Skocz do zawartości

x20dtl a y 20dtl


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

kazde auto moz esie zachowywac inaczej. Instrukcje podaja ze DTH mam max moment od 1900 a DTL od 1500 obr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168645
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

yyy... zaczynam się już gubić ;)

 

z tego co znalazlam gdzieś na necie.. ( http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=8697 )

 

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min

- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min

- silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min

 

to jak to wreszcie jest kolego wesoł z tym X20DTL i tym jego nizszym momentem?

wiem, że byłeś użytkownikiem takiej jednostki i jesteś kompetentny w ocenie sądząc po Twoich postach. Chętnie usłyszę słowo o X20DTL bo byłam troszkę rozczarowana brakiem IC i kilku kucyków gdy przeanalizowałam moc już po zakupie. tymczasem piszesz że ten silnik ma jednak swoje zalety względem mocniejszych czy nowszych wersji :) Byłam zdziwiona bo naczytałam się że nie dość, że słabszy to i więcej spala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168618
Udostępnij na innych stronach

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min

- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min

- silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min

Tak palaja wszedzie rozne informacje. JA tam wiem swoje. Nie ma coprawda odczuwalnych roznic tak zeby mowic ze jest mocniejszy czy slabszy taki czy inny( X czy Y czy DTL czy DTH itd)Tu juz tylko tak gadamy dla scislosci. Co do X20DTL to tak mialem taka astre i to z 98/99 rok i sobie chwalilem, Nigdy mnie nei zawiodla, chodzila elegancko, pompa sie miewala dobrze, palil bez podgrzewania nawwet przy -7 stopniach a przy -18 z podgrzaniem tez nie bylo problemow. Nakulane miala 205 jak sprzedawalem i mysle ze nowy wlasciciel tez nie narzeka. Kultura pracy wydaje mi sie ze jest lepsza jak w TDI ale TDi ma lepsze kopyto i nie ma porównania nawet do DTH. Zdrowy TDi ma ksiazkowo 110 KM ale z hamowni wyjdze ze jest 114-117 KM gdzie inne marki sporo zawyzaja i np HDI podaje ze tez ma 110KM a jak bedzie 105 to juz dobra jednstka a padaly wyniki nie raz ze maja po 97 czy nawet 94 KM. Tak wiec przestrzegam przed tymi liczbami jak zawsze na wszystkich forach- auto nie rowne innemu autu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168580
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmm

sprawdziłam ale przyjmując, że to również nieco subiektywne odczucie, a mnie brak motoryzacyjnego doświadczenia, nie wiem czy to będzie miarodajne. Chyba zbyt krótko się nią poruszam by właściwie wychwycić ten moment. w każdym razie faktycznie mam wrażenie że zaczyna przyspieszać gdzieś od 1600, może niżej ale tego nie potrafię ocenić. nie zauważyłam też znaczącego opóźnienia po wciśnięciu gazu - bo rozumiem, że tak się objawia turbodziura ???

 

ja właśnie mam taką Asię z przełomu 98/99. co prawda model rocznikowy 99 ale na wężykach z Delphi są oryginalne metki z 98 roku :drunk:

 

PS. w książce z serii SAM NAPRAWIAM ASTRA II i ZAFIRA

X20DTL ma faktycznie podany moment 185/1500, a Y20DTL 230/1950

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168493
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W takim razie wychodzi na to, że DTL płynniej rozwija moc od niższych obrotów bez nagłych przyrostów. Co potwierdza moją teorię, że to silnik dla spokojnych kierowców, którzy nie lubią wchodzić w górne indeksy obrotomierza:)

Dla dth instrukcja podaje max moment obrotowy 1950-2750obr. W praktyce ponad 95% max momentu przebiega niemal płasko od 1900 do 2800obr. a max moment to taki chwilowy "boost" przy ok 2100. I taka charakterystyka jest idealna dla ludzi którzy nie boją się wciskać gazu i nie korzystają raczej z obrotów poniżej powiedzmy 1900-1800. Wtedy ten silniczek naprawdę fajnie jedzie a reakcja na gaz jest natychmiastowa.

Dla jednych takie charakterystyki silników to plus a dla innych minus. Więc nie oceniałbym, że dtl jest lepszy bo ciągnie od niższych obrotów bo co z tego skoro nie ma sensownej " góry". Komuś kto jest zdecydowany na oplowskiego diesla a lubi w miarę dynamicznie się poruszać polecę 20dth.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168428
Udostępnij na innych stronach

Jedna mala uwaga ze jak sie przesiadlem na vw to zmienna geo powoduje ze jak dla mnie w porownaniu do astry to wstaje tez od 1500obr choc turbo jest wieksze jak w astrze ale ma geo i tym nadrabia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168425
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jedna mala uwaga ze jak sie przesiadlem na vw to zmienna geo powoduje ze jak dla mnie w porownaniu do astry to wstaje tez od 1500obr choc turbo jest wieksze jak w astrze ale ma geo i tym nadrabia.

nie bój nie bój jak będziesz często testował " wstawanie od 1500" to zaraz ci się te kierownice zapieką ??? już to przerabiałem u siebie hehe. Tutaj wyższość DTH/DTL - brak zapiekających się żaluzji :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168415
Udostępnij na innych stronach

Nie nie depcze od tak niskich obrotow ale z powodu dwumasy oczewiscie. Nie wiem czemu miałyby sie kierownice zapiec od wstawiania z niskich obrotow jak one sie wlasnie beda od tego ladnie ruszac. Jazda zamuleńcza powoduje ich zapieczenie ( co umnie nie grozi). Dobrze jest tez na autośce przegonic troszke auto i to najlepiej na 4 biegu pocisnac troszke tak ze 120 itp. Ladnie sie wypala sadza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168246
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jeszcze tak jako ciekawostkę co do rozbieżności które można znaleźć w necie,

wcześnie wspominałam na forach uży6tkownicy podają prędkość obrotową momentu maksymalnego:

 

- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min

- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min

- silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min

 

w książce z serii SAM NAPRAWIAM ASTRA II i ZAFIRA:

 

- silnik X20DTL 185/1500

- silnik Y20DTL 230/1950

 

z kolei wikipedia podaje dla Opel Vectra B:

 

X20DTL 185 / 1800–2500 09/96–09/00

X20DTH 205 / 1600–2750 09/97–09/00

Y20DTH 230 / 1950–2500 10/00–02/02

Y22DTR 270 / 1500–2750 10/00–02/02

 

co ciekawe akapit niżej ta sama wikipedia dla viki C:

 

Y20DTH 230 / 1500−2500 2002–2004

Y22DTR 280 / 1500−2500 2002–2004

 

dla Opel Omega wikipedia podaje tymczasem:

 

X20DTH 205 Nm bei 1750/min 1997–2000

Y22DTH 280 Nm bei 1600/min 2000–2003

 

jest w wikipedi jeszcze rozpiska dla Opel Signum:

 

Y20DTH 230 / 1500−2500 2003 bis 2004

Y22DTR 280 / 1500−2500 2003 bis 2004

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-167132
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności