Skocz do zawartości

Przy hamowaniu drzy kierownica , jaka przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

U mnie tarcze maja odchył na zimno z jakie 0.05 mm ... to duzo ?? ... przy chamowaniu ze 150 kmh do 100 kmh mam drgania kierownicy.

 

Czasami jak sie rozgrzeja tarcze to potrafia popiskiwac przy baaardzo wolnej jezdzie jak samochod sie toczy i nie zaciskam hamulca.

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Zobacz czy nie zatarł Ci się "układ pływający" tłoczek-zacisk.

Łapiąc za zacisk powinieneś móc ręcznie go przesuwać w lewo i prawo.

Są tam takie tuleje, (pod osłonami gumowymi) które mogły się zapiec.

 

P.S czym ty mierzyłeś te tarcze? - czujnikiem zegarowym? :D

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem coś takiego, winne byly tarcze , kupilem nowe z Lucasa, po dwóch miesiącach powtórka z rozrywki, znowu drgania. Oddałem tarcze do reklamacji i Lucas odrzucił reklamację, ponieważ jak stwierdzili " tarcze były wadliwie zamontowane i to spowodowalo ich zwichrowanie" pewnie odwrotnie je założyłem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie odwrotnie je założyłem

- dobre :)

Ale nie każdy (nie mówię akurat o Tobie) przykłada się przy np wymianie niektórych elementów. Podczas wymiany tarcz np. jest wymagane dokładne oczyszczenie powierzchni z nią przylegających - w tym przypadku piasty. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Oddałem tarcze do reklamacji i Lucas odrzucił reklamację, ponieważ jak stwierdzili " tarcze były wadliwie zamontowane i to spowodowalo ich zwichrowanie" pewnie odwrotnie je założyłem :D

Następnym razem załatw sobie pisemne potwierdzenie założenia w/w tarcz, przez zakład mechaniki samochodowej. To smutne ale takie są niestety praktyki firm.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz_760301 - ojciec ma jakis taki przyzad " wlasnie zegarowy" do precyzyjnego ustawiania tokarek narzedziowych czy cos takiego :D

 

Zaciski sprawdze dzisiaj ... dzieki za info :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tarcze maja odchył na zimno z jakie 0.05 mm ... to duzo ?? .

W instrukcji jest tak napisane, (można sprawdzić bicie boczne tarczy hamulca, które może wynosić 0,03 mm dla tarczy wymontowanej lub 0,1 mm dla tarczy zamontowanej. Głębokość rowków nie może przekraczać 0,4 mm. Dopuszczalna odchyłka równoległości powiezchni roboczych wynosi 0,01 mm.)

To tak dla ciekawych. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to problem popiskujacych hamulcow mam z glowy :) problem tkwil w tym : ukladzie plywajacym ". Zarzarla sie jedna z tych szpilek na ktorym to wszystko pracuje. Wielkie dzieki Mariusz_760301,

 

Wciaz jednak pozostaje problem bicia kierownicy przy dochamowaniach z duzych predkosci. Dizisiaj mechanior podpowiedzialmi ze to moze byc tuleja na ktorej pracuje wachacz. To jednak jeszcze nie sprawdzone ... bede dalej walczyl z tym biciem.

 

"Dopuszczalna odchyłka równoległości powiezchni roboczych wynosi 0,01 mm" jak to rozumiec ?? :wink: jakos nie kumam o co chodzi z ta rownolegloscia :)

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności