Gość NBA Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 (edytowane) Witam, Corsa wczoraj zaczeła szarpać przy niskich obrotach do 2500, dziś już problem sie nasilił, bardziej szarpie, bardziej muli i zaczął migać check engine w czasie jazdy, po jakimś czasie przestaje migać. Wymrugałem błędy P0300 i P0303 czyli przypadkowe wypadanie zapłonów a drugi wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. Zakładam, że zaczynam od wymiany świec, można jakoś sprawdzić cewke zapłonową? Jakie mogą być inne przyczyny? Edytowane 19 Września 2015 przez NBA   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Twoje przypuszczenia są właściwe. Z tego co wiem łatwiej jest założyć inną podobną do sprawdzenia, albo do tej zakładasz świece i kręcisz rozrusznikiem, świece muszą mieć kontakt z metalową częścią silnika (masa). Ale może być tak że na wierzchu cewka będzie dawała iskrę na świecę, a w cylindrze już nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Nie musisz wymieniac swiec,wystarczy je zamienic miejscami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603393 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NBA Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 (edytowane) Tak też myślałem żeby zamienić miejscami i wtedy sprawdzi się błędy ponownie. Ok, a jeśli chodzi o przyczyny mechaniczne (tfu) to słyszałem, że problemy z zaworami mogą takie rzeczy powodować. Czy pomiar kompresji pozwala na 100% potwierdzić lub wykluczyć wypadanie zapłonu z powodu zaworów? Z drugiej strony jak sie uspokoi i nie miga check to normalnie wkręca sie na wysokie obroty także wydaje mi sie, że przyczyny mechaniczne można wykluczyć. Edytowane 19 Września 2015 przez NBA   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603395 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Tak też myślałem żeby zamienić miejscami i wtedy sprawdzi się błędy ponownie. Ok, a jeśli chodzi o przyczyny mechaniczne (tfu) to słyszałem, że problemy z zaworami mogą takie rzeczy powodować. Czy pomiar kompresji pozwala na 100% potwierdzić lub wykluczyć wypadanie zapłonu z powodu zaworów? Z drugiej strony jak sie uspokoi i nie miga check to normalnie wkręca sie na wysokie obroty także wydaje mi sie, że przyczyny mechaniczne można wykluczyć. Jeżeli ciśnieni w cylindrach jest porównywalne to na pewno nie zawory (dopuszczalne jest chyba min/max 0,5bar ale tu mogę się mylić - najwięcej/najmniej). A tak z ciekawości - to zapala kontrolka check, czy inspekcji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NBA Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Check miga chwile po czym gaśnie. Wczoraj sprawdziłem temat jeszcze raz. Okazało się, że objawy nasilają się wraz z rozgrzaniem silnika, wtedy też miga. Na zimnym lekko szarpie co jakiś czas a poźniej już gorzej. Edytowane 21 Września 2015 przez NBA   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Spróbuj podmienić cewkę, gorsza wersja sterownik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Walka z wypadaniem zapłonów wbrew pozorom nie jest łatwa.Przekonałem sie na własnym aucie, dlatego doradzałem podmiane swiec a nie wymiane by nie generowac nie potrzebnych kosztów.Bład informuje ze nie doszło do zapłonu ale z jakiego powodu to juz nie.Czyli moga byc swiece,cewka, wtryskiwacz(rzadko) i sterownik ewntualnie z samym silnikiem. Najlepiej zacząc od podmiany cewki jak Rafal napisał. Nie znam lokalizacji ecu,ale jezeli jest na silniku, mozna spróbowac przeniesc w miejsce nie narazone na nagrzewanie,jezeli bedzie poprawa mozna podejrzewac ecu. Edytowane 21 Września 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NBA Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Po wymianie świec odpukać jest ok póki co. W ASO mi dali świece dwuelektrodową do XE - 1214000. Wg tego co znalazłem w internecie do XEP jest jednoelektrodowa 1213031 przy czym ta 031 ma zaznaczone, że jest do XE/XEP a ta 000 którą mam ma tylko XE. Więc mogę tak jeździć czy nie bardzo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73308-z12xep-wypadanie-zap%C5%82onu-p0300-i-p0303/#findComment-603955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.