Skocz do zawartości

Astra G/ czy da rady wymienić czujnik ABS/ uszkodzona przepustnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Astre 1.6 8v 84KM

Pierwszy problem to zauważyłem (nie da rady nie zauważyć) że czasem autko mi gaśnie gdy puszczę gaz, np gdy chce zmienić bieg, lub dojeżdżając do skrzyżowania puszczę gaz. Nie dzieje się to zawsze, ale dzisiaj raz wcześniej kilka razy. Obroty spadają do zera i gaśnie, chyba że jeszcze zdąże zareagować i dam gazu to nie zgaśnie, ale wtedy muszę go trzymać na obrotach. Gdy go wyłącze i włącze to problem się rozwiązuje choć czasem muszę chwile poczekać. Gdy go próbuje uruchomić tak jak sie zatrzymał (z włączonego zapłonu) to raczej nie pomaga. Muszę całkiem wyłączyć i wtedy raczej to działa. W takim wypadku problem jest z przepustnicą czy z czymś innym. Raczej czyszczenie nie pomoże.

 

Drugi problem jest taki, że jeśli chodzi o wymianę czujnika abs, to trzeba całą piastę czy wystarczy czujnik. Byłem u jednego mechanika, i mówił że albo czujnik albo łożysko do wymiany (musi zdiagnozować), a drugi (można powiedzieć że mechanik bardziej polecany od pierwszego) mówi że piasta nitowana, i nie da rady wymienić samego czujnika. Dało rady tak jedynie w astrze F.

 

Trzecie pytanie jest takie, czy jeśli chodzi o termostat, to do mojego silnika jest łatwy dostęp?? Czy trzeba ściągać rozrząd (choć nie wydaje mi się) bo rura od chłodnicy wchodzi z przodu.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77576-astra-g-czy-da-rady-wymieni%C4%87-czujnik-abs-uszkodzona-przepustnica/
Udostępnij na innych stronach

Jeden temat-jeden problem.

Czujnik jest z piastą, ale jest możliwa wymiana samego czujnika i mozna tez zakupic sam czujnik np http://www.pbauto.pl/czujnik-abs-przod-l-p-opel-astra-g-5-szpilek-p-3535.html

Jezeli chodzi o termostat jest pod rozrzadem.

 

Mi właśnie drugi mechanik powiedział że piasta jest zanitowana, i problem byłby wymienić. Czyli wychodzi na to że pierwszy mechanik miał rację. A jeśli chodzi o termostat, to trzeba by wtedy ściągnąć pasek rozrządu?? Czy jest dojście bez ściągania. Bo jeśli nie trzeba to wymienić go sam wymienię

 

Nie wymienisz termostatu bez zdjecia rozrzadu, co najwyzej mozesz wstawic drugi i dojezdzic do czasu wymiany paska rozrzadu.

Ogolnie przyjmuje sie ze jezeli siada czujnik ABS wymienia sie calą piastę, natomiast jest możliwosc wymiany samego czujnika, poszukaj na necie jest opisane

 

Ps. U mnie padły łozyska, podczas demontazu piasty przez przypadek zdemontowałem czujnik ABS z piasty, i wiem ze skoro udało sie zdemontowac to mozna zamontowac inny.

 

Mechanikowi zazwyczaj nie chce sie bawić w wymiane samego czujnika, jest troche zabawy i nie ma 100% pewnosci ze sie uda, pozatym to nie on płaci za nową piastę(koszt okolo 300zł) i dlatego woli wymienic piaste.

 

Ja osobiscie bym próbował wymienic czujnik-nie jest to az tak skomplikowane.

 

Ja raczej bawił się z tym nie będę, nie chce coś pochrzanić. ale pierwsze zrobie koło przepustnicy, a potem zajmę się czujnikiem.


No chyba że jest też taka opcja że przez to że uszkodzony czujnik, są problemy z przepustnicą. Byłem u innego mechanika, który zaś mówił że to może być powiązane.

 

 

 

Byłem u innego mechanika, który zaś mówił że to może być powiązane.

 

To już do niego nie jedź.

 

Spoko ;) Pewnie zostane przy tym co wymieni całą piaste. dam 300, ale będe miał pewność że po miesiącu znowu co innego nie siądzie. Tylko gorsza sprawa z tą przepustnicą, bo przynajmniej u mnie ciężko o używkę. chyba że allegro. A czy od uszkodzonej przepustnicy mogło wzrosnąć spalanie?? Wcześniej brał tak z 7/100 po miejscu, a teraz 9. Czy raczej to sonda lambda będzie.

 

Czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi.Najważniejsze są te małe kanaliki wchodzące w światło przelotu powietrza pod klapką przepustnicy.Lubią się zapychać.Przy czyszczeniu nie naciskaj na klapkę aby ją otworzyć.

Sonda to się dowiesz gdy podepniesz do komputera diagnostycznego.Można też multimetrem pomierzyć.Jak to zrobić są nawet filmiki.

 

We wtorek mam się umawiać z mechanikiem na kiedy przyjechać. Podepniemy pod komputer i się okaże. Priorytet to przepustnica. Czyszczenie wątpie czy coś da, bo auto mi całkiem gaśnie, chyba że cylinderek jest tak zawalony brudem, że go zacina czasem, gdy nie ciągnie go linka gazu. A czy od samej przepustnicy uszkodzonej mogło wzrosnąć spalanie?? Obrotów wyższych nie ma ani nic, chyba że go odpalam po np dniu przerwy i wrzuca mu wysokie obroty do 2k i potem po sekundzie się normują, ale to raczej normalne zjawisko.

 

Termostat sprawny? Masz dwie sondy. Masz egr? Przy przepustnicy uwazaj by nie zrobic zwarcia, by nie uszkodzic ecu-bo te lubią się psuć w tych silnikach-oj lubią.

Edytowane przez mk5

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności