Skocz do zawartości

Wymiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu Astra G 1.7 DTI zaczęła się dusić, szarpać, co za tym idzie - dymić na biało( zasłona dymna)... czasem chwilę, nieraz parę km - nieraz nawet strzeliło w wydech.., po czym jak gdyby nigdy nic ustawało i po kilkudziesięciu km znowu się powtarzało. Problem ten nie występował cały czas. Ot jak jak jej się uwidziało. Nieraz parę dni był spokój, nieraz kilka razy w ciągu dnia...

Zaprowadziłem samochód do mechanika, pierwsza diagnoza wtryskiwacze. No więc mechanik wymontował wtryskwiacze, oddał do sprawdzenia. Za 2 dni pojechałem odebrać samochód - niby coś tam porobil, wszystkie wtryskiwacze były regulowane i ustawione jednakowo - ksozt w sumie 550zł. Jednak to nie rozwiązało problemu, po przejechaniu w sumie kilkudziesięciu km objawy te same jak sprzed naprawy... Pojechałem więc drugi raz. Kolejna diagnoza UPG. Niby by się zgadzało. Po otwarciu korka płynu, na wierczchu była piana, ścianki boczne zbiorniczka upaprane w mazi - w płynie były ślady oleju. Po zrzuceniu głowicy oddał do planowania i sprawdzenia. Okazało się, że głowica była tak zniszczona, że nie nadawała się do naprawy... No więc zapropronowano mi zakup "nowej" regenerowanej głowicy. Koszt 1200 zł. Po tym zabiegu auto miało śmigać... Zgodziłem się, a "starą" głowice wziąłem spowrotem, wałki rozrządu przełożone do regenerowanej. Przy okazji wymieniony był również pasek rozrządu, uszczelniacz wałka rozrządu, parę innych dupereli, oczywiście sama uszczelka UPG i pokrywy zaworów, olej, filtr oleju, płukanie i wymiana płyny chlodniczego, filtr paliwa oraz niby wszystko inne było sprawdzone. Jako, że postanowiłem już zrobić wszystko w tym samochodzie, zostały wymienione równieź sworznie, bo były luzy oraz łączniki stabilizatora. Za całą tą imprezę zapłaciłem 2500 zł. W sumie z wcześniejszymi wtryskiwaczami wpakowałem w to auto 3.000 zł... Nie wiem, czy lepiej nie było już kupić nowego silniia...

W końcu nadszedł dzień odbioru samochodu. Na pytanie czy wszystko zostało zrobione jak należy i czy to będzie jeździć padło twierdzące tak. Pojechałem więc na jazdę próbną. Zrobiłem około 10km i wszystko było OK. Silnik odpalił na strzała, lepsza kultura pracy, więc pomyślałem, że na jakiś czas będę miał spokój. Nic bardziej mylnego... Do domu dojechałem bez problemu. Następnie postanowiłem wybrać się na przejażdzkę. Po około 20km ZNOWU TO SAMO... Tak się zaczął dusić, że za mną poza chmurą białego dymu nic nie było widać// Musiałem zjechać na poboczę, zgasić silnik, bo nie dało się jechać... Po paru minutach odpaliłem ponownie. Zapalił bez problemu, silnik pracował dobrze, udałem się w podróż powrotną do domu... W tym czasie nic się dało. Silnik się nie zająknął... nie mam już siły do tego samochodu i do ludzi którzy go naprawili...Czy to możliwe, żę to pozostałości wody się wypalają :?: Pojeździć jescze trochę :?: Czy reklamować... :?:

P.S.

Jest jeszcze gorzej niż przedtem. Dziś po parunastu km silnik zaczął pracować jak traktor, był tak głośny i drżał jakby miał się rozlecieć, zero przyspieszenia, pedał w podłodze max 80km/h... i biały dymek za sobą. Doczołgałem się do domu, postawiłem auto, zajrzałem pod spód, a na betonie kałuża świeżego oleju... Na bagnecie olej w normie. Po godzinie odpaliłem go - pracuje normalnie... Po wpakowaniu tylu pieniędzy +wymiana silnika+ chyba nie ma sensu, bo w sumie wyszłoby by niewiele mniej niż to auto jest warte i być może sprzedam go jako uszkodzony. Nadwozie, podwozie, zawieszenie w stanie b.dobrym ;)

Podrawiam

Edytowane przez Ad134ian

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wpakowaniu tylu pieniędzy +wymiana silnika+ chyba nie ma sensu, bo w sumie wyszłoby by niewiele mniej niż to auto jest warte i być może sprzedam go jako uszkodzony. Nadwozie, podwozie, zawieszenie w stanie b.dobrym
ja b ym sprawdził zawór sterowanie wyprzedzeniem kata wtrysku na pompie wtryskowej .. obawiam sie, że Ci "pseudo mechanicy" zrobili wszystko tylko nie to co trzeba było. Mam wrazenie z opisu, że zawór się po prostu zacina i kąt wtrysku paliwa jest niewłasciwy.

Musiałbys podjechać do kogoś kto zajmuje się pompami .. i myślę, że jak to sprawdzi, to powie, że pompa wymaga regeneracji itroche Cie to bedzie kosztowało .. ale powinno byc ok. Boje się, że samego zaworu nie dostaniesz na wymiane, bo wiem, że było o nie ciężko. Możesz spróbowac jezeli ktoś by oferował z rozbiórki.

Sprawdź również wtyczkę .. może podłączenie elektryczne jest cos nie tak .. ale wtedy prawdopodobnie łapał by błąd .. a jezeli nic nie piszes o błedach, to mamy czysto mechamiczny problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601312
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili ciężko to stwierdzić, ale wydaje mi się, że zaczyna ubywać płynu chłodniczego i kierowałbym się bardziej w stronę pękniętego bloku silnika. Oddałem samochód spowrotem, nie wiem czy przed założeniem głowicy blok wogóle był sprawdzany, ale to nie mój problem... płacić za czyjeś niedopatrzenie czy przeoczenie, prawdopodobnie silnik po raz kolejny będzie rozbierany, a co będzie dalej się okaże...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601428
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak .. niech mechanik rozbierze silnik ponownie .. jezeli ubywa Ci wody z układu chłodzenia .. to podejrzewam, że mechanicy coś źle poskładali ..

nie podejrzewam peknietego bloku .. nie wiem jaki przebieg ma ten silnik .. ale te bloki z przebiegiem 500000km (coi prawda na hamowni) trzymały jeszcze nominalne wymiary (tzn. jakbys załozył nominalki panewki, pierscienie i tłoki) to silnik byłby jak nówka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601478
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Silnik po raz kolejny był rozbierany. Kolejny raz sprawdzili nową głowicę, blok...wymienili upg... tym razem już nic nie płaciłem... Mechaniczne podobnież jest OK. Zrobiłem dośc długi dystans autem, tym razem płynu nie ubywa i jest czysty. Problem cieknącego oleju również usunięty. Niestety problem opisany przezemnie wyżej; dymienie, szarpanie... występuje nadal...

Wydaje się, że jedyną opcją pozostaje pompa wtryskowa... i być może grzes08 - masz rację... zostało wymienione wszystko tylko nie to co trzeba, ale głowicę i tak trzeba było wymienić...

 

ja b ym sprawdził zawór sterowanie wyprzedzeniem kata wtrysku na pompie wtryskowej .. obawiam sie, że Ci "pseudo mechanicy" zrobili wszystko tylko nie to co trzeba było. Mam wrazenie z opisu, że zawór się po prostu zacina i kąt wtrysku paliwa jest niewłasciwy.

 

W tym silniku jest chyba pompa DENSO ?. Byłem na szrocie i akurat mają taką pompę. Samego zaworu nie dostanę, trzeba brać całość. W sumie za nieduże pieniądze. Zastanawiam się, ale weznę chyba tą pompę i podmienie ten zawór TCV i ten drugi zawór - zawór regulacji ciśnienia SPV czy SCV.. Jeżeli to będzie to, kupię to pompę, jeżeli nie zawsze można oddać.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601694
Udostępnij na innych stronach

ale masakra. Glowica sie nei nadawala. A to ciekawe co w niej bylo.Pęknieta byla?? TO jacys kowale a nie mechanicy. Dodam ci tylko ze jak miales olej w plynie to pewnei problem z tymi tulejkami w glowicy byl i problem nie zostanie zakoncozny bez wymianywszuystkich wezykow i rur od ukladu wodneog bo oliwa zapewne juz zaczela degradacje gumy rurek.

Skoro masz rachunki i faktury z naprawy to mozesz docho0dzic swoich roszczeń nawet przed sadem. Bzdury gadaja i tyle. Tez stawiam na pompe wtryskową i coś z nia albo przestawiacz kata wtrysku albo cos innego w niej. Trzeba by bylo przy tej usterce pdopiac opcoma i sprawdzac ajki jest kat wtrysku w odczytach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601701
Udostępnij na innych stronach

sprawdzac ajki jest kat wtrysku w odczytach.

z tego wiem, kąt z odczytów bedzie dobry .. ponieważ to jest sterowanie mechaniczne, wiec ECM pokaze Ci prawidłową wartość (nie ma sygnału zwrtonego) .. ale tak naprawdę nie wiemy o ile przestawa sie zawór .. tu trzeba potwierdzić, poprzed demontaż zaworu i jego weryfikację na stole (może ma zwarcie, może paliwo sie przez niego leje, moze ma przerwe w układzie) albo podmiankę na inna sztuke na silniku.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601754
Udostępnij na innych stronach

PRzestaw kolo na pompie to zobaczysz czy sie kąt wtrysku nie zmieni. To bardzo istotny parametr jesli chodzi o odpalanie silnika. Minimalna zmiana to juz duza roznica a jak jest przestawione o zabek na pasku to juz mega roznica bo bedzie poza zakresem jak nic.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601823
Udostępnij na innych stronach

PRzestaw kolo na pompie to zobaczysz czy sie kąt wtrysku nie zmieni. To bardzo istotny parametr jesli chodzi o odpalanie silnika. Minimalna zmiana to juz duza roznica a jak jest przestawione o zabek na pasku to juz mega roznica bo bedzie poza zakresem jak nic.

oczywiście, że się zmieni .. bo odczyt bedzie inny (bedzie różnica pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka pompy) więc wyliczenia będą inne więc będzie inny zastaw parametru ..

ale powtarzam, że jeżeli nie będzie działał zawór to niestety tej informacji nie otrzymasz .. no chyba, że wygeneruje się błąd. Nie ma tutaj informacji zwrotnej do modułu o połozeniu zaworu. Więc nie ma możliwości odczytu tej wartości.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-601856
Udostępnij na innych stronach

Auto oddałem znowu do innego punktu napraw.... Zobaczę co będzie jak sprawdząi. Mam nadzieję, że nie trzeba wymieniać całej pompy, bo napewno nie dam znowu 2,5k za pompę. W najgorszym wypadku kupię używaną - musi być o takim samym numerze ???, bo są z końcówkami 0,1,2 i 3 , sprawdzi się ją i skalibruje, jak będzie ok dam do założenia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/#findComment-602449
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności