Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.6 Caravan - falowanie obrotów - 2 błędy.


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety... Mechanicy umywają ręce. Jak wielu ludzi mówi są to błędy widmo i nie wiadomo, co robić. Silnik działa prawidłowo oprócz falowania na wolnych obrotach, tzn na zwykłym postoju. Np w czasie wciskania gazu jest wszystko ok, nic nie szarpie.

Po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi, zazwyczaj długiej trasy pojawią się bład

0171 i 0171 P (z literką P)

Opel Astra H Twinport 1.6 105 km. Kombi. Filtr powietrza BOSH nie powinien być to problem z filtrem bo już myslałem, że może źle powietrze przepuszcza. Wymieniłem też czujnik, który był na wężu za filtrem powietrza. Dalej to samo. Pali się lampka silnika, nic się nie dzieje. Kasuje błąd. Za jakiś czas powraca

 

Potrafi np świeżo po zatankowaniu ten błąd się pojawić lub na długiej trasie. Mimo błędu wszystko jest okey. Nie do końca jest pewnie tak, że wszystko jest okey skoro lampka się zapala i to nie pierwszy raz.

Czasami sam błąd 0171 a czasami dwa na raz z literką P.

 

Czy ktoś może spotkał się z tym błędem widmo ? Bo już różne opinie słyszę. EGR wymieniony. Akumulator też nie ma na to wpływu mimo, że odziwo samochód ładuje go na poziomie 13.5 - 13.8 V i zaraz po zgaszeniu napięcie spada do 12 V. Akumulator Varta 2 letnia. Odpala luxus.

 

Prosiłbym o jakąś drobną wskazówke, co w tej sytuacji zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77376-opel-astra-h-16-caravan-falowanie-obrot%C3%B3w-2-b%C5%82%C4%99dy/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

13.5 - 13.8 V i

 

Za mało.Musisz się zająć poprawieniem styków i podnieść ładowanie.

Co do błędu sprawdź szczelność dolotu i wydechu

Ale najpierw zajmij się poprawą ładowania.

Edytowane przez adam1954

 

Szczelność dolotu, co masz na myśli - chodzi tylko o ten wąż, który odchodzi z filtra powietrza do przepustnicy (chyba). ? Wydech jeszcze go nie sprawdzałem. Tez bardzo możliwe. Czytałem dość sporo na forum już - wielu ludzi ma z tym problem, nie mniej jednak wiadomo nie ma dobrej rady na to.

Czyszczenie samej przepustnicy pewnie też na wiele się nie zda. Auto ma w końcu 100 000 km przejechane. Nie jest to jakoś dużo. A ten problem mam już od przebiegu 80 000. Był jeszcze stary akumulator. Po wymianie nic sie nie zmieniło.

Faktycznie, że to ładowanie trochę masakra. Powinno być co najmniej 14 V. I to jeszcze sprawdzałem bez świateł, bez klimy, bez niczego :-D 13.8 V :P Już pewnie nie mówie jakbym wszystko włączył.

 

No właśnie, a jeśli chodzi o to ładowanie 13.5 - 13.8 to tez tak w sumie jest już ponad 20 000 km... Od samego kupna. Nie wiem czy to fabrycznie tak ?! Czy standardowo powinno być ładowane powyżej 14 V ? Tu też jak zawsze może być więcej problemów, alternator itd. Na początku może styki wyczyszczę. Często przyczyną są też klemy, które trzeba by wymienić. To jest typowa usterka w Oplach.

Edytowane przez pectore

 

Szczelność dolotu, co masz na myśli

 

Dolot to począwszy od puszki filtra a skończywszy na uszczelce kolektora ssącego.

No i wydech to samo(uszczelka kolektora wydechowego)

A ogólnie to sprawdziłbym cały kolektor ssący włącznie z rozebraniem.

Edytowane przez adam1954

 

To już masz za duże wymagania.

 

Rury gumowe możesz sprawdzić przez zdjęcie i wyginając nimi na wszystkie strony i sprawdzanie czy nie ma jakich pęknięć.Reszt to twoja inwencja twórcza.

Można plakiem psikać i obserwować zmiany w pracy silnika.To są ciężkie problemy do zdiagnoaowania.Ja natomiast rozwalałbym cały dolot na części pierwsze i składał na nowych uszczelnieniach

 

Bo sam dolot nie jest jakiś podatny ogolnie na pękniecia z tego co widzialem. Nie jest on jakos specjalnie zrobiony pod tym kątem. To jest jedna wielka rura z kilkoma żeberkami. Żeby od razu gdzieś pękła... Najgorsze jest to, że zaraz po odpaleniu są największe wahania obrotów. Jeśli bym trzymał nogę na gazie i trzymał równo obroty to nie dzieje się nic. Dolot hmm...raczej bym stawiał na w porządku. Krokowy ? Faktem jest, że ciężko to stwierdzić.. To jest tak powszechny problem tego samochodu, że myślałem iż będzie to proste w rozwiązaniu

 

Błędy 0171 zdarzają się nie tylko w tym samochodzie - zawsze chodzi o mieszanke zbyt ubogą. Lałem 98 - też kontrolka. Lałem jakieś vervy itd - też kontrolka. W końcu leje 95 ale i tak często wywala.

 

Kiedyś mechanik tylko powiedział, że możliwym byłoby uszkodzenie czujnika spalania stukowego ? czy jakoś tak. Bo na komputerze wykazywał 0

Edytowane przez pectore

 

Różne rzeczy się zdarzają.Może też być źle zaciśnięta na mocowaniu opaską i też będzie ciągło lewe powietrze.Czasem kuny są pomocne w niszczeniu niektórych elementów pojazdu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności