Gość mario_tbg Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Witajcie Potrzebny mi schemat instalacji elektrycznej do Merivy B. Konkretnie chodzi mi o ładowanie, zaczeły mi lekko przygasać światła przy mocniejszym skręcaniu kierownicą - wiadomo duże obciążenie, ale pomierzyłem i mam tylko 12,4V. Kontrolka ładowania działa poprawnie. Mariusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Alternator do roboty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-602896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_tbg Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Witaj Czyli nie ma jakiegoś sterowania z modułu komputerowego ? Alternator odpowiada za ładowanie ? Mariusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-602898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Oczywiście że alternator. Ma dawać minimum 13,8V . Zalecane napięcie ładowania 14-14,4V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-602904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_tbg Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Alternator wyciągnięty, założony drugi, na stanowisku pomiarowym sprawdzony dawał poprawnie, po włożeniu do auta sytuacja ta sama - 12,5 V . Stary alternator wyciągnięty z auta na stole pomiarowym napięcie daje poprawne !. Czy na pewno nie ma jakiegoś myku ze sterowaniem alternatora z komputera samochodu ? W Fordzie mam inteligentny system ładowania gdzie GEM odpowiada za sterowanie alternatora, może i tu cos jest w narzeczu. Dzwoniłem do znajomego który naprawia auta i walczył kiedyś z jakimś oplem gdzie okazało się, że podczas zmiany konstrukcyjnej producent cos zamieszał i tylko jeden konkretny typ altka chodził poprawnie. Może jednak ma ktoś schemat albo jakieś sugestie. Dzięki Mariusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-603999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Sprawdź prąd wzbudzenia .. czy masz podawany na alternator .. faktycznie jak dobrze pamietam MerivyA / Combo miały inaczej podawany prąd wzbudzenia niz np. Astry. .. w jednym z alternatorów prad był jakos tak podawany, że wzbudzał alternator .. drugi zaś .. dopiero po podpięciu jakiejś diody napiecie pradu wzbudzenia było własciwe .. i zamiennie alternatory te nie działały. Ale dla mnie podstawa jest sprawdzenie czy na przewodzie (pojedynczy do alternatora) masz odpowiedni prąd wzbudzenia Edytowane 24 Września 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-604119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_tbg Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Alternator mam już taki jak powinien być, na stole jest z nim wszystko w porządku, ale w układzie dalej problem bo jest tylko 13V . Pewnie jest dodatkowe sterowanie - kostka wyjściowa na dwa piny. Dalej potrzebny schemat elektryki do MERIVY Chociaż części odpowiedzialnej za ładowanie. Mariusz PS. W Merivie B 1.4 A14XER jest taki sam alternator Edytowane 26 Września 2015 przez mario_tbg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-604455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_tbg Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Troche wałkowania i sytuacja chyba opanowana. W tym oplu wygląda to tak: - wyprowadzenia z altka są dwa idące do komputera 1. Lampka (wzbudzenie) 2. DFM (informacja do komputera o poborze prądu i potrzebie podniesienia obrotów samochodu) Sterowany jest standartowo a w moim przypadku brakujące volty byłu ukryte w słabej jakości skówce oczka połączeniowego przewodu zasilania do/od alternatora. Wygląda, że rozwiązanie ładowania jest tak samo w: - Astra IV 1.4 - Meriva B A14NEL, A14XER i chyba większośc benzyniaków z silnikami 1.4 Mariusz Edytowane 2 Października 2015 przez mario_tbg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-605217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeppelin60 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Podpinam się , bo u mnie wygląda podobnie : od kilku dni świeci się kontrolka ładowania, komputer podaje komunikat by sprawdzić układ ładowania . Napięcia ładowania 13,7 V, elektryk wyciągał i sprawdzał alternator i wszystko ok, podłączał komputer ( Bosch) i ten nie widzi żadnej awarii. Sugeruje usterkę sterownika, bo to on decyduje podobno jaki ma być prąd ładowania. Dziś jadę do gościa który ma program diagnostyczny opla, zobaczymy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73288-meriva-b-14-nel-schemat-instalacji-lub-%C5%82adowania/#findComment-636449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.