Gość Nix Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 (edytowane) WitamZakładam nowy temat stricte o ZAWORKU upustowym( spotyka się też zamiennie nazwę -TŁOCZEK) pompy oleju i lampce ciśnienia oleju gasnącej NA ZIMNO z opóźnieniem, bo tematówo słabym ciśnieniu oleju jest dużo, ale tu problem jest inny. Chodzi o pozycję 7 -tłoczek i 8 jego sprężyna SYMPTOM: TYLKO na zimnym silniku zawsze lampka świeci się kilka- kilkanaście sekund po czym gaśnie mimo, że pompa ma dobrą wydajność po jakiejś chwili. ROZPOZNANIE - To wskazuje na nieszczelność zaworka- tłoczka pompy, tędy "zapowietrza" się pompa podczas dłuższego postoju. ROZWIĄZANIE - trzeba zwiększyć ucisk sprężyny ( np. przez podłożenie pod nią dystansu) a także "uszczelnić" ten zawór w swoim gnieździe. Przerabiałem to kilka dni temu w silniku C20NE, symptomy dokładnie takie jak wyżej. Naprawa zmieniła TYLKO czas po którym pojawia się ciśnienie - z 18 sekund na 3 sekundy, pompa w sensie ciśnienia działała tak samo przed i po naprawie.A działo się tak z powodu NIESZCZELNOŚCI owego tłoczka. Silniejsza sprężyna ( podłożyłem dystans 4mm) poprawiła szczelność i tyle.Bo tłoczek ma zamykać szczelnie upust oleju czy możnaby zaryzykować nazwę by-pass oleju dotąd , aż ciśnienie przekroczy graniczną, zadaną wartość. Dalej nie jest idealnie, bo te 3 sekundy to jednak za dużo, więc zwracam się do Was, jak całkowicie załatwić sprawę. Tak wygląda tłoczek ( jest on taki sam w wielu pompach opla, m.innymi 1,2/1,4/1,6/1,8/2.0 mimo że pompy są różne) I tu dochodzimy do sedna sprawy - jak w 100% uszczelnić tłoczek ? Czy tłoczek-zawór pracuje tą częścią czołową zaznaczoną strzałką? Jaka jest możliwość "dotarcia" gniazda zaworu bez rozbierania/ściągania pompy ? pzdr! Nix Edytowane 31 Października 2015 przez Nix   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 No ok, a jak ma się sprawa z ciśnieniem oleju maksymalnym? Czy to nie będzie skutkowało wypychaniem zaślepek (broków) w wale, bloku i głowicy. Ten zawór ma też nazwę bezpieczeństwa. Zmieniając charakterystykę nacisku sprężyny podnosimy też ciśnienie maksymalne. Czy nie lepiej wymienić pompę oleju, jak łożyska wału są w porządku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nix Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Mierzyłem ciśnienie - przed i po "naprawie" - było i jest DOBRE, tj. mierzyłem manometrem na nagrzanym silniku i obrotach 2500 rpm i wynosiło ok. 4,5 bara. PRZED i PO mniej więcej równo, w granicach błędu statystycznego. Bo i zwiększenie nacisku sprężyny przez podkłądkę 4mm na tyle małe, że maksymalnego ciśnienia to nie podnosi, chyba że w zakresie niemierzalnym, za to uszczelnia połączenie tłok - zawór bardzo wyraźnie. Oczywiście sprężyna się od starości trochę "ugięła", wyrobiła więc ja raczej zbliżam się do ustawień fabrycznych ( auto z 1995 roku) Kwestia do rozwiązania - jak jeszcze bardziej uszczelnić ten tłoczek , który przecież ma się otwierać TYLKO wtedy, gdy ciśnienie niebezpiecznie wzrośnie. pzdr! Nix   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Mnie natomiast zastanawia czy przy maksymalnych obrotach silnika nie dojdzie do wypchnięcia zaślepek. W końcu Frotka lubi jazdę w terenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nix Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 PRZED i PO mniej więcej równo, w granicach błędu statystycznego. Jeszcze raz napiszę : ciśnienie pompy nie zmieniło się. Mam wskaźnik analogowy, nie tylko lampkę i mogę obserwować na bieżąco ciśnienie. Czy Koledzy mogliby sprawdzić i potwierdzić czy TŁOCZEK występuje jako część zamienna i jest TEN SAM w następujących silnikach/pompach oleju: ( sorki, lista jest długa) OPEL ASCONA-C 1982-1988 16D[L53], 16DA[L53] DIESEL ENGINES 20NE[LE4], C20NE[LE4], 20SEH[2H4] PETROL ENGINES C18NE[LV6], E18NV[LV9], S18NV[LV9] PETROL ENGINES 18E[LV6], 18SE[LV6] PETROL ENGINES 16SV[2H1], E16NZ[L73], C16LZ[L73], C16NZ[L73] PETROL ENGINES 16N[LY5], 16S[L16], 16SH[L16] PETROL ENGINES 13N[LY1], 13S[LX9] PETROL ENGINES ASTRA-F 1992-1998 17D[LU7], 17DR[LU7], X17DTL[2H8] DIESEL ENGINES C20XE[LJ1] PETROL ENGINE X20XEV[L34] PETROL ENGINE C20NE[LE4] PETROL ENGINE C18XE[L79], X18XE[L79], C18XEL[2H2] PETROL ENGINES C18SEL[2H0] PETROL ENGINE C18NZ[LH8] PETROL ENGINE X16XEL[L91] PETROL ENGINE 16NZR[L73], C16NZ[L73], X16SZ[L73], X16SZR[L73], C16SE[L55] PETROL ENGINES 16LZ2[L74], 16NZ2[L74] PETROL ENGINES X14XE[L95] PETROL ENGINE 14NV[L89], C14NZ[2H6], X14NZ[2H6], 14SE[L48], C14SE[L48] PETROL ENGINES CALIBRA 1989-1997 C20LET[LL7] PETROL ENGINE X20XEV[L34] PETROL ENGINE C20XE[LJ1] PETROL ENGINE C20NE[LE4] PETROL ENGINE CORSA-A 1983-1992 E16SE[L55], C16SE[L55], C16NZ[L73] PETROL ENGINES 14NV[L89], C14SE[L48], C14NZ[2H6] PETROL ENGINES 13S[LX9], 13SB[LX9], 13NB[LY1], C13N[L72] PETROL ENGINES C12NZ[L71] PETROL ENGINE 12S[L84], 12ST[L84], 12NV[L84] PETROL ENGINES CORSA-B + TIGRA-A 1993-2002 C16SEL[L91], C16XE[L91], X16XE[L91] PETROL ENGINES C14SEL[L95], X14XE[L95] ENGINES C14NZ[2H6], X14SZ[2H6], C14SE[L48] ENGINES 12NZ[L71], C12NZ[L71], X12SZ[L71] ENGINES FRONTERA-A 1992-1998 X22XE PETROL ENGINE X20SE[L96] PETROL ENGINE C20NE[LE4] PETROL ENGINE KADETTE-E 1985-1993 17D[LU7], 17DR[LU7] DIESEL ENGINES 16D[L53], 16DA[L53] DIESEL ENGINES 20XE[LJ1], C20XE[LJ1] PETROL ENGINES 20NE[LE4], C20NE[LE4], 20SEH[2H4], 20SER[2H4] PETROL ENGINES E18NV[LV9], S18NV[LV9], C18NE[LV6], C18NT[L54], C18NZ[LH8] PETROL ENGINES 18E[LV6], 18SE[LV6] PETROL ENGINES 16SV[2H1], E16NZ[L73], C16LZ[L73], C16NZ[L73] PETROL ENGINES 16S[L16] PETROL ENGINE 14NV[L89], C14NZ[2H6] PETROL ENGINES 13N[LY1], 13NB[LY1], 13S[LX9], C13N[L72] PETROL ENGINES 12SOHC[L17], 12STOHC[L84] PETROL ENGINES OMEGA-A 1987-1993 23DTR[LP6], 23YD[LW7], 23YDT[LP6] DIESEL ENGINES 20SE[L96], C20NE[LE4] PETROL ENGINES 18NV[LV9], 18SEH[LV6], 18SV[LV9], E18NVR[LV9], S18NV[LV9] PETROL ENGINES OMEGA-B 1994-2003 X20XEV[L34] PETROL ENGINE 20SE[L96], X20SE[L96] PETROL ENGINE VECTRA-A 1989-1995 17D[LU7], 17DR[LU7] DIESEL ENGINES C20LET[LL7] PETROL ENGINE 20XE[LJ1], C20XE[LJ1] PETROL ENGINES X20XEV[L34] PETROL ENGINE 20SEH[2H4] PETROL ENGINE 20NE[LE4] AND C20NE[LE4] PETROL ENGINES 18SV[LV9], C18NZ[LH8], E18NVR[LV9] PETROL ENGINES C16LZ2[L74], C16NZ2[L74] PETROL ENGINES 16SV[2H1], E16NZ[L73], C16NZ[L73], X16SZ[L73] PETROL ENGINES 14NV[L89] PETROL ENGINE VECTRA-B 1996-2002 C20SEL[L34], X20XEV[L34] PETROL ENGINES 20NEJ[L96] PETROL ENGINE X18XE[L79] PETROL ENGINE X16XEL[L91], Y16XE[L91], Z16XE[L91] PETROL ENGINES X16SZR[L73] PETROL ENGINE 16LZ2[L74] PETROL ENGINE pzdr Nix   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Szukaj po nr tu - http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/models/1/ A jeszcze - mowa o Frotce, bo piszemy w Astrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nix Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 (edytowane) Ten silnik 20NE/ C20NE był w wielu autach, między innymi w Astrze F : SMILE : No i ten sam tłoczek jest w Twoim silniku czyli X22XE ( pompa inna, tłoczek jednak ten sam) Czy ktoś ma może zapasową lub rozebraną pompę ( dowolną, byleby z tłoczkiem) i mógłby zapoda fotki jak ten kanał wygląda w środku, gniazdo zaworka itp ? pzdr Nix Edytowane 31 Października 2015 przez Nix   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Większość Opli ma podobne pompy olejowe, więc bebechy takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73766-zaw%C3%B3r-upustowy-pompy-oleju-p%C3%B3%C5%BAno-gasn%C4%85ca-kontr-oleju-rozwi%C4%85zanie/#findComment-609417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.