Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Opel Astra II Kombi 1.6 z gazem. Co może być przyczyną takiego objawu i jescze jedno czy normalne jest jak bierze mi olej około 0,5 l na 900 km?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 z tego co słyszałem i czytałem odnośnie oleju to może brać od 0,7 do 1 l na 1000 km - tak podaje opel, ale mnie się wydaje, że to niebardzo normalnedo swojej na 15000 km dolewałem ze dwa razy - łącznie ok 1,5 l a co do hamulców - mogą to być krzywe tarcze, jeżeli masz ABS, to może z nim coś nie tak...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Tarcze chyba proste a co może być z ABS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 alborg, Nie wjechałeś ostatnio nagrzanymi tarczami w kałużę? Może być też lekko krzywa felga Skorzystaj z opcji szukaj,ten problem był wałkowany nie raz na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 z tym abs-em to chyba moja wtopa musi być coś nie tak z tarczami albo klockami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 blowal, Do najważniejszych elementów układu hamulcowego należą tarcze hamulcowe. Dziś już niemal wszystkie samochody są wyposażone w wewnętrznie wentylowane tarcze. Rośnie też średnica stosowanych tarcz hamulcowych. Trzeba pamiętać, że każdy z producentów podaje ich minimalną grubość, poniżej której nie nadają się one do eksploatacji. Pamiętamy przecież, że to właśnie od masy tarcz zależy wielkość pochłanianego ciepła, które powstaje podczas hamowania. Po dłuższych postojach, tarcze pokrywają się warstwą tlenków, czyli zwyczajnej rdzy. Po kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Większy problem stanowią tzw. bicia na zimno i ciepło. Objawy są niemal identyczne: pulsuje pedał hamulca, drży koło kierownicy, drgania przenoszą się na elementy zawieszenia i nadwozia. Jedynym sposobem sprawdzenia, jest pomiar bicia za pomocą czujnika. Często okazuje się, że mamy do czynienia nie tylko z biciem tarczy hamulcowej, ale również z biciem piasty koła (najczęściej po uderzeniu w krawężnik, czy dziurę w jezdni), złym wyważeniem koła lub nadmiernym luzem łożyska. Jednak najczęściej przyczyną są same tarcze, w których ujawniły się naprężenia odlewnicze. Mnóstwo zastrzeżen dotyczy błędów w montażu tarcz. Najważniejszą czynnością jest pedantyczne przygotowanie powierzchni przylegania piasty do tarczy hamulcowej. Druciane szczotki, papier ścierny, preparaty rozpuszczalnikowe, środki smarujące oparte na bazie miedzi, to podstawowe narzędzia pracy mechanika. Producenci tarcz zastrzegają sobie prawo do odrzucania roszczen reklamacyjnych, jeśli podczas montażu nie dokonano pomiarów bicia piasty i założonej tarczy. Istotne jest również dobranie momentu dokręcającego śruby mocujące podawanego w Nm (średnio 8-10). Obowiązkowa jest także wymiana tarcz parami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Jeśli chodzi o hamowanie to ja obstawiam na tarcze! Jesli chodzi o olej to norma spalania w eko-tekach jest 0,7 na 1000km i nawet nie można isc z tym na gwarancje. pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 alborg, Co do oleju:jaki masz przebieg,jeżdzisz ostro,czy spoko? Jaki olej wlaleś ,jaki był poprzednio(typ,marka,rodzaj)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 przebieg 180 000 tys. jeżdżę normalnie ale czasami też i ostro , olej półsynetetyk LOTOS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 zibi wielkie dzięki za przybliżenie tematu, napewno mi się przyda w przyszłości pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/782-przy-hamowaniu-drzy-kierownica-jaka-przyczyna/#findComment-358885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.