Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 aaha teraz rozumiem co macie na myśli pisząc lag/ciągnie ok sprawdzę ale powinnam to zrobić na 5-tce i rozpędzona do jakiejś konkretnej prędkości?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 kazde auto moz esie zachowywac inaczej. Instrukcje podaja ze DTH mam max moment od 1900 a DTL od 1500 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 yyy... zaczynam się już gubić z tego co znalazlam gdzieś na necie.. ( http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=8697 ) Prędkość obrotowa momentu maksymalnego - silnik X20DTL 1800...2500 obr/min - silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min - silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min to jak to wreszcie jest kolego wesoł z tym X20DTL i tym jego nizszym momentem? wiem, że byłeś użytkownikiem takiej jednostki i jesteś kompetentny w ocenie sądząc po Twoich postach. Chętnie usłyszę słowo o X20DTL bo byłam troszkę rozczarowana brakiem IC i kilku kucyków gdy przeanalizowałam moc już po zakupie. tymczasem piszesz że ten silnik ma jednak swoje zalety względem mocniejszych czy nowszych wersji Byłam zdziwiona bo naczytałam się że nie dość, że słabszy to i więcej spala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Prędkość obrotowa momentu maksymalnego - silnik X20DTL 1800...2500 obr/min - silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min - silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min Tak palaja wszedzie rozne informacje. JA tam wiem swoje. Nie ma coprawda odczuwalnych roznic tak zeby mowic ze jest mocniejszy czy slabszy taki czy inny( X czy Y czy DTL czy DTH itd)Tu juz tylko tak gadamy dla scislosci. Co do X20DTL to tak mialem taka astre i to z 98/99 rok i sobie chwalilem, Nigdy mnie nei zawiodla, chodzila elegancko, pompa sie miewala dobrze, palil bez podgrzewania nawwet przy -7 stopniach a przy -18 z podgrzaniem tez nie bylo problemow. Nakulane miala 205 jak sprzedawalem i mysle ze nowy wlasciciel tez nie narzeka. Kultura pracy wydaje mi sie ze jest lepsza jak w TDI ale TDi ma lepsze kopyto i nie ma porównania nawet do DTH. Zdrowy TDi ma ksiazkowo 110 KM ale z hamowni wyjdze ze jest 114-117 KM gdzie inne marki sporo zawyzaja i np HDI podaje ze tez ma 110KM a jak bedzie 105 to juz dobra jednstka a padaly wyniki nie raz ze maja po 97 czy nawet 94 KM. Tak wiec przestrzegam przed tymi liczbami jak zawsze na wszystkich forach- auto nie rowne innemu autu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 hmm sprawdziłam ale przyjmując, że to również nieco subiektywne odczucie, a mnie brak motoryzacyjnego doświadczenia, nie wiem czy to będzie miarodajne. Chyba zbyt krótko się nią poruszam by właściwie wychwycić ten moment. w każdym razie faktycznie mam wrażenie że zaczyna przyspieszać gdzieś od 1600, może niżej ale tego nie potrafię ocenić. nie zauważyłam też znaczącego opóźnienia po wciśnięciu gazu - bo rozumiem, że tak się objawia turbodziura ja właśnie mam taką Asię z przełomu 98/99. co prawda model rocznikowy 99 ale na wężykach z Delphi są oryginalne metki z 98 roku PS. w książce z serii SAM NAPRAWIAM ASTRA II i ZAFIRA X20DTL ma faktycznie podany moment 185/1500, a Y20DTL 230/1950   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 W takim razie wychodzi na to, że DTL płynniej rozwija moc od niższych obrotów bez nagłych przyrostów. Co potwierdza moją teorię, że to silnik dla spokojnych kierowców, którzy nie lubią wchodzić w górne indeksy obrotomierza:) Dla dth instrukcja podaje max moment obrotowy 1950-2750obr. W praktyce ponad 95% max momentu przebiega niemal płasko od 1900 do 2800obr. a max moment to taki chwilowy "boost" przy ok 2100. I taka charakterystyka jest idealna dla ludzi którzy nie boją się wciskać gazu i nie korzystają raczej z obrotów poniżej powiedzmy 1900-1800. Wtedy ten silniczek naprawdę fajnie jedzie a reakcja na gaz jest natychmiastowa. Dla jednych takie charakterystyki silników to plus a dla innych minus. Więc nie oceniałbym, że dtl jest lepszy bo ciągnie od niższych obrotów bo co z tego skoro nie ma sensownej " góry". Komuś kto jest zdecydowany na oplowskiego diesla a lubi w miarę dynamicznie się poruszać polecę 20dth.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Jedna mala uwaga ze jak sie przesiadlem na vw to zmienna geo powoduje ze jak dla mnie w porownaniu do astry to wstaje tez od 1500obr choc turbo jest wieksze jak w astrze ale ma geo i tym nadrabia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Jedna mala uwaga ze jak sie przesiadlem na vw to zmienna geo powoduje ze jak dla mnie w porownaniu do astry to wstaje tez od 1500obr choc turbo jest wieksze jak w astrze ale ma geo i tym nadrabia. nie bój nie bój jak będziesz często testował " wstawanie od 1500" to zaraz ci się te kierownice zapieką już to przerabiałem u siebie hehe. Tutaj wyższość DTH/DTL - brak zapiekających się żaluzji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Nie nie depcze od tak niskich obrotow ale z powodu dwumasy oczewiscie. Nie wiem czemu miałyby sie kierownice zapiec od wstawiania z niskich obrotow jak one sie wlasnie beda od tego ladnie ruszac. Jazda zamuleńcza powoduje ich zapieczenie ( co umnie nie grozi). Dobrze jest tez na autośce przegonic troszke auto i to najlepiej na 4 biegu pocisnac troszke tak ze 120 itp. Ladnie sie wypala sadza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-168246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 jeszcze tak jako ciekawostkę co do rozbieżności które można znaleźć w necie, wcześnie wspominałam na forach uży6tkownicy podają prędkość obrotową momentu maksymalnego: - silnik X20DTL 1800...2500 obr/min - silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min - silnik Y20DTH 1500...2500 obr/min w książce z serii SAM NAPRAWIAM ASTRA II i ZAFIRA: - silnik X20DTL 185/1500 - silnik Y20DTL 230/1950 z kolei wikipedia podaje dla Opel Vectra B: X20DTL 185 / 1800–2500 09/96–09/00 X20DTH 205 / 1600–2750 09/97–09/00 Y20DTH 230 / 1950–2500 10/00–02/02 Y22DTR 270 / 1500–2750 10/00–02/02 co ciekawe akapit niżej ta sama wikipedia dla viki C: Y20DTH 230 / 1500−2500 2002–2004 Y22DTR 280 / 1500−2500 2002–2004 dla Opel Omega wikipedia podaje tymczasem: X20DTH 205 Nm bei 1750/min 1997–2000 Y22DTH 280 Nm bei 1600/min 2000–2003 jest w wikipedi jeszcze rozpiska dla Opel Signum: Y20DTH 230 / 1500−2500 2003 bis 2004 Y22DTR 280 / 1500−2500 2003 bis 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7639-x20dtl-a-y-20dtl/page/4/#findComment-167132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.