Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 a jest jakiś sposób by rozróżnić te silniki bez szukania oznaczenia na bloku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-172639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Juz nie pamietam ale chyba po dolocie- kolektorze dolotowym a raczje po EGR bo w tych wczesniejszych ( X20DTL) byl caly metalowy a pozniej sie przerzucili na taki z plastikiem czarnym na ubudowie egra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-172632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 chodzi o to? http://img338.imageshack.us/my.php?image=egr2ad9.jpg http://img91.imageshack.us/my.php?image=egr3vq7.jpg http://img91.imageshack.us/my.php?image=egr4kj5.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-172431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Si. Niby podaja ze nie sa zamienne ale cos mi mowi ze pewnie by piekni ejeden i drugi smigal. Mocowania i cal areszta jest taka sama w obu tylko sie roznia ta czescia zewnetrzna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-172072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 a czy to prawda, że X20DTL jest bardziej awaryjną konstrukcją od Y-ków, zwłaszcza jeśli chodzi o przypadłość pompy? pytam z ciekawości bo przeglądam różne fora i z lekturki wynika, że nowsza konstrukcja cierpi na tą dolegliwość w podobnym stopniu i trudno wyrokować co pod tym kątem trwalsze. jednak ostatnio przypadkiem trafiłam na taką opinię (ciekawi mnie zwłaszcza ten akapit o awaryjności bo nigdzie nie spotkałam się z takim twierdzeniem): http://www.autocentrum.pl/go/75____747515415__1358711799__21__0__0__eot=747515415.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 a czy to prawda, że X20DTL jest bardziej awaryjną konstrukcją od Y-ków, zwłaszcza jeśli chodzi o przypadłość pompy? raczej bym powiedzial ze odwrotnie ale to tez nie powinno sie takich stwierdzen robic. trzeba b zrobic statystyki ile wyszlo tych X... a ile Y... a potem jak to wyglada z awaryjnascia. W sumie to sa to te same jednostki i tak samo sie psuja. Te pompy padaja zarowno w oplach astrach, viki itp jaki nissanach, oraz audi 2,5 TDI z tym ze tu jest tez pompa VP44 ale z glowica z 6 wyprowadzeniami na wtryski bo to silnik V6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 No ale jednak coś w tym jest. Nawet przeglądając posty na tym forum jakoś jeśli chodzi o pompę problemy z zapalaniem itp. więcej jest tematów o DTL'u. Może w y20dth wprowadzili jednak jakieś ulepszenia albo były lepiej wykonane nie wiem. Sam mam asie dth i odpukać auto jest bezawaryjne. Zafira dth znajomego tak samo. A mój spec od opli zawsze mi mówi że dth to ekstra silnik i że założy się ze mną że pociągnie dłużej bezawaryjnie niż tdi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 hmm ja przeglądając forum też miałam takie odczucia jak kolega wesoł. zresztą jakiś czas temu troszkę szperałam po forum viki i tam ktoś nawet założył wątek gdzie ludzie wpisują się z przebiegami i wymianą. muszę przyznać, że choć brakuje mi tych 20-tu koników i intercoolera dającego taką elastykę obrotów, to nie zauważyłam by X górował awaryjnością nad Y. trzeba chyba wziąć pod uwagę, że X spotyka się w starszych rocznikach co pewnie też znajduje odbicie w zużyciu, choć DTH jednak odrobinę bardziej wysilony. ogólnie sądząc z lekturki, awaryjność na tyle zbliżona że trudno określić co trwalsze. natomiast zalety DTH w postaci int. i chyba nieco lepszej turbinki są niewątpliwe. wydaje mi się jednak, że autor pod wskazanym linkiem niepotrzebnie wprowadza pewne błędne uprzedzenia demonizując słabszą jednostkę zastanawia mnie jeszcze jedno, widziałam takie zestawienie w tabelce gdzie średnie spalanie DTL było około litra większe niż w mocniejszym DTH - faktycznie wersja z intercoolerem pali mniej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 zastanawia mnie jeszcze jedno, widziałam takie zestawienie w tabelce gdzie średnie spalanie DTL było około litra większe niż w mocniejszym DTH - faktycznie wersja z intercoolerem pali mniej? wg. mnie i jeden i drugi pali jak smok zważywszy na swoją moc i możliwości. Teoretycznie przy normalnej eksploatacji dth może spalić ciut mniej bo ma więcej momentu i nie trzeba go tak dusić jak dtl'a ale przy dynamicznej jeździe dth spali więcej na bank. W praktyce u mnie przy normalnej jeździe dth spala ok 5,5 w trasie i 7,5 w mieście i nie chce mi się wierzyć żeby dtl wziął więcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 DTL: trasa 200 km, jazda godna cierpliwości emeryta czyli trzymamy się 2k obrotów na 5-tce ~ prędkość gdzieś lekko ponad 90 km/h - komputer pokazuje średnie 4.6l na 100 km droga powrotna nieco dynamiczniej, w okolicach 130 km/h z tendencją do wyprzedzania (jeśli to tylko możliwe z takim osiołkiem pod maską) - 5.6l na 100 km/h miasto jeszcze trudno mi ocenić ale powinno się udać utrzymać w okolicach 6l/100km, przy czym wydaje mi się, że z takim zakresem max momentu to właśnie DTH bardziej nadaje się do zmiennej charakterystyki miejskiej - mylę się? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/2/#findComment-169070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.