Gość adison420 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Witajcie.Mam 2 problemy prawdopodobnie z zawieszeniem w mojej Asterce. Problemy nie występują równomiernie, dlatego opiszę je osobno w jednym temacie.Przejrzałem podobne tematy, ale nie znalazłem, żadnego rozwiązania.Auto kupiłem 7 miesięcy temu i powoli przywracam je do stanu, w którym nie będę bał się przejechać dłuższego dystansu.Zacznijmy od tyłu.Już podczas jazdy autem przed zakupem usłyszeliśmy z tyłu pukanie (pukanie od strony kierowcy z tyłu na nierównościach). Pukanie raczej głuche jakby coś w bagażniku latało i obijało o coś innego. Mimo wszystko zakupiłem auto. Poprzedni właściciel zapewniał, że zawieszenie z tyłu było robione i nie zlokalizował problemu, że może po prostu coś obija. Zacząłem od najprostszego sposobu (wywalenie wszystkiego z bagażnika wraz z półką). Problem jest również przy pustym bagażniku i bez półki, więc te rzeczy od razu wykluczmy. Kolejne co zrobiłem to sprawdzenie osłony tłumika końcowego. Rzeczywiście, ta wisiała. Po dołożeniu podkładki pod śrubkę powiesiłem ją ponownie i niestety problem nie ucichł. Koła/opony też raczej bym wykluczył bo w zimie miałem inne i na wiosnę zakładałem inny zestaw. Dodam, że w czasie zakupu pukanie było słabo słyszalne, a z czasem jeżdżenia się nasiliło (pukało głośniej i częściej, nawet na prostej drodze). Kolejnym podejrzanym były amorki i sprężyny. Mimo, że poprzedni właściciel zapewniał, że niedawno robił to tył siedział całkiem nisko na pusto, a jak z 2 osoby wsiadły do tyłu to prawie tłumik wyrwałem. Zakupiłem i wczoraj zamontowałem komplet amorków i sprężyn na tył firmy KYB. Nie powiem, bo tył stoi dużo wyżej, komfort jazdy się znacząco poprawił, a problem niestety nie znikł, ale wrócił do "fazy początkowej". W sensie po wymianie jest mniej słyszalny i tylko na nierównościach (czyli tak jak podczas zakupu 7 miesięcy temu). Na prostej nie słychać stukania. Więc te elementy wykluczamy. W weekend będę miał prawdopodobnie dostęp do kanału i będę chciał go posprawdzać dokładnie. Na co zwrócić uwagę? Na pewno jeszcze raz przyjrzę się tłumikowi (chociaż wieszaki wydają się ok) oraz poszukam innych luźnych elementów w tamtych okolicach, a także przejrzę tuleje belki, ale na co jeszcze mógłbym tam zwrócić uwagę? Może ktoś miał podobny problem? Aha w jaki łatwy sposób sprawdzić tuleje belki?Kolejny problem to problem z zawieszeniem z przodu bądź układem kierowniczym.O ile skrzeczenie "na policjantach" to problem od początku (i tu w ciemno obstawiam gumy stabilizatora) to całkiem niedawno pojawiło się pukanie przy kręceniu kierownicą (tylko na twardej nawierzchni) w miejscu bądź przy niewielkiej prędkości a także przy ruszaniu i hamowaniu (ale wtedy to jest kwestia jednego "puk"). Problem nie jest ciągły i pojawia się czasami/sporadycznie. Zauważyłem zależność, że pojawia się w czasie gdy przygrzeje słońce, dlatego obstawiałbym na jakieś elementy gumowe, które pod wpływem ciepła się po prostu ze względu na zużycie rozszerzają. W pierwszej kolejności wymienię gumy i łączniki stabilizatora bo już zakupiłem, ale czekam aż dojdą i będę mógł je wymienić. Czy pomogło dowiem się dopiero jak wymienię i pojeżdżę trochę czasu, ale korzystając z okazji, że będę w weekend na kanale to jakim elementom z przodu się przyjrzeć by znaleźć ewentualnie innego winowajcę?Z góry dzięki za wszystkie sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Breszka do ręki i do sprawdzenia tuleje wahaczy przednich i belki tylnej. Ale kanał może nie do końca będzie pomocny, ja wolę podnośnik żeby koła były w powietrzu, na kanale trzeba użyć większej siły czyli i brecha musi być pokaźniejsza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adison420 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 (edytowane) No właśnie w tym problem, że dysponuję tylko kanałem, który obecnie jest zajęty i będzie wolny akurat w weekend, z podnośnikiem ciężko, ale myślę, że dam tyle radę sprawdzić na kanale (ojciec ma sporo siły to pomoże jak sam nie dam rady, a breszka to nie problem ) : SMILE :. Coś jeszcze można by sprawdzić jak już tam będę? Aha dodam, że auto jedzie prosto, nic nie ściąga itd. Przynajmniej do granic 130-140km/h bo więcej nie leciałem i raczej więcej nie zamierzam latać.Ogólnie początkiem maja miałem przegląd (tył już wtedy pukał, a przód nie), ale diagnosta do niczego się nie przyczepił bo na trzepakach pukania nie było. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez adison420   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Kolego więc mała rada - trzepaki są od tego by sprawdzić luzy a nie stan elementów metalowo-gumowych - te też wyjdą gdy gumy już nie będzie. Tuleje mają to do siebie że nie umiejętny montaż może spowodować ich mechaniczne uszkodzenie (zerwanie ) więc na trzepakach ich nie wychwycisz a pukać będą podczas jazdy. Druga sprawa - ja podejrzewam że tłumik wali z tyłu ale to też trzeba sprawdzić w 2 osoby jeden rusza we wszystkie strony wydechem w kanale a ty słuchasz czy właśnie taki odgłos słychać, pomagają zazwyczaj nowe gumy wydechu. Ale może to też być odgłos tulei belki tylnej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adison420 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Okej. Dzięki za rady. W weekend będę dokładnie sprawdzał. Wiem, że mam zerwany jeden uchwyt tłumika środkowego i rura jest dosyć blisko podłogi, ale raczej bym słyszał to pukanie od środka, a nie od tyłu auta. Posprawdzam to jeszcze dokładnie i zobaczę co tam w trawie piszczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitoldo Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Walczyłem w AH z podobnym głuchym pukaniem z tyłu auta przez kilka miesięcy. Też podejrzany był tłumik, też grzebałem w bagażniku. Wymiana tulei belki tylnej = problem zniknął i już się nie nie pojawił.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adison420 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Tylko właśnie poprzedni właściciel ściemniał, że całe zawieszenie wraz z tulejkami wymieniał, ale w sumie skoro amorki i sprężyny były w takim stanie to po tulejkach nie ma co spodziewać się lepszego stanu. Ogólnie tulejki to tanie elementy z czego się orientuje, więc nawet jak potwierdzą się one to tragedii nie będzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Ale zacznij od wieszaka wydechu którego brakuje, bo wywalisz kasę na belkę a za 10 zł możliwe że usuniesz stykanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adison420 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 (edytowane) Ale zacznij od wieszaka wydechu którego brakuje, bo wywalisz kasę na belkę a za 10 zł możliwe że usuniesz stykanie. Nie wywalę nic przynajmniej na wieszak, bo jakieś wieszaki mam w garażu od opla (myślę, że coś podpasuje), tylko rozchodzi się o to, że nawet mocowanie jest urwane i muszę też pospawać, ale to też nie problem. Oczywiście, że zacznę od najprostszego i najtańszego : SMILE : EDIT: Aż wstyd się przyznać : SMILE :. Wjechałem już dzisiaj na kanał by sprawdzić chociaż to pukanie z tyłu i wydaje się, że zagadka rozwiązana. Winnym był, a raczej były amortyzatory. Wstyd się przyznać bo nie były dokręcone tak jak trzeba. Dokręcałem grzechotką jak zakładałem i wydawało się, że dokręcone a nie pomyślałem, żeby sprawdzić czy dolegają itd. Śruby ogólnie wchodziły z wielkim oporem, ale prosto. Dzisiaj wziąłem "sztywny klucz" i rurę jako przedłużkę i dowaliłem na maksa. Pukanie ustało, teraz zawieszenie sztywne się zrobiło, że aż plastiki w środku wszystkie skrzeczą . Żeby było śmieszniej pukało od strony kierowcy a ten najbardziej niedokręcony był od strony pasażera. To jutro trzeba pobawić się z przodem, chociaż nie wszystkie części jeszcze doszły. Edytowane 1 Lipca 2016 przez adison420   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77049-stukanie-zawieszenia-z-ty%C5%82u-i-z-przodu/#findComment-641294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.