Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.6 Caravan - falowanie obrotów - 2 błędy.


Rekomendowane odpowiedzi

No własnie ta opaska to tez w sumie zrobiona jakos dosc nie ciekawie, tam nie ma zadnej uszczelki. Zaciska sie rura z rurą i tyle. Nie ma sie co dziwic ze moze byc lewe powietrze. Musze jutro to dokladnie sprawdzic jak to wyglada. I tak musze sprawdzic jak z filtrem powietrza.

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj np z tym ładowaniem wyszła taka dziwna sprawa dość. Wziąłem akumulator do ładowania - okazuje się, że akumulator prawie, że doładowany w 95% i odziwo w samochodzie jak przyłożyłem miernik to po postoju 8 godzinnym pokazał mi 11.6 V ... tylko.

Okazało się, że gdy do wyciągnąłem z samochodu i wtedy zmierzyłem to pokazało 12.3 V...nie jest to z deka dziwne ? Coś pobiera prąd w samochodzie czy jak ?

 

Czyli reasumując

Akumulator w aucie - 11.6 V

Wyciągnięty z samochodu 12.30 V

 

To są wartości wszystko na postoju. Bez uruchomionego samochodu.

 

Możliwe że i z tego powodu nie jest ładowany 14.4 V załóżmy tylko zawsze 13.5 - 13.8 V tylko jaki byłby powód.

Doładowałem do maxa akumulator, pokazało prawie 12.50 V, wsadziłem do samochodu nie całe 12 V... Nawet jeśli miałoby coś brać prąd, to co... Wszystko wyłączone.

Edytowane przez pectore

 

Po najkrótszej lini to masz rozrusznik.Możesz mieć gdzieś zwarcie do masy.Podepnij aku do auta i szeragowo wepnij amperomierz i zobaczysz jaki masz pobór prądu przez instalację.

Powinno być ok 0,05A.I pomiar musisz robić min.kilka minut.

Edytowane przez adam1954

 

Gość rado1974

kolego w pierwszej kolejności to podjechałbym do elektryka który zajmuję się altkami, i zmierzył napięcie ładowania na dobrym mierniku bo może być falujące tak jak było u mnie, wcześniej byłem u paru innych którzy chcieli zakładać dodatkowe masy itd. a jeden zdiagnozował że to altek, u mnie falowały obroty i pulsowały światła.

 

Światla, co prawda nie pulsują ale np w czasie falowania obrotów lekko napięcie w tym czasie spada. Mówisz, że to może być altek ? Bardzo możliwe.

Mierzyłem to w czasie zaczynania "trzęsienia" silnikiem spada napięcie, nie dużo ale jakieś tam wahanie jest

I w końcu co się stało u Ciebie ? ten altek został wymieniony i problem zniknął ? Kurcze auto 100 000 przejechane i już z altkiem problem

 

A ten błąd 0171 ma jakieś powiązanie z tym ?

 

W sumie to ja mam nowy alternator ale niestety od RENAULT LAGUNA II 1.9 dci kombi

Kiedyś zamówiłem jeden, a drugi dostałem przez pomyłke za darmo :-D haha No ale to szczegół Może kto by chciał kupić ? Za grosze.

 

Ewentualnie czy ten alternator pasowałby do opla ? Na zdjęcia patrzyłem, mocowania niby podobne. Ale kit to wie.

 

Pobór prądu na postoju 0.73 A normalne ? Wg mnie sporo ale gdzie szukać problemu. Masakra

Edytowane przez pectore

 

No to masz problem.Pobór max 0,05A coś ci żre prąd.Jeżeli cię dobrze zrozumiałem to jest pobór podczas gdy silnik nie pracuje i wszystki urządzenia masz wyłaczone?

 

Tak, tzn robię tak : Otwieram auto, otwieram maskę. Zamykam auto pilotem. Czyli w samochodzie wszystko gaśnie i dopiero odłączam minusowy kabel od akku no i mierze tak jak podają wszedzie. Ustawiam na 10A i wychodzi 0.73 A. W zapalniczce nie mam nic co by moglo pobierac prad.

 

Nie wiem, moze to i stad jest ladowanie akku na poziomie 13.6 - 13.8 ? a nie wina altka tylko coś pobiera prąd dodatkowo i dlatego nie może wejść na większe ładowanie. Nie mam pojęcia. Wiadomo elektryk tylko i wyłącznie nie ma wyjścia innego. Ale ciekawi mnie, co to by mogło być.

Edytowane przez pectore

 

W takim przypadku wyjmuje się bezpieczniki po kolei i jeżeli ta wartość spadnie to mesz winowajcę.Tylko nie wiem jak w twojej elektronice jest z resetami radia i tp.

Jeszcze jedno gdy dźwigasz maskę to podświetlenie kabiny się załącza?Jeżeli tak to wyłącz czujnik otwarcia klapy

Edytowane przez adam1954

 

Nie, wtedy raczej się nie zapala. No właśnie czyli troche roboty jest. Kazdy bezpiecznik :P Trochę tego jest. Jakby nie patrzeć hehe :-D Nie najgorzej ale jednak. Ale i tak ciekawe. W sumie nic się nie pali itd. A prąd pobiera. Chociaż - bezpieczniki są zdaje się w silniku to jakieś 15 minut i sprawdzone.

To może być przyczyną tego słabego ładowania czy raczej nie ?

Edytowane przez pectore

 

Może być zwarcie na mostku prostowniczym i wtedy problem z ładowaniem i poborem prądy.Nie wiem tylko jaki pobór daje zwarcie np na jednej diodzie.

Ale to można sprawdzić.Odłącz przewód od altka i zobaczysz czy pobór spadnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności