Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z obwodem związanym z bezpiecznikiem F3 w komorze silnika.
Mianowicie z włożonym tym bezpiecznikiem pobór prądu na postoju, przy wyłączeniu wszystkich urządzeń wynosi ~150mA, natomiast przy wyjęciu spada do 8mA.
Efektem tego jest rozładowany akumulator po każdorazowym dłuższym postoju samochodu.
Ktoś ma pomysł co może być tego powodem i jak zlokalizować dokładny powód tak dużego poboru prądu?
Jako doraźne rozwiązanie problemu wyjmuje bezpiecznik przed każdorazowym dłuższym postojem samochodu.

Pytanie teoretyczne, przepraszam jeżeli jest ono skrajnie głupie, Co się stanie, jeżeli będę jeździł bez tego bezpiecznika (za co dokładnie odpowiada) (czy w ogóle się da jeździć bez niego? ) ?

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78320-du%C5%BCy-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-bezpieczniku-nr-3-w-komorze-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Ty kolego chyba żartujesz? Piszesz w temacie gdzie na początku strony masz rozpisane co jest gdzie.Normalnie kpisz z pracy i chęci przybliżenia tematu przez kolegę Kacpra

Edytowane przez adam1954

 

Ty kolego chyba żartujesz? Piszesz w temacie gdzie na początku strony masz rozpisane co jest gdzie.Normalnie kpisz z pracy i chęci przybliżenia tematu przez kolegę Kacpra

Właśnie dlatego pisze w tym temaci, gdyż nie rozumiem za co odpowiada m.in. złącze diagnostyczne.

Składany dach potrafię sobie wyobrazić za co odpowiada i jak bardzo jest mi to potrzebne.

Proszę o wytłumaczenie konsekwencji wyłączenia tego obwodu. Nie o nic nie wnoszące komentarze służące jedynie nabiciu ilości postów.

Tak więc, mógłbym prosić jakąś kompetentną osobę o pomoc ?

 

 

Złącze diagnostyczne:https://www.google.pl/search?client=opera&q=złącze+diagnostyczne+opel&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=z%C5%82%C4%85cze+diagnostyczne+opel+astra+g

 

A to trzecie to jak pisze jest skrzynka bezpieczników w kabinie.Czyli gdy go wypniesz to odcinasz skrzynkę w kabinie która odpowiada za obwody opisane w spisie skrzynka w kabinie.

 

Więc aby sprawdzić co ci pobiera prąd na postoju musiałbyś po kolei wyjmować bezpieczniki w kabinie a nie w komorze.

Druga sprawa to jakie masz ładowanie?

To tak od niekompetentnej osoby.A kompetentna może coś innego powiedzieć.

 

Ładowanie jest w porządku, w kabinie wypinałem już wszystkie możliwe bezpieczniki bez spadku poboru prądu.
Ale dzięki za potwierdzenie mojej hipotezy, że bez tego bezpiecznika nie działają wszystkie z kabiny. Zakładając, że winowajcą jest złącze diagnostyczne, jak można to potwierdzić ?

 

Tomisch, musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Wcale nie dziwie się że Adam zirytował się jeśli masz opis za co odpowiada każdy bezpiecznik.

Złącze nie będzie pobierać żadnego prądu dopóki nic tam nie podepniesz. Jest przeznaczone do podpięcia komputera w celu diagnostyki auta.

Cz pobór prądu na bezpieczniku nr3 w komorze silnika robiłeś po odczekaniu 15 minut gdy wszystkie urządzenia w aucie przeszły w stan spoczynku ?

 

Dziękuje za tą informacje, dla mnie nie była to sprawa oczywista z złączem diagnostycznym.
Co do sposobu wykonywania pomiaru, wykonywałem go też po całonocnym odstaniu, z takim samym rezultatem tj. pobór prądu rzędu 150mA.
Bezpieczniki w kabinie wypinałem dwukrotnie w celu potwierdzenia, także zero rezultatów.
Nie sprawdzałem jedynie przekaźników, jednak wydaje mi się że bezpieczniki zwierają te same obwody, czy się mylę ?

 

Złącze diagnostyczne jest na 16 pinie zasilane plusem z tego bezpiecznika F3.

Jeżeli jest jakieś przebicie (minimalne na masę )to jest taka możliwość że prąd może upływać.Możesz sobie sprawdzić jakie masz napięcie na tym pinie czy nie ma jakichś strat.

 

GniazdaOpel.png


 

 

Ładowanie jest w porządku,

 

Jeszcze takie pytanie.Co oznacza że jest w porządku? Jaka to wartość?Multimetr mi takiej nie pokazuje? : SMILE :

Edytowane przez adam1954

 

 

 

Jeszcze takie pytanie.Co oznacza że jest w porządku? Jaka to wartość?Multimetr mi takiej nie pokazuje? : SMILE :

Dokładnej wartości nie pamiętam, sprawdzałem to na samym początku mojej przygody z rozładowującym się akumulatorem ;). Przy załączonym silniku multimetr wskazywał coś około 14,3V.

 

Mam pytanie co do samego pomiaru. Co ma być punktem odniesienia w pomiarze napięcia? Nie będzie sytuacji takiej, że jeśli za punkt odniesienia wezmę masę zasilania to zrobię zwarcie?

 

Pin 16 to plus.A masę możesz dać na jakiejkolwiek śrubie wkręconej do karoserii .Chociaż masę w złączu masz na pinie 4.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności