Skocz do zawartości

Kończy mi się cierpliwość, akumulator, ładowanie, śmierć


Gość NowaAstra GTC

Rekomendowane odpowiedzi

Gość NowaAstra GTC

Witam,

Kończy mi się powoli cierpliwość co do tego pojazdu. Żałuję że kupiłem Astrę H. Mój problem jest taki, że po około 2m-cach jazdy, rano w wakacje nie mogłem odpalić. Akumulator sobie myślę? Wziąłem pożyczyłem od ojca drugi. Podpięty i śmigał około 4m-ce. Po 4 dniach nie jeżdżenia, auto stało na parkingu, Astra nie odpaliła, zero reakcji, śmierć! Zabrałem pożyczony aku - 3letni, naładowałem i wytrzymał jeden dzień, po nocy znowu to samo. Byłem u elektryka, podpiął miernik do aku i wyszło ładowanie 14,20-14,30. Jego diagnoza, że winny aku, do wymiany. Kupiłem więc nowy aku. Jeśli chodzi o tryb test mode, to na starym aku, pożyczonym od ojca, jak i nowym ze sklepu mam cały czas taki sam wskaz czyli U=13,5, czasem się waha od 13,6 do 13,3. Ale nigdy test mode nie pokazał mi 14,20, a rzekomo tak powinno być. Nie wiem już o co chodzi, nie mam sił, tracę cierpliwość do tego czegoś. Jak dzisiaj po nocy, znowu będzie, że na nowym aku nie odpali, to co?

Jakie urządzenia zabierają prąd z aku przez noc? Nie mam worka pieniędzy by sprawdzać na chybił, trafił. Kupiłem nowy aku skoro doradził elektryk. Tylko, że test mode dalej 13,5, ręce opadają. Może być tak że test mode syf który błędnie pokazuje? Ogólnie to w test mode mam jeszcze DIMM- none co oznacza brak ładowania, to się odnosi do alternatora? Że niby mi nie ładuje? Kontrolka czerwona się nie świeci. Kilka razy zauważyłem, że po odpaleniu zapłony nie gaśnie kontrolka check engine, taka z kluczykiem.

W czym tu jest problem, aku, alternator, radio, immobilizer, bezpieczniki, klemy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Niektóre auta tak nisko ładują i to wcale nie jest usterka. Skoro pali się kontrolka z kluczem, to może być wina immobilisera, a w dieslu dodatkowo filtr paliwa do kontroli/wymiany/zlania wody; sprawdź na drugim kluczyku, może bateria w kluczyku siada i czas na wymianę. Warto by było podpiąć opcoma i błędy sprawdzić. Ten elektryk to jakiś nie do końca sprytny, powinien wpiąć miernik i sprawdzić upływ prądu na postoju, sam tez to możesz zrobić, przestaw multimetr na 10 A i wepnij między rozłączoną klemę a bolec aku. Powinno byc coś rzędu 0,01 A, jak masz więcej, to po kolei wypnij bezpiecznik i odczytuj prąd. Czasem czujnik otwarcia maski rozładowuje, częściej radio. Brak ładowania to zwykle awaria regulatora napięcia na alternatorze. Warto tez sprawdzić jakie napięcie jest na wyjściu z altka a jakie przy baterii, może kable zaśniedziały i wystarczy oczyścić. Kabel masowy dobrze podpięty do "budy"?

Edytowane przez zlotyorzech

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NowaAstra GTC

Hmmm, dobrze zrozumiałem? Na wyłączonym silniku i odpiętej klemie mam zmierzyć ubytek? Tzn jedna końcówka multimetra do bolca aku a druga do rozłączonej klemy? I dalej, jak mam więcej wypnij bezpiecznik? Skąd wypiąć i odczytać prąd, jaki wskaz powinien być wówczas? W test mode Dimm mam od początku None, jak wyczytałem to oznacza brak ładowania... ale czy to się odnosi do altka? Jak się sprawdze jakie jest napięcie na wyjściu z altka? Kabel masowy do budy? Jakiej budy?

 

Przepraszam, ale jestem laikiem i to co czytam, to dla mnie nowe rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to poszukaj w necie jak zmierzyć prąd multimetrem. Zrozumiesz wtedy że pomiar prądu spoczynkowego mierzy wpinając się szeregowo w obwód akumulatora. Czy masz może oświetlenie kabiny diodami LED czy oryginał? Tak na marginesie to nie zrażaj się do auta bo to naprawdę błaha usterka tylko wymagająca trochę czasu i poświęcenia. Inne marki też trapią takie problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dobrze tylko dlaczego piszecie w innym modelu, bo piszecie o Astrze w Antarze.

Przenoszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NowaAstra GTC
Hej,


Dzisiaj z rana samochód odpalił na nowym aku bez problemu. Po południu zrobiłem pomiary miernikiem. Na wyłączonym aucie, ale nie zamkniętym, miernik mi wskazał przy klemach 12,50. Na odpalonym aucie miernik pokazywał 14,50-14,60. Wniosek taki, że wszystko w porządku, i aku jest sprawny i alternator, i nic nie pobiera prądu? Zgadza się? Jeśli tak to proszę o sprostowanie. Bowiem jeśli coś by pobierało prądy przy wyłączonym i zamkniętym samochodzie, to po nocy nie wskazałoby 12,50? Dobrze kombinuję?



I co do tego test mode. To co tam w końcu jest pokazywane. Kiedy odpalę mam U-13,7, a podczas jazdy stopniowo spada do 13,1-13,2. To jest napięcie ładowania aku przez alternator? U innych na youtube widziałem że ten wskaźnik wynosi 14,20-14,40.


Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NowaAstra GTC

Pytam i o napięcie i o pobór, i o wskazy z test mode, który pokazuje ładowanie 13,7, a po pół godzinie spada do 13,2. W końcu test mode co pokazuje, czemu napięcie na na aku jest 12,5 na wyłączonym aucie, na włączonym i obciążonym 14,2-14,4, a test mode daje 13,2?

 

Co do poboru prądu, to

1. Otwieram maskę.
2. Zamykam z kluczyka auto.
3. Odpinam klemę plusową.
4. Kabel czerwony stykam z klemą plusową.
5. Podpinam kabel koloru czarnego do zacisku plusowego.
6. Odczytuję wynik.

Oczywiście miernik ustawiony na 10A

Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności