Skocz do zawartości

Corsa c 1.2 Twinport uszczelnienie dekla mechanizmu różnicowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam problem z moją corsą, bo zaczął lekko ciec olej spod uszczelki dekla mechanizmu różnicowego (po jeździe, bo na postoju, jak auto ostygnie i olej zgęstnieje, to jest ok). Chciałem więc to załatwić i przy okazji zmienić olej, więc mam pytanie, jak się do tego zabrać? Wiem, że olej ze skrzyni spuszczam odkręcając dekiel mechanizmu różnicowego, potem jak wyleci, muszę oczyścić miejsce przylegania uszczelki i założyć nową oraz przykręcić dekiel (jakim momentem?). Czy muszę to jeszcze dodatkowo uszczelnić silikonem (jeśli tak to jakim i ile należy odczekać, aż chwyci)? Potem rozumiem, że już mogę lać nowy olej? Będę Wam wdzięczny za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/75871-corsa-c-12-twinport-uszczelnienie-dekla-mechanizmu-r%C3%B3%C5%BCnicowego/
Udostępnij na innych stronach

Przy wersji stalowej 30Nm

Przy wersji ze stopów lekkich 18Nm

Według opisu uszczelka na smarze do pokrywy a pokrywa z uszczelką prosto do skrzyni.

 

Wielkie dzięki! Czy ta masa uszczelniająca to może być coś takiego:

 

http://allegro.pl/reinzosil-masa-uszczelniajaca-silikon-300c-200-ml-i5297278753.html ?

 

Jako że wyciek jest niewielki zastanawiam się, czy rozbierać pokrywę, czy może dałoby się to doszczelnić z zewnątrz wokół miejsca wycieku? (czy jest to bez sensu?) Olej w skrzyni był zmieniany niedawno (Dlatego myślę o takim zastępczym rozwiązaniu), podejrzewam, że mechanik coś schrzanił i dlatego cieknie...

 

Dodam jeszcze że olej pojawia się na styku uszczelki i skrzyni, a nie spod uszczelki na deklu.

Edytowane przez Corsowy

 

Lepiej rozebrać.Sam dokładnie ją wyczyścisz i dokładnie doszczelnisz.A tak to przytkasz w jednym miejscu a w drugim wypłynie.

 

Dobra, czyli odkręcam dekiel mechanizmu różnicowego, wypuszczam tędy olej. potem czyszczę benzyną ekstrakcyjną dokładnie krawędzie dekla i krawędzi skrzyni. Potem daję masę uszczelniającą (tę co wyżej?) tylko na pokrywę czy też u góry na uszczelkę? No i potem zalewam olej przez ten czarny grzybek do odpowietrzenia aż nie zacznie lecieć olej z otworu kontrolnego? Muszę mieć jak krowie na rowie, bo nigdy tego nie robiłem:)

 

Według opisu uszczelka na smarze do pokrywy a pokrywa z uszczelką prosto do skrzyni.

 

 

Co tu rozumieć smarujesz smarem pokrywę na nią kładziesz uszczelkę(dobrej firmy nie badziewie aby 2 razy nie robić)i to do skrzyni i przykręcić śrubami.Oczywiście pokrywę myjesz aby była czysta.

Jeżeli masz uszczelkę to nie potrzeba masy.Jeżeli nie masz uszczelki to masa ale i zmieniają się momenty dokręcania bo jak na świeżej masie to dokręcisz to wyciśniesz wszystko i niewiele uszczelni.Można na masie na dwa razy robić najpierw dokręcić aby masa się rozcisła na płaszczyźnie a potem gdy zaschnie docisnąć.Ale momenty dokręcania masz podane nie do masy a do uszczelki

Edytowane przez adam1954

 

Nie podany więc zwykły towot wystarczy

 

  • 2 tygodnie później...

Dzięki! A nowy olej leję przez otwór do odpowietrzania aż zacznie wypływać kontrolnym? Czy dokładnie odmierzyć ilość dla tej skrzyni?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności