Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam Wyczytałem z innych tematów, że problem z zasilaniem radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki można rozwiązać zamieniając kabeli 4 i 7 albo 5 i 7 (w zależności od źródła info) w kostce iso. Moje pytanie brzmi następująco. Czy te kabelki można wyciągnąć z kostki, czy trzeba przecinać i potem lutować? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Za podtrzymnanie napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odpowiada kabel z pinu numer 4. Kabelek z pinem nr 7 to zasilanie po przekręceniu stacyjki. Ucinasz kabel idący do pinu nr 7 (przeważnie czerwony) ok 10cm od kostki. Rozcinasz izolację kabla idącego do pinu nr 4 (tez z kolei jest przeważnie żółty), lutujesz (tak będzie najpewniej) do niego czerwony kabelek (do tego izolacja). Po takim zabiegu masz ciągle napięcie na pinie nr 4 i 7. Odcięty czerwony kabelek izolujesz, żeby przypadkiem nie zrobił zwarcia do masy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Oki wielkie dzięki PS. To lubie szybka i konkretna odp.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Ja mam takie pytanie czy ja pozamieniam te kable czy nie bedzie wtedy napiecia caly czas na radio i czy nie bedzie rozladowywac akumulatora ?? juz taki przypadek mialem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Będzie dochodziło napięcie, jednak radio na podtrzymanie pamięci ciągnie pare(naście) mA więc auto musiałoby postać pare miesięcy aby aku się rozładował. Co innego, gdy zostawisz włączone radio... parę godzin i nie odpalisz auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Kupiłem właśnie radyjko Kenwooda i tam wiązka jest już przystosowana do podpięcia żółtego do czerwonego.Z czerwonego jest wyprowadzony dodatkowy kabelek zakończony wtyczką i nic nie trzeba ciąć ani lutować. A co zrobić aby na wyświetlaczu była widoczna data? Bo po włączeniu radyjka gaśnie. Wiem że trzeba przeciąć jakiś kabel od zasilania anteny ale czy wtedy radio będzie dobrze odbierało?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 U mnie sytuacja jest taka że mam fabrycznego Phllipsa CCR600 i nie działa podtrzymanie pamięci i sterowanie z kiery. Dzisiaj przyjrzałem się kablom i zauważyłem że kable nr 4 i 7 są połączone, a kable 1, 2 i 6 są rozcięte i zaizolowane. Wygląda na to że poprzedni właściciel miał podłączone niefabryczne radio. Jak w takiej sytuacji powrócić do pierwotnego stanu? Który kabel odpowiada za sygnał z kierownicy? Przejrzałem schematy ale nie znalazłem odpowiedzi na te pytania. Nie jestem też elektrykiem więc nie wszystko jest dla mnie oczywiste.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Witam Wyczytałem z innych tematów, że problem z zasilaniem radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki można rozwiązać zamieniając kabeli 4 i 7 albo 5 i 7 (w zależności od źródła info) w kostce iso. Moje pytanie brzmi następująco. Czy te kabelki można wyciągnąć z kostki, czy trzeba przecinać i potem lutować? Pozdrawiam Za podtrzymnanie napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odpowiada kabel z pinu numer 4. Kabelek z pinem nr 7 to zasilanie po przekręceniu stacyjki. Ucinasz kabel idący do pinu nr 7 (przeważnie czerwony) ok 10cm od kostki. Rozcinasz izolację kabla idącego do pinu nr 4 (tez z kolei jest przeważnie żółty), lutujesz (tak będzie najpewniej) do niego czerwony kabelek (do tego izolacja). Po takim zabiegu masz ciągle napięcie na pinie nr 4 i 7. Odcięty czerwony kabelek izolujesz, żeby przypadkiem nie zrobił zwarcia do masy. Witam podepne się pod temat bo mam podobny problem z radjem LG i teraz nie wiem czy mam zamienić kable miejscami czy zrobić tak jak pisze Lord_wiader a może poprostu zmostkować te kable   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Jeżeli ktoś chce włączać radio niezależnie od tego czy włożony jest kluczyk do stacyjki i przekręcony w poz. I, czy też wogóle kluczyk nie jest w stacyjce to kolega lord_wiader napisał jak to zrobić. Jeżeli ktoś chce, aby po wyłączeniu silnika radio się też wyłączało i do tego nie gubiło pamięci to należy zamienić czerwony z żółtym (piny na odwrót). Aby tak połączone radio się uruchomiło należy włożyć kluczyk i przekręcić w pozycję I, lub wyżej. Nie należy skręcać "do kupy" żółtego z czerwonym (dokładać dodatkowego kabelka między pinami żółtego i czerwonego), bo to jest dla opla nieprawidłowe połączenie i może skutkować np. w Vectrze niedziałającym pilotem od centralnego zamka i innymi dziwnymi objawami.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tooomek Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Instalowałem dziś radio (Pioneer 2100 ub) i mam obydwa problemy, o których pisze Sly__. 1. Radio traci pamięć po wyłączeniu stacyjki - rozumiem, ze to co pisał Sly__ załatwi sprawę, czyli należy zamienić czerwony z żółtym (piny na odwrót).Rozumiem, ze chodzi o piny wchodzące "z auta" do kostki ISO, tak? po prostu je wyciągnąć z kostki i zamienić miejscami? W sumie ja teraz patrze w instrukcji podłączenia to jest tam coś o skrzyżowaniu czerwonego z żółtym, więc może to wystarczy(niektóre kable wychodzące z kostki do radia są łączone więc nie trzeba by nic ciąć), le nie robiłem tego bo wyżej był o połączeniu tych samych kolorów ze sobą. 2. Co zrobić dodatkowo aby nie trzeba było kluczyka aby włączyć radio? Pewnie jest to tu już gdzieś, sorry jeśli pytam n-ty raz o to samo, ale nie znalazłem na tyle konkretnej odpowiedzi aby wywnioskować na 100 % co zrobić. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Dzięki, pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.