Gość Sorlag Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Witam wszystkich!Walczę z usterką już ponad dwa miesiące i nie mogę znaleźć przyczyny. Ręce opadają a pieniądze na koncie szybko uciekają. Auto to Astra G 1998 X18XE1 Pb+LPGAuto dławi się gdy odpalam rano lub po kilku godzinach postoju na parkingu. Zaczynając od początku: Wsiadam przekręcam kluczyk, czekam na zgaśnięcie lampek informacyjnych. Odpalam. Po odpaleniu wchodzi na obroty powyżej 1200 - wiadomo ssanie. Obroty trochę się zmniejszają, opadają i za chwilę chodzi jak na 3 cylindry. Trzęsie się, nierówno chodzi. Pomaga czasem wciśnięcie gazu jednorazowo co powoduje zmniejszenie obrotów do około 900 i zaczyna chodzić na 4 cylindry. Ok, auto odpaliłem teraz czas ruszyć. Sprzęgło, bieg. Wciskam pedał gazu i dostaje czkawki. Jak wcisnę mniej to prawie zgaśnie gdy wcisnę więcej też zadławi się i za chwilę momentalnie szarpnie i ruszy jak "torpeda" Bardzo jest to uciążliwe. Jak przejadę tak z 2 km lub więcej mogę normalnie jechać lub gdy przełączy się na gaz. Ma moc. Nie jest zamulony. Wszystko ok. Dojeżdżam do świateł. Czerwone. Trzeba się zatrzymać. Ok, wrzucam na luz. Zaczyna się falowanie obrotów. Od 1200 do nawet 500. Zdarza się gdy jest mniej niż 500 zgaśnie. Stoję nadal. Ok to go pogazuję do 2 tyś. Czasem to pomaga a czasem jeszcze gorzej, obroty nadal falują. Jadę do pracy wszystko ok. Naraz wyrzuca check. Dzieję się różnie. Czasem jednego dnia nie zapali się check a na drugi dzień tak. Ok, pali się check, silnik nierówno chodzi. No to się zatrzymam, zgaszę go. Wyjmuję kluczyk. Ponownie wkładam i odpalam. Ruszam, check gaśnie. Wszystko ok. Potem znowu jest tak samo - albo nie zapali się w ogóle albo zapali się.Objawy dławienia miałem już dwa lata temu przed założeniem instalacji gazowej. Wtedy było to prawie niezauważalne, nieodczuwalne dlatego nie skupiałem się na tym. Objawy dławienia, szarpanie, czkawka występują na benzynie. Falowanie obrotów na benzynie i gazie.Co wymieniłem i zrobiłem przez dwa miechy:Sonda lambda NTKCewka zapłonowaświecefiltr powietrzafiltr paliwafiltr gazunaprawa reduktora gazu - ponoć puszczałkalibracja gazuczyszczenie przepustnicyprzepływomierz Magneti Marelliczujnik temperatury wodyKomputer - program diagnostyczny delphi:to co udało mi się mniej więcej zapamiętać:błąd przepływomierza niskie napięcie - nadal po wymianie przepływki i czyszczeniu przepustnicybłąd sonda lambda obwód zamknięty - nadal po wymianie sondyNiepokojący parametr: Temperatura cieczy -35 stopni - gdy był odpalony jako zimny po kilku godzinach postoju, po rozgrzaniu pokazywał już 80 stopni komputerMoje podejrzenia to uszkodzony sterownik- koszt naprawy 400 zł.Czy ktoś z Was spotkał się z takimi objawami i pomoże? Nie mam już sił wydawać kasy na te auto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GARMEL Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Kolego masz tu filmik koleżka też się zmagał z falującymi obrotami, winny okazał się ECU   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-606364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natalia712 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Czyli musisz jeszcze te 400 zl wydać niestety. No i jak masz ten syf w baku to wyczyść bo to jednak tez jest ważne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-606378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lexar4 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) . Edytowane 1 Listopada 2015 przez lexar4   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-609476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zerowy Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Witam. Mam bardzo podobny problem z zafirką z18xer. Kolego Sorlag czy udało ci się tem problem usunąc? .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 (edytowane) A zauważyłeś że kolega od roku się nie pokazuje? Opisz w tym temacie swój problem jeżeli jest podobny i może ktoś poradzi. Ale na początek przeglądnij dokładnie forum bo tematów o sterowniku ,czy falujących obrotach jest masa. Edytowane 31 Października 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert112 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Mój problem z falowaniem obrotów, gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i tym podobne pojawił się po wymianie sterownika. Któregoś dnia podjechałem pod dom kolegi, zgasiłem silnik i po wyjściu czyli po jakiś 40 minutach silnik już nie odpalił. Inaczej. Silnik odpalił ale tylko na tyle by auto przejechało kilka metrów po czym zgasł i tyle. Linka i holowanie do domu. W domu odpalił normalnie, przy odpalaniu kliknął tak jakby przekaźnik i silnik działał normalnie. Rano na drugi dzień odpaliłem go jak zawsze i pojechałem do pracy. Po pracy też żadnych problemów, odpalił i jechał normalnie bez zrywów, gaśnięcia. Podjechałem pod sklep, zgasiłem i po powrocie do auta już silnik nie odpalił. Na lawecie odjechał do warsztatu. Po podpięciu do komputera pokazało błąd sterownika. Ja mam silnik 1.4 16v. Jeden sterownik wymieniany był na gwarancji kiedy auto miało cztery miesiące. Teraz gościu który mnie zwiózł do warsztatu kupił sterownik, jego kolega "zaprogramował" pod immo i zaczęły się wymienione na początku problemy. Podpinałem go pod komputer, programem Delphi sprawdzałem silnik i nic. Przed awarią sterownika nie działo się kompletnie nic. Żadnych symptomów awarii. Coś podobno w tych sterownikach jest z rozłażeniem się jak to niektórzy określają się mapy silnika. Co o tym sądzicie? Nie da się jeździć żeby się nie wk.....ć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Sam sterownik jeżeli nie jest uszkodzony nie rozwala map Pb.Mapy Pb rozwala LPG W twoim profilu widzę że masz Co z tak podstawowymi rzeczami jak czyszczenie przepustnicy ? Sprawdzona jest praca sond?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert112 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Przepustnicy nie czyściłem, silnika krokowego też. Miał to zrobić mechanik u którego auto było robione ale nie zrobił. Muszę to zrobić samemu. Sondy są sprawne po teście i jest ok. Teraz jeszcze jest taki myk że auto ma problemy w zakresie temperatur od 30 do 90 stopni. Póki jest na ssaniu i po osiągnięciu temperatury 90 stopni jest ok. Ponoć rozwalają się mapy właśnie. Jest gościu który naprawia sterowniki, jemu muszę ten który był a ucie wysłać i może się uda naprawić żeby nie było problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Rozwalają się mapy przez złą regulację LPG. Wyłącz LPG i pojeździj na samym Pb. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73523-astra-g-d%C5%82awienie-si%C4%99-na-zimnym-silniku-falowanie-obrot%C3%B3w-pomocy/#findComment-651843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.