Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów.

Prosze o pomoc, będe zabierał się w najbliższym czasie do wymiany tylnych tarcz i klocków w oplu astrze II, 1.6. 16V. problem jest taki że nie wiem jaki rozmiar nasadki jest do odkręcenia zacisków. Na pewno jest to nasadka, (główka śrubki ma kształt gwiazki) tylko nie wiem jaki rozmiar. Prosze o pomoc może ktoś wymieniał już coś takiego?

Pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7737-jaki-klucz-do-odkr%C4%99cenia-zacisk%C3%B3w-tylnych-opel-astra-ii/
Udostępnij na innych stronach

Hmm... nie wiem o co dokładnie Ci chodzi ale ja jak wymieniałem klocki to trzeba mieć imbus 7 - kupowany osobno bo w zestawach przeważnie jest 6 i 8, a 7 brak... tylko tyle mogę pomóc...

 

hmm ja w swoim ma z przodu odkrecane na imbus 7 ale Pytasz o tylne i tam mam na zwykly klucz 13. Moze wystepowaly rozne te sruby??

 

taki z tego wniosek że chyba tak (były różne śruby), nie wiem przypadkiem czy nie ma to coś wspólnego z rodzajem zacisków ;) tak jak klocki są inne do Boscha a inne do Lucasa tak może być podobnie z śrubami, może tak tylko gdybam, no nic będe szukał dalej dzięki za pomoc

Pozdro

 

Wczoraj wymieniałem klocki z tyłu. Jeżeli chodzi o tylne zaciski to śruba 13, ja mam zaciski Bosha i tylko ten klucz wystarczy do odkręcania. Taką nową śrubkę miałem też w klockach hamulcowych, które kupiłem (ATE).

 

Pomocnym narzędziem przy wymianie jest ścisk stolarski do wkręcenia tłoczka, tłoczek trzeba ścisnąć i wkręcać.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam.

Dziękuje wszystki za odpowiedzi. Rzeczywiście do wymiany klocków potrzebny jest klucz 13 i wtedy zacisk bez problemu mozna odkręcić. Troche wprowadziłem w błąd bo pisałem o klockach a tak naprawde to chodziło mi o śruby do odkręcania uchwytu do zacisku chamulcowego bo bez odkręcenia go nie można wymienić tarcz hamulcowych.

Na szczęście wymiana przebiegła sprawnie i bez problemów. Troche zaniepokoiła mnie praca łożyska i będzie ono prawdopodobnie do wymiany, ale problem ten jeżeli nie znajde odpowiedzi na forum porusze w osobnym wątku.

Pozdrowienia.

 

  • 1 rok później...

Podepne sie pod temat - czy ktoś już rozszyfrował jaka to nasadka - u mnie widze ze zwykłym 14 nasadka może by poszło, ale boje sie zeby nie zerwac tych ząbków, bo potem to już niczym - a wiec jaki klucz ( gwiazdka nasadowy) do odkrecenia całego mocowania zacisków ( chce zdjąc tarcze) - mam w komplecie max E16 ale jest za mały.

Druga sprawa jak zdjąc zasdrzewiałą tarczę - jedna nie chce zejsc z piasty - ma ktoś na to jakiś sposób?

 

Druga sprawa jak zdjąc zasdrzewiałą tarczę - jedna nie chce zejsc z piasty - ma ktoś na to jakiś sposób?

Ostatnio wymieniale w dwóch swoich autach i mlotkiem wystarczy troszke popukac- nawet nie za mocno byle dookola i zejdzie sama praktycznie.

 

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności