Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało. [ Dodano: Sob Lut 09, 2008 20:22 ] Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Wrzuć to proszę na forum. P.S Myślałem, że ten siłownik fabrycznie jest wyposażony w krańcówki... P.S 2 z doświadczenia wiem, że niektóre rzeczy projektuje sie specjalnie w taki sposób aby sie na pewno zużwały http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif P.S 3 jesli to prawda to znów Niemcy parę centów zaoszczędzili na tych Oplach http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif P.S 4 a jak wiadomo pare centów tu, parę tam x ilość Opli i już jest na darmową brykę dla konstruktora http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Robie przy oplach juz od dawna i nie mogę powiedzieć żeby był to nadzwyczaj awaryjny element. Te w Vectrach C już częściej padają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Ja ostatnio robilem nawiew w swacie a tam silnik byl TDI PD czyli VW audi podzespoly. Tez szalal silniczek od sterowania obiegu. Ale w srodku sałna byla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Ja mam intrukcje do astry G i z tymi nawiewami tak jest bo pisza w niej żeby pozamykać nawiewy jezeli chcemy by na szybę mocniej dmuchało a przy okazji jak sie da pokretło ogrzewania w połowie to ze środkowych kratek ma lecieć chłodne a z bocznych ciepłe niby po to by chłodne skierować na twarz co by kierowcy nie chciało sie spać tak napisali hehh   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-288394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam. Szybka piłka -> jak odkręciliście ten pier....y silniczek? Strasznie tu mało miejsca. Odkręciłem dwie z brzegu, ale ta trzecia... pffff... Dziś przy próbie podrapałem sobie całe łapy. Taki ze mnie mechanik ... kilka dni później ... Udało się... Po prostu wyciągnąłem silniczek bez odkręcania tej trzeciej śrubki. Te oczka po prostu nie są zamknięte. Już przykręciłem nowy zaqpiony ze zniżką w intercarsie za 82 zyla. Hula jak ta lala Teraz czas na testy klimy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7786-problem-ze-sterowaniem-nawiew%C3%B3w-ten-typ-tak-ma/page/2/#findComment-180455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.