Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problemy dotyczy dwumasy a mianowicie, zaczęło się od tego, że na pół-sprzęgle było czuć stukanie pod podeszwą buta i dźwięk dudnienia ze skrzyni oraz lekkie szarpanie auta przy zmianach biegu, poza tym to nic się jeszcze nie tłukło, oddałem auto do mechanika, skrzynia rozebrana, wyrok dwumasa (sprzęgło niby ok) auto ma teoretycznie przejechane 140 tysięcy.

Teraz po wymianie na nową lepiej nie jest bo lekkie stukane na pół-sprzęgle pod podeszwą buta nadal zostało ale już bez dudnienia (może to normalne w oplu?) do tego przy zmianach biegu czuć wyraźnie drżenie, wibracje gałki zmiany biegów (nie podczas wrzuconego biegu tylko gdy się nią rusza na boki góra dół bez względu na to czy sprzęgło wciśnięte czy nie, na starej dwumasie tego nie było) a do tego dzisiaj rano ku mojego zdziwieniu przy -8 stopniach po odpaleniu auta i około 5 minut pracy na jałowym gdy skrobałem szyby nowa dwumasa zaczęła się tłuc (taki typowy dźwięk padającej dwumasy) przygazowałem parę razy i przestała, więc moje pytanie to normalne czy coś jest ewidentnie spartolone? Bo wydałem kupę kasy a jestem w ciemnej dupie, jedynie co się poprawiło po wymianie to to, że na pół-sprzęgle skrzynia nie dudni i nie szarpie przy zmianach biegu.

Edytowane przez tmdevil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli dwumasa była do wymiany to wiedzą wszyscy posiadający diesla,a zwłaszcza mechanicy że koło dwumasowe wymienia się w komplecie z całym sprzęgłem,wraz z wyprzęgnikiem , plus łożysko oporowe,przecież i nie ma że jeszcze sprzęgło dobre bo tak twierdzi mechanik, wiadomo wszem i wobec że jak wymieni się tylko koło dwumasowe to po pewnym krótkim czasie czeka też wymiana sprzęgła, a tak na marginesie co to za mechanik co nie informuje klienta od razu że te graty wymienia się w całości ? No chyba że , informował a klient poszedł po taniemu, to za niewiedzę lub chęć zaoszczędzenia płaci się podwójnie.


Te dwie rzeczy są od siebie zależne tak choćby sparowane ze sobą jeżeli dwumasa siada to wykańcza się też sprzęgło w taki właśnie sposób, a objawy zauważone przez kolegę to są te typowo świadczące o tym iż wcześniej niż kolega sądzi jeszcze raz zawita do mechanika na wymianę całego sprzęgła niestety.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-617561
Udostępnij na innych stronach

Nikt mnie nie informował, czyli kolejne 1,5-2tyś w plecy. To już chyba będę to auto tłukł do śmierci bo to wszystko wyjdzie 1/3 jego wartości więc nie ma po co sprzedawać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-617563
Udostępnij na innych stronach

Wina może być po stornie skrzyni biegów. Akurat 6-biegowe skrzynie opla M20 (bardziej pechowym przykładem jest M32) nie są takie trwałe, jak 5-biegowe F17. Zdarzają się stuki z racji wyrobionych wałków i szumiące łożyska ze względu na wadliwie skonstruowane smarowanie łożysk.
@tmdevil - uzupełnij dane skąd jesteś, to może pomożemy znaleźć Ci kogoś, kto zdiagnozuje przyczynę hałasu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-617565
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby coś się działo ze skrzynią bo tak jak pisałem, jedyne co się działo z samochodem to trochę metaliczne dudnienie i wyczuwalne pulsowanie pod podeszwą na pół-sprzęgle + lekkie szarpanie przy zmianach biegu, po wymianie dwumasy wszystko ustało oprócz wyczuwalnego pulsowania pod podeszwą ale od razu pojawiły się nowe problemy, mechanik twierdzi, że nowa dwumasa jest twarda i musi się to "rozjeździć" choć nie chce mi się w to wierzyć i będę musiał się udać do innego żeby znowu skrzynie rozkręcał i ewentualnie wymienił resztę bebechów, nie ma to jak dobrze zacząć nowy rok...

Edytowane przez tmdevil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-617568
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób tak jak kolega Mixmich podpowiada Tobie : uzupełnij dane w profilu może ktoś się znajdzie aby ci pomódz w zdiagnozowaniu przyczyny hałasu a potem dopiero zabieraj się za ewentualne szukanie dobrego mechanika do zrzucenia skrzyni i jej naprawy, bo ten u którego byłeś to za przeproszeniem niech on sam się rozjeździ bo twardy może być : SMILE : daj sobie powiedzieć od czego masz zacząć a będzie dobrze nie martw się na zapas, tylko zrób tak jak ci się sugeruje.

A tak na marginesie dwumasę można zdiagnozować bardzo prosto skoro już była do wymiany to musiało być ją słychać po podniesieniu maski auta i odpaleniu na wolnych obrotach wydaje taki charakterystyczny dźwięk jakbyś kulki od łożyska wrzucił do metalowej puszki lub grubej szklanki komunistycznej : SMILE : i nią potrząsał, lub takie klepanie charakterystyczne jak na tym filiku co prawda jest to VC ale właśnie taki dzwięk wydaje kończący się i do wymiany dwumas, niech kolega zobaczy dla samej ciekawości.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-617581
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i jak się okazało kupiłem niezłą mine, po rozebraniu wydało się, że ktoś wcześniej przy tej skrzyni nieumiejętnie majstrował teraz nie wiadomo co robić, czy kupić używaną skrzynie czy remontować tą (podobno nie ma pewności czy długo pochodzi po remoncie), używana widzę kosztuje 1500zł... jestem w totalnej dupie.

Edytowane przez tmdevil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-622685
Udostępnij na innych stronach

http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-m20.html
Możesz zadzwonić chociażby do tej firmy i popytać co i jak. Dobry zakład skutecznie naprawi skrzynię i założy lepsze łożyska, więc powinna trochę więcej wytrzymać. Kupując używkę za pół roku możesz mieć to samo, więc płacić kolejny raz za demontaż nie wiem czy ma sens.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74428-corsa-d-13-cdti-problemy-z-now%C4%85-dwumas%C4%85/#findComment-622713
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności