Gość Sly__ Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 zamiana tych pinów powoduje że radio nie gubi pamięci, a jak chcesz sam włączać i wyłączać radio bez kluczyka to już kolega lord_wiader napisał jak to zrobić- zwierasz po prostu czerwony do żółtego od strony radia, a czerwony który zostanie luzem dobrze zaizoluj   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Jeżeli ktoś chce włączać radio niezależnie od tego czy włożony jest kluczyk do stacyjki i przekręcony w poz. I, czy też wogóle kluczyk nie jest w stacyjce to kolega lord_wiader napisał jak to zrobić. Jeżeli ktoś chce, aby po wyłączeniu silnika radio się też wyłączało i do tego nie gubiło pamięci to należy zamienić czerwony z żółtym (piny na odwrót). Aby tak połączone radio się uruchomiło należy włożyć kluczyk i przekręcić w pozycję I, lub wyżej. Nie należy skręcać "do kupy" żółtego z czerwonym (dokładać dodatkowego kabelka między pinami żółtego i czerwonego), bo to jest dla opla nieprawidłowe połączenie i może skutkować np. w Vectrze niedziałającym pilotem od centralnego zamka i innymi dziwnymi objawami. Czyli z tego co Sly__ napisał wnioskuje że nie jest prawidłowe połączenie radia tak jak pisze lord_wiader. Za podtrzymnanie napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odpowiada kabel z pinu numer 4. Kabelek z pinem nr 7 to zasilanie po przekręceniu stacyjki. Ucinasz kabel idący do pinu nr 7 (przeważnie czerwony) ok 10cm od kostki. Rozcinasz izolację kabla idącego do pinu nr 4 (tez z kolei jest przeważnie żółty), lutujesz (tak będzie najpewniej) do niego czerwony kabelek (do tego izolacja). Po takim zabiegu masz ciągle napięcie na pinie nr 4 i 7. Odcięty czerwony kabelek izolujesz, żeby przypadkiem nie zrobił zwarcia do masy. Jeśli bym tak połączył radio ze i bez kluczyka w stacyjce bedzie działało to moge mieć problemy z centralnym zamkiem ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Czytaj uważnie. Dziwne objawy i nieprawidłowe połączenie jest wtedy gdy dodatkowym kabelkiem zwierasz żółty z czerwonym ale obydwa idą z kostki do radia (czyli coś na kształt litery H, przy czym linie pionowe to żółty i czerwony przewód, a pozioma to kabelek zwierający), a prawidłowo jest z odciętym z jednej strony czerwonym czyli lord_wiader dobrze napisał   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Baton102 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Odświeżę trochę temat. Mam pytanie odnośnie tych dziwnych skutków w Vectrze B. Otóż kiedyś podłączyłem u ojca w samochodzie moje stare radio, grało ale coś dziwnego działo się z samochodem. Gasł podczas jazdy. Czy to mogła być wina tego dodatkowego połączenia miedzy kablem żółtym i czerwonym? Dodam że wtedy z tymi kablami nic nie robiłem. Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź bo kupiłem mu nowe radio i teraz chcę żeby dobrze działało. Już nie potrzebuję pomocy. Sam sobie poradziłem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.