Skocz do zawartości

zamiana kabelków w iso


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

zamiana tych pinów powoduje że radio nie gubi pamięci, a jak chcesz sam włączać i wyłączać radio bez kluczyka to już kolega lord_wiader napisał jak to zrobić- zwierasz po prostu czerwony do żółtego od strony radia, a czerwony który zostanie luzem dobrze zaizoluj :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Jeżeli ktoś chce włączać radio niezależnie od tego czy włożony jest kluczyk do stacyjki i przekręcony w poz. I, czy też wogóle kluczyk nie jest w stacyjce to kolega lord_wiader napisał jak to zrobić.

Jeżeli ktoś chce, aby po wyłączeniu silnika radio się też wyłączało i do tego nie gubiło pamięci to należy zamienić czerwony z żółtym (piny na odwrót). Aby tak połączone radio się uruchomiło należy włożyć kluczyk i przekręcić w pozycję I, lub wyżej.

Nie należy skręcać "do kupy" żółtego z czerwonym (dokładać dodatkowego kabelka między pinami żółtego i czerwonego), bo to jest dla opla nieprawidłowe połączenie i może skutkować np. w Vectrze niedziałającym pilotem od centralnego zamka i innymi dziwnymi objawami.

 

Czyli z tego co Sly__ napisał wnioskuje że nie jest prawidłowe połączenie radia tak jak pisze lord_wiader.

 

Za podtrzymnanie napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odpowiada kabel z pinu numer 4. Kabelek z pinem nr 7 to zasilanie po przekręceniu stacyjki.

Ucinasz kabel idący do pinu nr 7 (przeważnie czerwony) ok 10cm od kostki. Rozcinasz izolację kabla idącego do pinu nr 4 (tez z kolei jest przeważnie żółty), lutujesz (tak będzie najpewniej) do niego czerwony kabelek (do tego izolacja). Po takim zabiegu masz ciągle napięcie na pinie nr 4 i 7.

Odcięty czerwony kabelek izolujesz, żeby przypadkiem nie zrobił zwarcia do masy.

Jeśli bym tak połączył radio ze i bez kluczyka w stacyjce bedzie działało to moge mieć problemy z centralnym zamkiem ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj uważnie.

Dziwne objawy i nieprawidłowe połączenie jest wtedy gdy dodatkowym kabelkiem zwierasz żółty z czerwonym ale obydwa idą z kostki do radia (czyli coś na kształt litery H, przy czym linie pionowe to żółty i czerwony przewód, a pozioma to kabelek zwierający), a prawidłowo jest z odciętym z jednej strony czerwonym czyli lord_wiader dobrze napisał :wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat. Mam pytanie odnośnie tych dziwnych skutków w Vectrze B. Otóż kiedyś podłączyłem u ojca w samochodzie moje stare radio, grało ale coś dziwnego działo się z samochodem. Gasł podczas jazdy. Czy to mogła być wina tego dodatkowego połączenia miedzy kablem żółtym i czerwonym? Dodam że wtedy z tymi kablami nic nie robiłem. Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź bo kupiłem mu nowe radio i teraz chcę żeby dobrze działało.

 

Już nie potrzebuję pomocy. Sam sobie poradziłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności