wesol Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 ogólnie sądząc z lekturki, awaryjność na tyle zbliżona że trudno określić co trwalsze. natomiast zalety DTH w postaci int. i chyba nieco lepszej turbinki są niewątpliwe. Turbo sa takie same- znaczy sie tej samej konstrukcji ale maja tylko inne wyloty( lekko przekrecony jest w DTH w prawo bo idzie do IC). Co do awaryjnosci to mi sie wydaje ze taka sama bo graty praktycznie te same a wszytsko zalezy od tego jak ktos przed nami uzytkowal auto i ile km nakulał i jak serwisowal. Ja mialemw swojej DTL nakulane prawdziwych 205 tys km ale zeby sprzedac auto musialem sobie skrecic szafe bo na ottomoto nie ma takiego auta praktycznie ani jednego. Ludzie sa naiwni i wierza w takie przebiegi. Jak mozna myslec ze passat B5 ma nakulane 165 tys km z niemiec jak i atki sam przebieg ma golf 5 ale o 7 lat mlodszy( oba w TDI). W komisach to mi sie smiac chce bo astry stojace tam tez przebiegi miewaja po sto kilka tys a mieszki wytarte, klaksony powydzierane, siedzenia wytarte a nawet dziury sa w wyladzinie pod dywanikami. Co do spalania to nie jest powiedziane ze im wieksza moc czy Nm to mniejsze spalanie. Liczy sie przebieg momentu, konstrukcja i wiele innych rzeczy. Polecam zerkanac do tabeli silnikow TDI w golfie 4 i tam widac ze najmniej w trasie pali TDI 110KM AHF oraz ASV bo 90 KM na VP oraz 130 i 150 KM na pompowtryskach pala wiecej( dodam ze chodzi tu o spalanie 4,0L oraz 4,4L w tych drugich).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-169028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 a nie jest tak że turbinka w DTH ma zmienną geometrię?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 a nie jest tak że turbinka w DTH ma zmienną geometrię? Nie. Zmienną geometrię ma tylko 2.2 DTI. Co do spalania to nie jest powiedziane ze im wieksza moc czy Nm to mniejsze spalanie. Liczy sie przebieg momentu, konstrukcja i wiele innych rzeczy. Polecam zerkanac do tabeli silnikow TDI w golfie 4 i tam widac ze najmniej w trasie pali TDI 110KM AHF oraz ASV bo 90 KM na VP oraz 130 i 150 KM na pompowtryskach pala wiecej( dodam ze chodzi tu o spalanie 4,0L oraz 4,4L w tych drugich). Mi chodziło o to, że DTH może mniej palić przy zwykłej jedzie ale tylko dlatego, że czysto subiektywnie jadąc nim dzięki wyższemu momentowi obr. można się sprawniej poruszać nie wchodząc na wyższe obroty co trzeba robić w DTL'u. Jak zachipowałem swoją asię dth to zauważyłem że przy zwykłej ( nie sportowej) jeździe na co dzień - zwłaszcza w trasie spalanie mi spadło o ponad litr. Ale to dlatego, że żeby pojechać szybciej już nie muszę deptać gazu do podłogi. Co do konstrukcji silnika to dokładnie tak jest jak mówisz- i tu powiem, że opel sie nie popisał bo mój prawie 170 konny leon tdi spala w mieście w normalnych warunkach tyle samo co 100 konna astra. Na trasie może z 0,5l więcej ale za to prędkość podróżna jest o te 20-30km/h większa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Mi chodziło o to, że DTH może mniej palić przy zwykłej jedzie ale tylko dlatego, że czysto subiektywnie jadąc nim dzięki wyższemu momentowi obr. można się sprawniej poruszać nie wchodząc na wyższe obroty co trzeba robić w DTL'u. dokładnie tak mi się wydaje ale nie znam się na tyle aby nazwać to twierdzeniem zresztą te 0,5-1l to różnica na tyle marginalna że gubi się pod butem. pogratulować takiego Leszka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Mi chodziło o to, że DTH może mniej palić przy zwykłej jedzie ale tylko dlatego, że czysto subiektywnie jadąc nim dzięki wyższemu momentowi obr. można się sprawniej poruszać nie wchodząc na wyższe obroty co trzeba robić w DTL'u. dokładnie tak mi się wydaje ale nie znam się na tyle aby nazwać to twierdzeniem zresztą te 0,5-1l to różnica na tyle marginalna że gubi się pod butem. pogratulować takiego Leszka Tak ale wlasnie z braku IC to DTL ma nizej moment obr usytuowany. Wiekszy IC wiekszy lag tak jak wieksza turbina i teraz wlasnie daj np w nowoczesnych autach po dwie turbawki jedna duza druga mala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 niżej? możesz to rozwinąć? byłam przekonana że właśnie DTH ma tą przewagę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Tak ale wlasnie z braku IC to DTL ma nizej moment obr usytuowany. Wiekszy IC wiekszy lag tak jak wieksza turbina i teraz wlasnie daj np w nowoczesnych autach po dwie turbawki jedna duza druga mala. No ale to raczej przy dużych IC i dużych turbinach. Ten w dth jest śmieszny a turbiny takie same więc ileż ten moment może być niżej- 100-150 obr.? dth łapie porządnie od 1900 a dtl? poza tym wątpię żeby ktoś cisnął auto przy takich obrotach - zazwyczaj ludzie się trzymają tej granicy 2000obr. a wtedy dtl ma te swoje 180Nm podczas gdy dth ok 220Nm i to jest ta różnica - lekko wciśniesz i dth leci a dtl trzeba docisnąć głębiej żeby uzyskać tą samą przyśpiechę. Dlatego po chipie samochód spala średnio trochę mniej. Zresztą ta dyskusja to puste bicie piany- silniki palą podobnie i tyle - tak jak pisze Vista- różnica ginie w stylu jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Tak wiem ze przy duzych IC oraz turbawkach ale brak IC i nawet maly to roznica w pojemnosci bardzo duza. rerakcja turbiny bez IC jest praktycznie natychmiastowa. DTL ma moment obr juz od 1500 obr. Zrezta ja zawsze mowiw to sa tylko liczby i nie mozna sie nimi sugerowac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 ciekawe zawsze myślałam że to DTH z max. momentem 1650-2750 jest bardziej elastyczny od DTL 1800-2500. Ale tutaj chyba chodzi o inny moment tak? czy to w praktyce oznacza że DTL nieco lepiej znosi niższe obroty?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 dth ma max moment przy ok. 2100obr. -mogę udostępnić wykres a dtl nie wiem nigdy nie widzialem wykresu dtl'a więc cholera wie. Vista naprawdę dtl ciągnie od 1500obr jak pisze wesol?? masz taki silnik to potestuj:) jak się jedzie dth np na 5 biegu to od 1500 powolutku przyspiesza a przy 1900 czuć nagły przyrost momentu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/3/#findComment-168708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.