Skocz do zawartości

Problem ze sterowaniem nawiewów (ten typ tak ma!!!!!)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało.

 

[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 20:22 ]

Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288644
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wrzuć to proszę na forum.

 

P.S Myślałem, że ten siłownik fabrycznie jest wyposażony w krańcówki...

P.S 2 z doświadczenia wiem, że niektóre rzeczy projektuje sie specjalnie w taki sposób aby sie na pewno zużwały http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif

P.S 3 jesli to prawda to znów Niemcy parę centów zaoszczędzili na tych Oplach http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

P.S 4 a jak wiadomo pare centów tu, parę tam x ilość Opli i już jest na darmową brykę dla konstruktora http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288637
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Robie przy oplach juz od dawna i nie mogę powiedzieć żeby był to nadzwyczaj awaryjny element. Te w Vectrach C już częściej padają.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288593
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robilem nawiew w swacie a tam silnik byl TDI PD czyli VW audi podzespoly. Tez szalal silniczek od sterowania obiegu. Ale w srodku sałna byla.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288579
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam intrukcje do astry G i z tymi nawiewami tak jest bo pisza w niej żeby pozamykać nawiewy jezeli chcemy by na szybę mocniej dmuchało a przy okazji jak sie da pokretło ogrzewania w połowie to ze środkowych kratek ma lecieć chłodne a z bocznych ciepłe niby po to by chłodne skierować na twarz co by kierowcy nie chciało sie spać ??? tak napisali hehh

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288394
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

Witam.

Szybka piłka -> jak odkręciliście ten pier....y silniczek?

Strasznie tu mało miejsca. Odkręciłem dwie z brzegu, ale ta trzecia... pffff...

Dziś przy próbie podrapałem sobie całe łapy. Taki ze mnie mechanik :wesoly:

 

... kilka dni później ...

 

Udało się... Po prostu wyciągnąłem silniczek bez odkręcania tej trzeciej śrubki. Te oczka po prostu nie są zamknięte. Już przykręciłem nowy zaqpiony ze zniżką w intercarsie za 82 zyla.

Hula jak ta lala :)

Teraz czas na testy klimy...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-180455
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności