Skocz do zawartości

Po rozgrzaniu pracuje na 3 cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Kompresja w czasie sprawdzania będzie ok.W czasie pracy łapie wypadanie zapłonów i wyłącza wtrysk.Ciśnienie można i 100 razy mierzyć i będzie dobre.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/page/2/#findComment-612537
Udostępnij na innych stronach

Jak można zdiagnozować że to zawory,oczywiście bez zdejmowania głowicy,jeśli się da?No i auto ma 70tyś km, i już miałoby problem z zaworami?

Edytowane przez paweldzwo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/page/2/#findComment-612539
Udostępnij na innych stronach

Poświęciłem trochę czasu i wyczytałem na kilku stronach ale na jednej było to ładnie opisane :

 

W monitorze wypadania zapłonu, decyzję o zapaleniu lampki MIL sterownik podejmuje w wypadku przekroczenia liczby 9 proc. Jeżeli mamy do czynienia z wypadaniem zapłonu między 5 a 9 proc., to samochód zapisuje to w pamięci i dopiero jak taki wynik osiągnie podczas trzech kolejnych jazd (liczy się włączenie i wyłączenie zapłonu), to dopiero wtedy zobaczymy zapaloną lampkę MIL. Wykrycie wypadania zapłonu zmienia całą strategię sterowania. Najważniejsza sprawa to wyłączenie wtrysku paliwa w danym cylindrze. Jeżeli ten cylinder nie ma udziału w pracy silnika, to wpadające paliwo może nie ulegać spaleniu i w konsekwencji spowodować uszkodzenie katalizatora. Dlatego podejmuje się taką decyzję wyłączenia danego wtryskiwacza.

 

I u mnie włąsnie tak się dzieje, jak jechałem autem bez gaszenia silnika na przykład na podmianę sterownika to wszystko teoretycznie było dobrze przez 40km a wystarczyło że ustałem i zgasiłem silnik i ponownie go odpaliłem i już chodził na 3 cylindrach, czyli został po prostu wyłącony. Więc mam trochę tak na prawdę rozjaśnioną sytuację, tylko co teraz może powodować ten stan. Zauważyłem że w zbiorniczku brakowało płynu chłodzącego dolałem około litra zanim był stan, może po rozgrzaniu silnika powstaje problem z uszczelką pod głowicą?


 

 

Może tak być. Na to lekarstwem jest spraj do gaźników, sikany do dolotu podczas pracy silnika

 

Jeśli faktycznie będzie to coś związane z zaworami to jest to sprawdzony sposób z tym sprayem do gaźników?:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/page/2/#findComment-612575
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak dwukrotnie i dwukrotnie odniosłem sukces.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/page/2/#findComment-612613
Udostępnij na innych stronach

Czy chodzi Ci o przeczyszczenie układu tym preparatem na silniku kiedy pracuje na 4 cylindrach?

Edytowane przez paweldzwo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/page/2/#findComment-612616
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności