Skocz do zawartości

Astra II Kombi Comfort 2000


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Hey to znów ja, Niestety jestem poza domem więc, jutro sprawdze kombinacje klawiszy 3 i 5, ale mam jeszcze pytanie: Czy jak nie zadziała klawiszowanie to dałby cos pomiar napięcia na wtyczce ??, na kablu #5 ??.

 

[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 19:19 ]

Witam i dalej proszę o pomoc. Radio podłączyłem, kombinacja klawiszy 3i5, 4i6 niestety NIE DZIAŁA - wyświetlacz ani drgnie, ciągle wyświetla DATĘ. Pomierzyłem napięcie na wtyczce wiązki pomiedzy masą a sterowaniem anteną automatyczną i napięcie jest, więc wygląda że przy wtyczce wszystko jest OK - czy więc przyczyną jest wyświetlacz ?? - sprawdziłem ewentualny kod błędu na wyświetlaczu - wszystko OK.

Proszę o pomoc nie chce mi sie wierzyc że wyświetlacz nie obsługuje RADIO

Proszę o wszelkie sugestie

Z góry dziękuje

 

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 19:18 ]

I jeszcze dodam. Dziś dobrałem sie do wyświetlacza. Pomierzyłem napięcie na samym wyświetlaczu i wszystko wygląda OK. Napięcie pojawia się po włączeniu radio i zanika po wyłączeniu, więc sygnał z radia do wyświetlacza jest podawany prawidłowo, tylko że wyświetlacz nie reaguje - ciągle pokazuje datę. Czytałem gdzieś że możliwe jest przeprogramowanie wyświetlacza - np poprzedni właściciel miał nieoryginalne radio i w serwisie zażyczył sobie wyłączenia funkcji RDS z wyświetlacza. Czy to możliwe ??

 

Czekam z nadzieją na jakaś pomoc

 

[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 20:26 ]

Witam ponownie - sprawa sie wyjaśniła (chyba). Dzięki uprzejmości innego właściciela Astry podmieniłem wyświetlacz i okazało się że faktycznie mój nie obsługuje radia - więc wyświetlacz Borg GM 24418957 nie obsługuje radia. Więc czeka mnie chyba wymiana wyświetlacza.

Dla przyszłych potencjalnych "problemowiczów" wyswietlacz firmy Valeo o nr GM 09133266 na pewno obsługuje sygnał RDS z radia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

jesli jestes nadal ciekaw to kable do tylnich glosnikow powinienes miec pociagniete i tam jest zrobiony na kablu trujnik ktory rozdziela kabel pozniej na tweeter i na normalny glosnik

 

pozdrawiam !!

 

i pokaz fote tego wyswietlacza co niby nie ma RDS cos tam kiedys slyszalem ze niektore niemialy ale jak mowisz jest to wersja konfort czyli powinien BYC !

 

PONIZEJ ZAMIESZCZAM POMOCNIK DO FABRYCZNYCH RADII OPLA ???

 

Opel

CAR200

Przełączenie wyświetlacza na 8 (Corsa I, Astra I) lub 10 cyfr (Corsa II, Astra II): trzymając 4 i 6 włączyć radio. Jest dostępny prosty tryb diagnozy radia. Należy długo przytrzymać klawisz UML aż będzie sygnał dźwiękowy i pojawi się wersja oprogramowania (np. C200-22) a potem na wyświetlaczu w miejscu gdzie był odbierany zakres (np. U) numer komórki pamięci pojawi się wskazanie Fx, gdzie x jest liczbą szesnastkową (1-F) oznaczającą poziom odbieranej stacji. Sprawdzone dla dwóch modeli CAR200 i w obu była ta sama wersja oprogramowania. Radio to, w przeciwieństwie do innych radioodbiorników Opla, nie posiada funkcji logiki zapłonu ponieważ posiada włącznik mechaniczny a nie elektroniczny.

CAR 300:

Radio to posiada dość rozbudowany system konfiguracji. Większość opcji jest dostępna poprzez przytrzymanie dwóch odpowiednich klawiszy pamięci przy włączaniu radia. Wymienię tu funkcje, które udało mi się znaleźć:

1 i 3 - IGNI ON/OFF, włączenie lub wyłączenie logiki zapłonu. Jeżeli jest włączona to radio będzie nam się wyłączać po wyłączeniu zapłonu a włączać po włączeniu przy czym przy wyjętym kluczyku można radio włączyć

4 i 6 - DIGIT 8/10 (ewentualnie w nowych Oplach 8+2). Przełączenie typu wyświetlacza ze starego typu (8 znaków) na nowy typ (10 znaków, wyświetlacz punktowy). Jeżeli podłączymy radio i gra ono w danym pojeździe a mimo to nic nie wyświetla (pusty wyświetlacz), to ta kombinacja często pomaga (przełączenie jest także sygnalizowane sygnałem dźwiękowym)

2 i 5 - STEP 9/10. Ustawienie kroku strojenia dla zakresu fal średnich (9/10kHz). Mało kto wie, że za wielką wodą jest robiona Corsa w wersji sedan i w niej montowane są także radia z oddzielnym wyświetlaczem dlatego producent musiał przewidzieć zmiany kroku strojenia z EU na USA.

1 i 6 - TESTMODE. Umożliwienie uruchomienia trybu testowego. Potem należy wcisnąć na dłużej klawisz RDS i pojawi się wskazane xy00 przed częstotliwością. Poszczególne bajty mają znaczenie: x-moc sygnału, y- RDS. Równocześnie na wyświetlaczu wyświetlany jest wskaźnik Cr i świeci się dioda CODE.

Aby ustawić głośność komunikatów drogowych należy dłużej przytrzymać klawisz TP aż pojawi się na wyświetlaczu TA VOL+x, gdzie x oznacza głośność komunikatów ustawianą klawiszami strojenia.

Kawałek informacji dostałem mailem (zapłon i przełączenie wyświetlacza), które sprawdziłem a resztę sam wyszukałem.

CAR 400:

Aby możliwe było słuchanie radia na postoju bez włączonej stacyjki trzymając naciśnięte klawisze 1 i 3 włącz radio. Informacja na podstawie instrukcji fabrycznej przekazana przez znajomego.

 

wszystkie to kroczki dzialaja z kazdym radiem testowalem na DELCO CDR500

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czesc nowikp

 

Dzieki za zainteresowanie i garść informacji.

 

Co do wyświetlacza to jest pewne że nie obsługuje radia, wymieniłem na inne firmy Valeo i chodzi - Borg nie.

 

Mnie nurtuje kwestia głośników. Poniżej zdjęcie wtyczki tylnych drzwi

http://img516.imageshack.us/content.php?page=done&l=img516/882/dsc00285vc1.jpg

 

Jednak chyba nie ma kablli do głośników. Może się ktoś wypowiedzieć?

 

Z góry dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wez zdejmij oslone glosnika i wloz tam reke na srodku drzwi powinna przechodzic wiazka do glosnika , progoj lub zostaje sciagniecie tapicerki ale az dziwne ze nie masz jesli jest to wersja Comfort

 

ponizej zamieszczam info do zdjecia tapicerki pisalem jednemu kolesiowi bo chcial wymontowac elektryke szyb

 

jesli mowisz ze wszystkie sruby juz odkreciles (sruby sa jeszcze ukryte pod zaslepkami prze klamce do otwierania drzwi i przy tym uchu do zamykania) jesli je tez odkreciles to wez jakis cieki plaski srubokret dobrze jak bd szeroki i podwadz ta listwe plastkikowa z jednej strony obojetnie od ktorej zaczniesz i tak po kolei napewno ona zejdzie nie martw sie nie uszkodzisz jej oczywiscie jak bd uwazal a nie na hama od razu sciagal ja zdejmowalem juz z 4 czy 5 razy i wsztko zawsze OK no i dalej jesli juz ja zdioles to musisz uwazac bo ta listwa jest osadzona na takich 5 blaszkach one napewno jak nie wyjda z listwo a wontpie to zostana na drzwiach albo wpadna do srodka ale jak zdejmiesz tapicerke to je sobie wyjmiesz tylko musisz potem uwazac przy ich wlozeniu bo jest ciezko chodzi o to ze wpadaja do srodka trzeba patrzec czy ktoras sie nie wysunela , ok wracajmy do kolejnosci hehe czyli pozniej podwadzasz tapicerke najlepiej od dolu ja tak robie obojetnie czym jesli ci sie uda to rekami a jak nie to mozesz srubokretem itp. bedzie szko ciezko ale musi wypasc z zatrzaskow mi jeszce nie popekaly wiec nie powinny i juz masz tapicerke w rekach przy skladaniu napierw wyjmij wszyskie zatrzaski (sa to takie biale czy jak kto woli kremowe) z drzwi czyli karoseri z tych dziur gdzie sa osadzone wloz od wewnetrzej strony tapicerki i powciskaj je chyba ze znajdziesz jakis inny patent !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności