ragen Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam wszystkich po prawie rocznej przerwie. Problemy poruszanie w tym temacie tj. szarpanie/dławienie się i cięższy rozruch ciepłego silnika zostały rozwiązanie. Zacznę od cięższego rozruchu na ciepłym silnikiem - trop okazał się banalny - akumulator. Brałem pod uwagę wszystko za wyjątkiem akumulatora, ponieważ nawet w zimy, największe mrozy gdy było po -15, -20 stopni po kilku dniach stania odpalał za pierwszym razem, a cyrki były z rozruchem na ciepłym silniku, nieżależnie od pory roku. Problem został rozwiązany, gdy samochód któregoś dnia odpalił normalnie jak zawsze od strzała, a wracając ze sklepu nie miał siły odpalić, aż wkońcu padł akumulator. Po jego wymianie problemy rozruchem na ciepłym silniku odeszły w niepamięć. Odnośnie poszarpywań i przydławień podczas nabierania temperatury okazał się zawór EGR. Żeby było śmiesznej tak jak wspominałem wypięcie kostki od przypływomierza pozornie rozwiązywało problem, bo samochód jeździł płynnie ale w trybie awaryjnym nie miał mocy i palił więcej. Były podejrzenia że to przepływka, ale zamieniłem na inną sprawną i problem nie został rozwiązany. Analogicznie było z zaworem EGR - został podmieniony z innej corsy, która nie miała takich problemów. A w mojej dalej występowały podszarpywania i te dławienia. Do dzisiaj nie wiem co było bezpośrednią przyczyną w tym zaworze EGR - problem został rozwiązany przez tunera, który komputerowo wyłączył zawór EGR a następnie został zaślepiony. Wszystkie problemy z szarpaniem i dławieniem się odeszły w niepamięć, auto głównie teraz jeździ po mieście i będę miał z tym święty spokój. Samochód przejechał dopiero ponad 1000km od wyprogramowania EGR. Efekty? Wbrew pozorom nie zauważyłem zwiększenia obrotów silnika na biegu jałowym, dalej jest ok 700obr. Różnicy w spalaniu nie sprawdzałem dokładnie, ale też nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego spalania, jeśli jest jakaś różnica to pewnie minimalna. Moc? Samochód reaguje ciut żwawiej, zrywniej na przyspieszenie. Prędkość maksymalna pewnie bez zmian, nie sprawdzałem szczerze mówiąc. Jedynie w temperaturze silnika jest różnica, samochód szybciej zbija temperaturę. Słyszałem, że EGR tymi spalinami utrzymywał wyższą temperaturę. Życzę wszystkim zdrowych, wesołych świąt. Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez ragen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75060-corsa-c-13-cdti-szarpanied%C5%82awienie-si%C4%99/page/2/#findComment-666494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Analogicznie było z zaworem EGR - został podmieniony z innej corsy, która nie miała takich problemów. A w mojej dalej występowały podszarpywania i te dławienia Bo problem mógł leżeć po stronie wiązki a nie EGR. Wyprogramowanie go usunęło problem bo sterownik go nie czyta. Wzajemnie wesołych świąt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75060-corsa-c-13-cdti-szarpanied%C5%82awienie-si%C4%99/page/2/#findComment-666498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.