Skocz do zawartości

Opel astra 1,6 8V nierowno pracuje na niskich obrotach i gasnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Jak w temacie auto na niskich obrotach gaśnie i pracuje nie równo w zakresie obrotów od 500 do 1000. Ciężko ruszyć jeśli dodaje gazu auto dusi się i gaśnie. Tak jakby nie dostawał paliwa jeśli go "przegazuje" to nie reaguje na gaz. Po przełączeniu na gaz obroty nagle bardzo rosną i wolno opadają do 1,5k.
Na gazie pracuje prawidłowo i można jeździć.
Co może być przyczyną? Co ewentualnie wymienić/sprawdzić?
Z góry dziękuj za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77991-opel-astra-16-8v-nierowno-pracuje-na-niskich-obrotach-i-gasnie/
Udostępnij na innych stronach

Co do tej pory zrobiłeś aby to zniknęło?

 

Jak na lpg pracuje idealnie-to zacznij od sprawdzenia cisnienia paliwa, inna sprawa że moze mapy sie rozjechaly podczas pracy na lpg. Jaskie masz lpg ?

 

Ciśnienie mierzysz manometrem na listwie.Mapy? Wyłączasz LPG i jeździsz tylko na Pb.Ok 100km.Jeżeli będzie poprawa na Pb to wina LPG jeżeli nie to trzeba dalej szukać po linii paliwowej.

 

Instalacja BRC nie wiem jaka to generacja:) jednopunktowy wtrysk.Montowana 3lata temu.Przełącza się na gaz po przekroczeniu 3000 obrotów.
Dzis wymontowałem silnik krokowy. Wyczyściłem i zamontowałem od nowa. Ściągnąłem klemę z aku na 30min. Przeprowadziłem adaptacje silnika krokowego. Najpierw mocno falowały obroty do około temp90 stopni i się uspokoiły. Silnik zaczął pracować dobrze i równo. Wyłączyłem silnik i poszedłem do domu.
Wróciłem gdy silnik był już zimny. Odpalam a tu znów falowanie obrotów na benzynie. w zakresie 500-1000. Momentami szarpie strasznie nie równo pracuje a nawet gaśnie.
Przełączyłem na benzynę i jeździłem jakieś 30km. Obroty na wolnych dalej falują (Czasem gaśnie). Auto wydaje się jakby nie miało mocy w zakresie obrotów 2000do 3000. Gdy ruszam strasznie szarpie i buja autem tak jakbym wciskał na przemian gaz i hamulec ale po chwili jedzie znów równo ale nie reaguje gwałtownie na gaz. Rozpędza się powoli i nagle po przekroczeniu 3000 obrotów znów jakby rwie do przodu.
Co może być przyczyna takiej sytuacji?
Sprawdziłęm metoda "błyskowa" bład na komputerze. I miga tak" 10 pauza 2 pauza 10 pauza 10 pauza 10 pauza 2 puza 10 pauza 10.
Czyli jak rozumiem pierwsze liczba to 12 czyli początek transmisji o błędach ale kolejna to 20?
Jaki to błąd jak go interpretować i co oznacza?

Aha : Na gazie pracuje równo jedynie czasem gdy przełączę na zimny zaraz na gaz to falujące obroty przenoszą się na gaz...i nawet tez silnik zgasł.Potem na gazie było już w porządku.

 

Ja to raczej odczytałbym 0200

A ten błąd oznacza zawór wtryskowy w monowtrysku.Błąd obwodu prądu.

 

Sprawdzić wtrysk czy nie nawala Oporność jego 1.4-2,1 Ohma

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności