Gość imielzky Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Witam mam taki otóż problem: ostatnio troche miałem spraw do pozałatwiania na mieście, wiadomo jak to miasto korki itd. Stałem na światłach, zapaliło się zielone więc ruszyłem, jedynka, wrzucam dwojke i auto zaczelo mi sie dusic ( tzw. kangurek) i w tylnym lusterku zobaczylem taka chmure bialego dymu ze nie bylo nic widac na dwoch pasach. Zjechalem na bok, patrze temperatura ok 105 stopni, plyn chlodniczy zagotowany- bulgocze w zbiorniczku... Troche postalem ostudzilem auto i pojechalem prosto do mechanika. Na starcie zrobil test na obecnosc spalin w w plynie chlodniczym i nic nie wyszlo wiec wykluczyl uszczelke pod glowica. Zdiagonozowal ze auto sie przegrzalo bo nie wlacza sie wentylator bo padl czujnik. To ok ale co z tym kopceniem ? Mam samochod okolo 2 miesiecy i nigdy nie zauwazylem zeby choc troche kopcilo a tu nagle puscil taka chmure. Po dluzszej diagnozie mechanik stwierdzil ze trzeba bedzie wymienic pokrywe zaworow, gdyz padl jakis zaworek, a zeby go wymienic trzeba wymienic cala pokrywe zaworow. Ja osobiscie nie znam sie nic a nic na silnikach, wiec chcialbym zaczerpnac opinii kogos z forum co o tym sadzi. Do tego dodam ze sprawdzilem olej po tej calej akcji na nastepny dzien na prostym podlozu i pokazywalo mi tylko 1 kreske oleju na 5, a jak sprawdzalem jakies 2-3 dni wczesniej olej to byly 4 kreski. Jakies pomysly?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Dobrze mechanik twierdzi.Sprawdzić jeszcze wypada ile oleju jest w kolektorze ssącym,a najlepiej wyjąć go i wyczyścić.Pokrywa najpierw do wymiany lub zrobienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-613991 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Vetix te silniki załączenie wentylatora mają przy 105-107 stopni. Zaworu trójdrożnego ten model nie posiada. I takie efekty są przy uszkodzonej pokrywie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość imielzky Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dzieki za odpowiedz ! A czy po wymianie pokrywy problem z olejem zniknie ? Chodzi mi dokladnie o to ze po takiej akcji z tym okropnym kopceniem na bagnecie byl bardzo duzy ubytek oleju. Ogolnie to mieszkam w anglii i chccialem tym autem przyjechac na swoeta do Polski i zastanawoam sie czy ta pokrywa rozwiqze wszystkie problemy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Musisz sprawdzić.Pokrywa to jedno a reszta silnika to drugie.Może mieć silnik dość i będzie olej dalej znikać. Najprostsze sprawdzenie pokrywy to spróbować dmuchnąć w odmę i będzie wiadomo co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GARMEL Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Wymień wodę u układzie chłodzenia nie może Ci się gotować przy 105*C za chwilę faktycznie będziesz miał po silniku. Termostat masz dobry? Bały dym bedziesz miał jak będziesz robił krótkie odcinki bo ci się woda zbiera w tłumiku a później odparowuje i tak w kolko.Gdzie kupowałeś to auto?Od turka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość imielzky Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Auto kupilem od anglika, tyle ze on to auto dostal w rozliczeniu bo habdluje samochodami wiec na dobra sprawe nie wiadomo kto tym jezdzil. Jestem zielony jesli chodzi o samochody, wiec zdaje sie wylacznie na mechanika. Wymienil mi czujnik od wentylatora ale jak sie okazalo to nie rozwiazalo problemu i nie wlacza sie. Troche poszperalem na forum i przeczytalem ze wentylator dopiero odpala przy 105-107 stopniach- mozliwe to ? Czy to nie za duza temperatura dla silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Pełne otwarcie termostatu jest w tym silniku przy 105 stopniach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość imielzky Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dodam ze mechabik podpial auto pod komputer i przy temperaturze ok 95 odpalil wentylator z komputera ale ten od razu sie wylaczyl i tak za kazdym razem. Myslalem ze to zle ale skoro termostat otwiera soe przy 105 stopniach to chyba normalne ze wentylator od razu sie wylaczyl bo twmp za niska byal, dobrze rozumiem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Jestem zielony jesli chodzi o samochody, Ja proponuję ci abyś ściągnął sobie z neta książkę i poczytał sobie o swoim pojeździe.Zwiększy to trochę wiedzy o twojej Astrze Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74113-kopci-na-bia%C5%82o-wykluczona-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-614226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.