Skocz do zawartości

Gwizdanie przy większych prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, mam podobny problem, po wciśnięciu pedału gazu na postoju spod maski słychać dziwne "gwizdanie" dodatkowo moja astra straciła na mocy, na pierwszych 3 biegach czuć jak załancza się turbo i autko wyrywa do przodu a na pozostałych 3 strasznie "muli" silnik i bardzo wolno się rozpędza(wcześniej nie było z tym problemów). Dodatkowo od jakiegoś czasu jak dodam gazu to zostawiam za sobą czarną chmure dymu. Rozumiem ze diesel ma prawo puścić dymka, ale nie za kazdym razem gdy przyśpieszam. Po podpięciu auta pod kompa wyskakują mi dwa błędy: nieszczelność ukladu dolotowego oraz błąd recyrkulacji spalin. Od znajomego dowiedziałem się ze dymienie i spadek mocy mogą być spowodowane pęknięciem jakiegoś gumowego węża(u niego był to wąż od turbosprężarki). Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc będe bardzo wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605502
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj poszukać przy pomocy wyszukiwarki, twój motorek jest też montowany w innych modelach marki.

Podobne tematy zatem mogą być opisane w innym modelu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605504
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po podpięciu auta pod kompa wyskakują mi dwa błędy: nieszczelność ukladu dolotowego oraz błąd recyrkulacji spalin. Od znajomego dowiedziałem się ze dymienie i spadek mocy mogą być spowodowane pęknięciem jakiegoś gumowego węża(u niego był to wąż od turbosprężarki). Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc będe bardzo wdzięczny.

Grzechu .. masz wszystko jak na razie podane na tacy .. trzeba schylic się i poszukać, czy wąż jest rzeczywiście pękniety .. jeżeli tak to wymienić ..

z tego co czytam, to Twój problem jest zupełnie inny bo masz błędy mówiące Ci co nalezy zrobić .. jak ktoś Ci powiedział, że błedy mówia o nieszczelnosci układu dolotowego i słyszysz hałas .. do tego puszczasz dymek, którego wczesniej nie było .. i brak mocy Twojemu autu u góry .. to wszystkie te objawy mówia, że rzeczywiście masz dziurę w wężu układu dolotowego i to za turbiną a przed kolektorem dolotowym.

Oczywiscie, że taki wąż może być powodem tych Twoich objawów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605509
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Właśnie wróciłem od znajomego mechanika. Po ponad dwu godzinnym szukaniu pękniętego węża okazało się że problem leży gdzie indziej. Okazało się że nawala zawór sterowania turbiną. Po sprawdzeniu wakumometrem stwierdził on że ciśnienie które wychodzi z zaworu na turbine jest zbyt niskie(to które idzie do zaworu jest w pełnym zakresie zielonego). Zawór został tymczasowo wymontowany i problem z brakiem mocy zniknął. Jutro jade szukac używanego zaworu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605641
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu auta pod kompa wyskakują mi dwa błędy: nieszczelność ukladu dolotowego oraz błąd recyrkulacji spalin

nie masz tu numerów tych błedów, które wyskakują .. ale jezeli one wyskakiwały .. to nie wierzę, że powodem jest sam zawór sterujący .. być może problem lezy po stronie podciśnienia, ale tylko wtedy, gdyby w silniku Twoim EGR był również sterowany podciśnieniem (ale z tego co pamietam .. nie jest).

 

 

Zawór został tymczasowo wymontowany i problem z brakiem mocy zniknął.

i jak to sprawdziliście, że problem zniknął?? ciekawa analiza .. : SMILE :

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605676
Udostępnij na innych stronach

Mechanik przejechał się autem przed i po zdjęciu zaworu. Stwierdził że bez niego auto odzyskalo moc i juz nie jest takie zamulone na wyzszych biegach. Przewody od podciśnienia połączył pomijając zawór i turbo teraz dziala w pełnym zakresie podciśnienia. Przyznam że jestem w tym kompletnie zielony i niewiem czy takie rozwiązanie jest dobre, ale jak narazie nie zawiodłem się na nim ani razu. Jeździłem do niego z eskortem i teraz z oplem i alhambra

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605691
Udostępnij na innych stronach

no to brawo .. tak tez myślałem .. tylko nie wziął pod uwage tego, że nawet jak zawór jest dobry i działa na max. to podcisnienie za zaworkie i tak jest niższe niż na zasilaniu .. tak sie nie przeprowadza analizy. Mierzy sie podcisnienie i sprawdza jakie jest a jakie powinno byc .. byc może trafi .. że to zaworek.

A nie wiesz jakie były symbole błędów, które miałes zapisane w komputerze??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73332-gwizdanie-przy-wi%C4%99kszych-pr%C4%99dko%C5%9Bciach/page/2/#findComment-605695
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności