Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z jednej strony otwór jest okrągły ,a z drugiej w kształcie owalu.W tym miejscu wahacz dziwne ma luzy,jak rozebrałem ukazał się właśnie ten widok.Moje zaciekawienie wzieło sie z tego,że przy pierwszym hamowaniu był stuk,potem cisza.Wystarczyło dać wsteczny,ruszyć do przodu i znowu stuk.Zauważyłem też że tuleja wahacza nosi slady wyrobienia przez gwint sruby.

Edytowane przez Uziemiony

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-606959
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na modyfikacje tylko nie wiadomo z jakiego powodu.

Może być spowodowane złemu montażowi wahacza przez jakiegoś "mechanika" - powinny być obydwa otwory okrągłe, nie owalne.

Ciężko to będzie ustawić żeby efekt stukania nie wrócił bez likwidacji tych owali, dobry mechanik, lub blacharz samochodowy byłby pomocny.

Jeszcze uwaga jedna, podobnie się dzieje gdy jest problem z regulacją geometrii ale raczej nie w taki sposób to się powinno robić.

Druga sprawa nie oryginalne śruby do wahaczy mogą coś takiego zrobić.

Ale troszkę kilometrów musiało być tym autkiem zrobione, fajnie się nim raczej nie jeździło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-607009
Udostępnij na innych stronach

Auto jest bezwypadkowe,nikt tu nic nie poprawiał.Usterka pojawiła się miesiąc temu.Ja zrobiłem tym autkiem 50 tys. i fajnie się tym jeżdziło.Ogólnie ma już 150 tys.Nic nie wskazywała na taką awarię.Mam zamiar wspawać blachę od drugiej strony,tzn blacharz.Nad śrubami też się zastanawiałem ,ale gdzie nie pytałem to wszystkie wyglądały jak moje.Moim zdaniem przez tuleje powinna przechodzić śruba z gwintem tylko na końcu.

 

PS.

A mam jeszcze jedno pytanie,jak będe wymieniał tuleję ,są jakieś wytyczne jak ma być tuleja wprasowana,bo widzęże z jednej strony tam gdzie wchodzi śruba jest szerszy otwór.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-607229
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam że ktoś coś robił przy zawieszeniu na podnośniku, a następnie nie dociągnął śrub gdy autko stało na kołach.

 

Drugie pytanie - z tego co pamiętam śruby i tuleje powinny być cylindryczne, inaczej się zrobi tak samo owal. Ma być niewielki luz by śruba weszła i tyle.

Wewnętrzna tuleja metalowa ma sztywno trzymać wspornik z nadwozia (połączenie śrubowe), zewnętrzna ramię wahacza (połączenie wprasowane), guma jest łączeniem obu tulei, mającą za zadanie tłumić drgania przenoszone z drogi na nadwozie lekko sprężyście (nie bardzo wiem jak to dokładniej opisać).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-607235
Udostępnij na innych stronach

Witam, a może jakiś mądry wstawił wahacz z polifta do przedlifta i na odwrót np. jak był do wymiany sworzeń z silenblockiem, widać jak do okola wyrzneło rowek, wahacz musiał być przekrzywiony lekko skręcony, na początku jak wszystko na hama poskręcane było, to działało, ale z czasem z pracy zawieszenia gdy powiększyła sie dziureczka to efekt jest widoczny jak blacha o blache tarła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-607986
Udostępnij na innych stronach

Dzsiaj miałem już magika do spawania.Coś mnie tkneło i odkręciłem śrubę z lewej strony.I co ,i to samo a nie stuka.Pojade na trzepaki i zobacze może coś się wykluje.Może ktoś ma żdjęcie albo informacje jak powinno to wyglądąć prawidłowo.Ktoś może wymieniał tuleje,albo wahacz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-608475
Udostępnij na innych stronach

Dzsiaj miałem już magika do spawania.Coś mnie tkneło i odkręciłem śrubę z lewej strony.I co ,i to samo a nie stuka.Pojade na trzepaki i zobacze może coś się wykluje.Może ktoś ma żdjęcie albo informacje jak powinno to wyglądąć prawidłowo.Ktoś może wymieniał tuleje,albo wahacz.

Ale czego nie rozumiesz, otwór pod śrubę ma być okrągły, minimalnie większy od średnicy śruby.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-608477
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale czego nie rozumiesz, otwór pod śrubę ma być okrągły,

Ja rozumię ,tylko piszę że z jednej i drugiej strony jest tak samo.Masz jakiej zdjęcia lub inne dowody ,że powinno być tak a nie inaczej,to zapodaj.Narazie podjadę na trzepaczkę i zobaczę co piszczy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73487-mocowanie-wahacza-opel-corsa-b/#findComment-608581
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności