Skocz do zawartości

Z12XEP wypadanie zapłonu P0300 i P0303


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Corsa wczoraj zaczeła szarpać przy niskich obrotach do 2500, dziś już problem sie nasilił, bardziej szarpie, bardziej muli i zaczął migać check engine w czasie jazdy, po jakimś czasie przestaje migać. Wymrugałem błędy P0300 i P0303 czyli przypadkowe wypadanie zapłonów a drugi wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. Zakładam, że zaczynam od wymiany świec, można jakoś sprawdzić cewke zapłonową? Jakie mogą być inne przyczyny?

Edytowane przez NBA

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/
Udostępnij na innych stronach

Twoje przypuszczenia są właściwe.

Z tego co wiem łatwiej jest założyć inną podobną do sprawdzenia, albo do tej zakładasz świece i kręcisz rozrusznikiem, świece muszą mieć kontakt z metalową częścią silnika (masa).

Ale może być tak że na wierzchu cewka będzie dawała iskrę na świecę, a w cylindrze już nie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603386
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem żeby zamienić miejscami i wtedy sprawdzi się błędy ponownie. Ok, a jeśli chodzi o przyczyny mechaniczne (tfu) to słyszałem, że problemy z zaworami mogą takie rzeczy powodować. Czy pomiar kompresji pozwala na 100% potwierdzić lub wykluczyć wypadanie zapłonu z powodu zaworów?

 

Z drugiej strony jak sie uspokoi i nie miga check to normalnie wkręca sie na wysokie obroty także wydaje mi sie, że przyczyny mechaniczne można wykluczyć.

Edytowane przez NBA

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603395
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem żeby zamienić miejscami i wtedy sprawdzi się błędy ponownie. Ok, a jeśli chodzi o przyczyny mechaniczne (tfu) to słyszałem, że problemy z zaworami mogą takie rzeczy powodować. Czy pomiar kompresji pozwala na 100% potwierdzić lub wykluczyć wypadanie zapłonu z powodu zaworów?

 

Z drugiej strony jak sie uspokoi i nie miga check to normalnie wkręca sie na wysokie obroty także wydaje mi sie, że przyczyny mechaniczne można wykluczyć.

Jeżeli ciśnieni w cylindrach jest porównywalne to na pewno nie zawory (dopuszczalne jest chyba min/max 0,5bar ale tu mogę się mylić - najwięcej/najmniej).

A tak z ciekawości - to zapala kontrolka check, czy inspekcji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603545
Udostępnij na innych stronach

Check miga chwile po czym gaśnie. Wczoraj sprawdziłem temat jeszcze raz. Okazało się, że objawy nasilają się wraz z rozgrzaniem silnika, wtedy też miga. Na zimnym lekko szarpie co jakiś czas a poźniej już gorzej.

Edytowane przez NBA

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603604
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podmienić cewkę, gorsza wersja sterownik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603611
Udostępnij na innych stronach

Walka z wypadaniem zapłonów wbrew pozorom nie jest łatwa.Przekonałem sie na własnym aucie, dlatego doradzałem podmiane swiec a nie wymiane by nie generowac nie potrzebnych kosztów.Bład informuje ze nie doszło do zapłonu ale z jakiego powodu to juz nie.Czyli moga byc swiece,cewka, wtryskiwacz(rzadko) i sterownik ewntualnie z samym silnikiem. Najlepiej zacząc od podmiany cewki jak Rafal napisał. Nie znam lokalizacji ecu,ale jezeli jest na silniku, mozna spróbowac przeniesc w miejsce nie narazone na nagrzewanie,jezeli bedzie poprawa mozna podejrzewac ecu.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603651
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie świec odpukać jest ok póki co. W ASO mi dali świece dwuelektrodową do XE - 1214000. Wg tego co znalazłem w internecie do XEP jest jednoelektrodowa 1213031 przy czym ta 031 ma zaznaczone, że jest do XE/XEP a ta 000 którą mam ma tylko XE. Więc mogę tak jeździć czy nie bardzo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603955
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności