Gość Fircyk81 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Znajomy 2 razy czyścił, pomogła wymiana.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-637290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Znajomy 2 razy czyścił, pomogła wymiana. Chyba będe musiał podmienić przepustnicę. Zwłaszcza po wpisie kolegi z forum vectry, który mi napisał, że miał identycznie jak ja, cyt: Miałem to samo co u Ciebie.... jak włączyłem test wmuszonego zamknięcia przepustnicy silnik gasł "łagodnie" jak z kluczyka mało z ramy nie wyskoczył tak trzepało silnikiem, przepustnicę rozebrałem - pełno oleju, wszystko umyłem przylutowałem styki i g... to dało, kupiłem używkę od Fiata Cromy za 80zł i jest teraz OK. Dodam że błędów nie miałem żadnych w sterowniku, jeśli będziesz szukał używki zwróć uwagę na stan wtyczki jak będzie mokra w oleju nie bież bo może być taka sama jak Twoja, druga opcja regeneracja jest gość na Allegro (trzeba oddać swoją). Kolejny test. Już wiem na 100% że szwankuje przepustnica. Ewidentnie narzędzie diagnostyczne zamyka klapę natomiast sterownik nie daje rady, gdyż są to dwa różne obwody (12V i 5V). Ładnie widać na filmiku jak działa klapa w teście a jak w realu. Wróciłem z roboty i silnik ładnie zgasł...więc myślę sobie ożyła przepustnica czy co......i ożyła chwilowo. Ściągnąłem znów dolot i klapa się ładnie zamyka. Także coś nie łączy pewnie na lutach i raz klapa się zamyka a raz nie. Na tym filmiku silnik jest wyłączany 3 razy stacyjką i wszystko chodzi jak należy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-637316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Dzwonili do mnie właśnie z zakładu. Elektronika w porządku, choć standardowo poprawiają wszystkie luty. Generalnie syfiasty olej i maź zapchał mechanizm i silnik nie miał siły uciągnąć klapki. Stąd pewnie test z 12V dawał radę, natomiast sterownik nie dawał rady z 5 voltami. Ten syfiasty tłusty olej/maź, to przypadłość z19dt. Ktokolwiek otwiera przepustnicę na forach to mówi, że ma zalaną elektronikę olejem. Generalnie rurka od EGR w 120KM wchodzi do przepustnicy (w 150KM wchodzi bezpośrednio do kolektora), także syfiaste spaliny mieszają się ze sprężonym powietrzem z Intercoolera i robi się taka tłusta maź. Po pewnym czasie puszcza uszczelnienie i olej leci w dół na płytkę elektroniczną z układami. A pod drodze leci po całym mechaniźmie/sliniku w przepustnicy. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez kaliope   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-637811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Przepustnica wymieniona po regeneracji. Teraz widzę, słyszę i czuję, że ona musiała od dawna szwankować, gdyż dopiero teraz widzę jak silnik potrafi być ładnie zduszony przy wyłączaniu. Silnik teraz gaśnie wzorcowo, jest zduszony w bardzo krótkim czasie i nie ma grama trzęsawki. Takie zduszenie wzorcowe do tej pory miałem tylko w teście przepustnicy, ale jak pisałem tam jest inny obwód, mocniejsze napięcie, i w teście klapka się zamykała do końca. Natomiast w realu klapa musiała mieć jakieś nieszczelności i dopiero jak się już całkiem się nie domykała to zaczęło mocno trząść silnikiem. Także wszystkim proponuje ściągnąć dolot do przepustnicy, ustawić sobie kamerę i nagrać moment wyłączenia silnika. W ogóle teraz klapka się mi zamyka bardzo stanowczo i szybko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-638352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 11 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Minął rok od regeneracji przepustnicy. Wszystko chodzi jak należy, można polecać ten zakład w Sadlinkach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-670614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 ten element to sklada sie z silniczka oczeiwscie oraz z malej przekladni. Teraz ta przekladnia sklada sie dosc czesto z malych trybikow niestety z plastiku. Wyciera sie to diabelstwo, czasami klinuje itp. To temat znany w nowszych vagach bo starsze mialy silownik podcisnieniowy w psotaci malej gruszki i tam to nie wystepowalo a ze teraz wszystko idzie w strone skomplkowania i wcale nie niezawodnosci wiec mamy to co mamy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76601-19-cdti-trz%C4%99sienie-si%C4%99-silnika-przy-wy%C5%82%C4%85czaniu-z19dt/page/2/#findComment-670675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.