Gość dawid4157 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Cześć, mam pewien problem z Viki B. Autko 20 lat, silnik 1.6 16v. Kilka tygodni temu pojawiło się coś dziwnego dla mnie. W trakcie jazdy zaczęła mi się zaświecać i gasnąć kontrolka alternatora. Olałem to i pojechałem dalej, bo byłem 500 m od domu. Nie powtórzyło się to więcej. Teraz w zeszłym tygodniu zaświeciła mi się kontrolka od ABS i też to zignorowałem, bo zgasła. Dziś rano po włączeniu zapłonu zaczęło mi dziwnie mrugać lewe światło dzienne, natomiast przy próbie odpalenia nic się nie działo. Tak ze 3-4 razy przekręciłem "na sucho" i odpaliłem ale tak na "końcówce" akumulatora, jakby padał. To mogło by świadczyć na szczotki rozrusznika, bo już tak miałem zeszłej zimy. Po przejechaniu tam z 5-6 km zgasiłem i odpaliłem auto. Zauważyłem nieco dłuższy czas odpalania. I tu pojawia się moje pytanie, co to może być nie tak? Wyczytałem gdzieś, że winowajcą może być regulator napięcia i mostek prostowniczy. Czy z powyższych objawów to przypuszczenie może być słuszne? Zanim zacznę grzebać wolę popytać. Pozdrawiam i czekam na Wasze pomysły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78119-vb-co%C5%9B-pada-szczotki-akumulator-czy-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Sprawdź czy aku da się doładować czy już padł. Naładuj go dobrze. Pomierz napięcie ładowania.Potem będziesz szukał przyczyny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78119-vb-co%C5%9B-pada-szczotki-akumulator-czy-alternator/#findComment-650223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavelj Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Na postoju akumulator powinien mieć 12,8 V - jak nie ma to słaby akumulator lub nienaładowany. Jak odpalisz auto, to powinien mieć 14,5V - jak nie to masz problem z ładowaniem (alternatorem).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78119-vb-co%C5%9B-pada-szczotki-akumulator-czy-alternator/#findComment-651627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.