Skocz do zawartości

Wymiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz numer 10 cyfrowy np. 89 .... to pierwsza i ostatnia cyfrę możesz pomonąc i dostaniesz tzw. numer GMowy. Wiec jezeli pompa ma ostatni numer 0,1,2 lub 3 to ta pompa bedzie pracować. Ostatnia cyfra to tzw. prefiks .. czym wyzszy numer to kolejna zmiana, ale nie na tyle powazna, że autko nie bedzie chodzić .. np. eliminacja np. chromu dwuwartosciowego, eliminacja ołowiu, dodanie jakiejś osłonki .. itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-602624
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że się zmieni .. bo odczyt bedzie inny (bedzie różnica pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka pompy) więc wyliczenia będą inne więc będzie inny zastaw parametru ..

ale powtarzam, że jeżeli nie będzie działał zawór to niestety tej informacji nie otrzymasz .. no chyba, że wygeneruje się błąd. Nie ma tutaj informacji zwrotnej do modułu o połozeniu zaworu. Więc nie ma możliwości odczytu tej wartości.

 

no w vagach jednak jest a tam tez bywa pompa blizniacza i tez robi bosch. Trzeba tez wiedziec co i jak obserwowac w jakich warunkach. Sprawdzanei auto to nei tylko odczytanie beldow na postoju. Przy probie dynamicznej mozna wiele wywnioskowac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-602703
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj byłem dowiedzieć się jak tam postępy prac... Po podłączeniu pod kompa wywala błąd ... coś tam... czujnik ciśnienia barometrycznego. Ma to być sprawdzone... i potem jeszcze cała pompa wtryskowa ma być wyjmowana i na stół.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-602850
Udostępnij na innych stronach

No to sporo .. ale powiedz co powiedział Ci mechanik?? Bo tekst że coś tam cisnienia barometrycznego .. to moze być czujnik .. a może czujnik ciśnienia doładowującego?? W ten sposób, jak Ty nie dasz informacji .. to nikt nie pomoze Ci i zweryfikuje tego, czy mechanik mówi prawdę, czy naciaga Cie na koszty .. bo rozumiem, że to chciałes skonsultować .. ale to Twoja kasa Twój wybór.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-603007
Udostępnij na innych stronach

Witam

To był czujnik ciśnienia doładowania. Mówili, że sprawdzili i że czujnik jest OK, ale check z tym błędem po wykasowaniu za chwilę zapala się ponownie. Co może być nie tak ??? Co do problemu opisanego wyżej we wcześniejszych postach, wpadli na pomysł, że przyczyną moich problemów z autem może być czujnik położenia wału korbowego(czujnik obrotów wału korbowego), a nie pompa wtryskowa; i nie ma sensu narażać mnie na koszty, bo wyjęcie i sprawdzenie pompy kosztuje... Owy czujnik ma być jutro i jest ciekaw czy ta diagnoza będzie właściwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-604006
Udostępnij na innych stronach

a czujnik nie był wcześniej wymieniany .. jego można sprawdzic po wyjęciu samemu .. można mieżyc opornośc a potem podgrzewac go .. i jak bedzie mu za ciepło i staci opornośc lub zrobi zwarcie to bedziesz wiedział, ze on jest przyczyną .. ale ja byłem pewny, że on juz dawno był weryfikowany i sprawdzony.


Tylko niepoi mnie skąd ta plama swieżego oleju pod silnikiem ..?? a może to była ropa a nie olej i własnie cieknie pompa spod zaworu sterowania kątem wtrysku??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-604112
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Odebrałem dziś auto. Dla testu zrobiłem w sumie kilkadziesiąt km. Póki co; chodzi jak przecinak. Pod samochodem w końcu suchutko. Obecnie jeszcze ciężko stwierdzić czy usterka jest wyeliminowana, ale pojeździm parę dni i będzie wiadomo.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-604189
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mogę potwierdzić, że winowajcą okazał się nieszczęsny czujnik położenia wału.

Pozostał jeszcze jeden błąd do usunięcia. Błąd związany ze świecami żarowymi. Wszystkie świece sprawdzono i są dobre. Bezpiecznik raczej też, gdyż w niedzielę z rańca o 4 rano było 4 stopnie i pokazała się sprężynka od podgrzewania. Pozostaje chyba tylko przekaźnik świec żarowych. Po wyjęciu przekaźnika i odpaleniu auta check się nie świeci. Gdy założe spowrotem za parę sek. po odpaleniu pali się check, testowane kilka razy. Da się go jeszcze jakoś sprawdzić ??

Pozdro

Edytowane przez Ad134ian

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73164-wymiana-silnika/page/2/#findComment-604790
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności