Skocz do zawartości

Przy hamowaniu drzy kierownica , jaka przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Opel Astra II Kombi 1.6 z gazem.

Co może być przyczyną takiego objawu i jescze jedno czy normalne jest jak bierze mi olej około 0,5 l na 900 km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co słyszałem i czytałem odnośnie oleju to może brać od 0,7 do 1 l na 1000 km - tak podaje opel, ale mnie się wydaje, że to niebardzo normalnedo swojej na 15000 km dolewałem ze dwa razy - łącznie ok 1,5 l

 

a co do hamulców - mogą to być krzywe tarcze, jeżeli masz ABS, to może z nim coś nie tak...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alborg, Nie wjechałeś ostatnio nagrzanymi tarczami w kałużę?

Może być też lekko krzywa felga

Skorzystaj z opcji szukaj,ten problem był wałkowany nie raz na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blowal,

 

 

Do najważniejszych elementów układu hamulcowego należą tarcze hamulcowe. Dziś już niemal wszystkie samochody są wyposażone w wewnętrznie wentylowane tarcze. Rośnie też średnica stosowanych tarcz hamulcowych. Trzeba pamiętać, że każdy z producentów podaje ich minimalną grubość, poniżej której nie nadają się one do eksploatacji. Pamiętamy przecież, że to właśnie od masy tarcz zależy wielkość pochłanianego ciepła, które powstaje podczas hamowania. Po dłuższych postojach, tarcze pokrywają się warstwą tlenków, czyli zwyczajnej rdzy. Po kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Większy problem stanowią tzw. bicia na zimno i ciepło. Objawy są niemal identyczne: pulsuje pedał hamulca, drży koło kierownicy, drgania przenoszą się na elementy zawieszenia i nadwozia. Jedynym sposobem sprawdzenia, jest pomiar bicia za pomocą czujnika. Często okazuje się, że mamy do czynienia nie tylko z biciem tarczy hamulcowej, ale również z biciem piasty koła (najczęściej po uderzeniu w krawężnik, czy dziurę w jezdni), złym wyważeniem koła lub nadmiernym luzem łożyska. Jednak najczęściej przyczyną są same tarcze, w których ujawniły się naprężenia odlewnicze. Mnóstwo zastrzeżen dotyczy błędów w montażu tarcz. Najważniejszą czynnością jest pedantyczne przygotowanie powierzchni przylegania piasty do tarczy hamulcowej. Druciane szczotki, papier ścierny, preparaty rozpuszczalnikowe, środki smarujące oparte na bazie miedzi, to podstawowe narzędzia pracy mechanika. Producenci tarcz zastrzegają sobie prawo do odrzucania roszczen reklamacyjnych, jeśli podczas montażu nie dokonano pomiarów bicia piasty i założonej tarczy. Istotne jest również dobranie momentu dokręcającego śruby mocujące podawanego w Nm (średnio 8-10). Obowiązkowa jest także wymiana tarcz parami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli chodzi o hamowanie to ja obstawiam na tarcze!

Jesli chodzi o olej to norma spalania w eko-tekach jest 0,7 na 1000km i nawet nie można isc z tym na gwarancje.

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alborg, Co do oleju:jaki masz przebieg,jeżdzisz ostro,czy spoko?

Jaki olej wlaleś ,jaki był poprzednio(typ,marka,rodzaj)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności