Gość omb Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Dzień dobry wszystkim! Będąc ostatnio na przeglądzie w serwisie, zauważyli wyciek oleju z pod czujnika faz rozrządu na wałku zaworów ssących, do wymiany uszczelniacz. Tutaj: http://www.partsbase.org/opel/meriva-b-2010--5-1-42-timing-chain-gear-and-pulleys to jest część nr 15. Nie wygląda to na coś skomplikowanego, ale nie mogę nigdzie znaleźć dokładniejszych informacji jak to zrobić. Czy ktoś robił coś takiego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74149-wyciek-oleju-czujink-faz-rozrz%C4%85du-a14nel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 z tego co pamiętam .. odkręcasz śrubkę, wyciągasz czujnik, wymieniasz oring i składasz wszystko do kupy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74149-wyciek-oleju-czujink-faz-rozrz%C4%85du-a14nel/#findComment-614469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Tak właśnie jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74149-wyciek-oleju-czujink-faz-rozrz%C4%85du-a14nel/#findComment-614491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omb Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Zadzwoniłem do serwisu z zapytaniem o ten oring, podałem VIN i dostałem odpowiedź, że nie ma żadnego uszczelnienia, trzeba wymienic cały element za 160 pln, teraz chyba rozumiem cenę jaką mi podali za naprawę - 200 PLN. Wydało mi sie to zbyt dużo za odkręcenie dwóch śrób i od tego zaczęly sie poszukiwania. Znalazłem jednak zdjęcia w necie używanych, gdzie wyrażnie widać, że oring jest. Może powinienem mówić, że to jest elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Zadzwonię jutro jeszcze do jednego serwisu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74149-wyciek-oleju-czujink-faz-rozrz%C4%85du-a14nel/#findComment-614530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Sciągnij wymiary oringa .. jedź do sklepu .. kup odpowiedni oring .. musi być odporny na olej i temperaturę (przynajmniej do 150 -200 C) .. załóż oring i skręć wszystko .. nie kombinuj z uzywkami .. guma sie starzeje i jak założysz to okaże sie, że tez przecieka .. posmaruj lekko oring (wazelina, olej) przy wkładaniu abys go nie przyciął o krawedzie głowicy. Wszystko ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74149-wyciek-oleju-czujink-faz-rozrz%C4%85du-a14nel/#findComment-614555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.