Skocz do zawartości

Opel Corsa 1.0 12v - Gaśnięcie, skoki obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Wyjmujesz wtyczkę od czujnika i multimetrem mierzysz oporność czujnika.Ok 900 Ohm

A wiązkę to we wtyczce od sterownika silnika sprawdzasz czy nie ma przerw lub zwarć między pinami 22 i 32 a wtyczką czujnika

Edytowane przez adam1954

 

Wyjmujesz wtyczkę od czujnika i multimetrem mierzysz oporność czujnika.Ok 900 Ohm

A wiązkę to we wtyczce od sterownika silnika sprawdzasz czy nie ma przerw lub zwarć między pinami 22 i 32 a wtyczką czujnika

 

Czujnik ma tyle jak mówisz, zarówno stary jak i nowy . Jak już dostanę się do sterownika, mam po prostu sprawdzić ciągłość obwodu dając dwie "igiełki" multimetru w te piny , czy chodzi o to żeby dać jedną końcówkę od kostki, a drugą do pina w sterowniku ( np lewa dziurka w kostce - pin 22 , prawa dziurka w kostce - pin 32 ) ?

Edytowane przez Endryu

 

Tak to drugie.Czyli jeden do wtyczki do sterownika drugi do wtyczki do czujnika.Sprawdzić też trzeba czy nie mają zwarcia oba kabelki.Czyli np.na wtyczce czujnika trzymasz na jednym pinie a sprawdzasz na sterowniku dwa piny.Raz jeden a potem drugi.Jeżeli na jednym nie będzie obwodu a na drugim tak to ok.

 

Tak to drugie.Czyli jeden do wtyczki do sterownika drugi do wtyczki do czujnika.Sprawdzić też trzeba czy nie mają zwarcia oba kabelki.Czyli np.na wtyczce czujnika trzymasz na jednym pinie a sprawdzasz na sterowniku dwa piny.Raz jeden a potem drugi.Jeżeli na jednym nie będzie obwodu a na drugim tak to ok.

 

Rozumiem, rozumiem, znalazłem takie coś : http://imgur.com/a/8036s . Nie znalazłem dla 1.0 X10XE, ale widać ze piny się zgadzają jak wspominałeś od tego czujnika, tylko teraz mnie interesuje, które to jest A, a które B.

Tutaj sterownik : http://imgur.com/a/OR8g3. Bo jeśli te górne to A to dla danych pinów i dla wtyczki do czujnika położenia wału korbowego nie ma rezystancji.

 

Na wtyczce powinno być opisane.Ale tak .Górna

 

Na wtyczce powinno być opisane.Ale tak .Górna

No to sprawdziłem akustycznym testem ciągłości i nie piszczało na żadnej żyle, i wyświetlało się cały czas OL . Czyli kable ? Ale jak to możliwe że można jechać bez tego czujnika ?

 

A dla pewności sprawdziłeś drugą wtyczkę?

I tak jeszcze sprawdź igłą przy kostce od czujnika przewody bo może piny we wtyczce mają przerwy.

Edytowane przez adam1954

 

A dla pewności sprawdziłeś drugą wtyczkę?

I tak jeszcze sprawdź igłą przy kostce od czujnika przewody bo może piny we wtyczce mają przerwy.

 

Tak dalej nic :D. To auto do elektryka musi iść :P

 

No a próbowałeś rozbebeszyć wiązkę w której idą te kabelki aby znaleźć przyczynę przerw.Może gryzoń(kuna)przegryzł przewody.?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności