc chyba to co Ty piszesz dotyczy tez benzyny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 im nowsze motory tym bardziej ingeruja w elektronike by nie mozna bylo soebie dlubac. Dlatego w starszych tdi tez mozna bylo sobie zaslepic egr i nei bylo problemu a w nowszych juz niestety wszelkie powazniejsze odchyki parametrow sa identyfiowane jako awaria.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73154-wymiana-egr-a-niepasuj%C4%85ce-cz%C4%99%C5%9Bci/page/2/#findComment-602787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.