Gość EoCh Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Uzyskałem sprzeczne informacje na temat sposobu korzystania z biegu N. Jedna osoba radziła mi przy dłuższym oczekiwaniu (np. na światłach) zmianę biegu z D na N. Inna twierdzi że jest to działanie szkodliwe dla skrzyni i że bieg ten służy tylko do holowania. Jak jest naprawdę? Można podczas postoju przy włączonym silniku korzystać z tego biegu czy nie? Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a602820922 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) N czyli neutral czyli tak zwany Luz, generalnie przy postoju powyżej 3 minut zalecalbym zmienić na N. No ale nigdy nie wiemy jak długo będziemy stać. Na D sprzęgło może się szybciej zużywać. Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk Edytowane 28 Listopada 2016 przez a602820922   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EoCh Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ok. Jedna osoba powiedziała mi że na N skrzynia pracuje "na sucho" i się może posypać. Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finerek123 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Wrzucając N zmniejszasz ciśnienie smarowania panujące w skrzyni biegów, czyli używasz go wtedy i tylko wtedy gdy jedziesz holowany na krótkim dystansie(brak smarowania) Przy krótkim okresie czekania wystarczy D i hamulec zwykły bądź ręczny Przy dłuższym wrzucasz P lub N lub D z zaciągniętym hamulcem ręcznym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Kilka technicznych faktów: 1. nie wolno holować automatów - tak generalnie. Dopuszcza się w szczególnych przypadkach holowanie na odcinku kilku kilometrów z prędkością nie większą niż 30km/h. Jeśli silnik nie pracuje, to skrzynia leci na sucho - nie ma napędu pompy oleju w skrzyni, nie ma tym samym jej smarowania. Tylko i wyłącznie w pozycji N może to mieć miejsce, zabrania się holowania na biegu. 2. jak sama nazwa wskazuje jest to skrzynia AUTOMATYCZNA. Zrzucanie na N jest bezcelowe. Współczesne skrzynie są na tyle zaawansowane, że redukują lub wyłączają tryb pełzania po 3-5 sekundach postoju. Skutkuje to swobodnym obiegiem oleju w skrzyni i nie przeciąża przemiennika momentu obrotowego (hydrokinetyka). Oszczędza też paliwo nie powodując bezcelowego obciążenia silnika. Sterownik skrzyni bierze informacje z automatu stop i czujnika VSS (vehicle speed sensor czyli czujnik prędkości). Po puszczeniu hamulca domyka się elektrozawór na płycie sterującej skrzyni i całe ciśnienie wygenerowane przez pompę oleju jest dostępne. 3. bieg N jest w pewnym sensie przerywnikiem między D a R. Chodzi o zredukowanie ciśnienia w układzie przełączania biegów, aby niepotrzebnie nie niszczyć elektrozaworów i sprzęgiełek. Dla niedowierzających proponuję przez kilka miesięcy jeździć na zasadzie "jeszcze nie wyhamowałem a już wrzucam bieg w przeciwnym kierunku". Gwarantuję konieczność naprawy lub wymiany skrzyni. Ciśnienia jakie powstają podczas takiego traktowania skrzyni przekraczają wielokrotnie znamionowe ciśnienie oleju w układach skrzyni. Macie automaty, to dbajcie o nie. To nie jest idiotoodporne urządzenie i wymaga troski użytkownika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EoCh Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 No to mam konkretną odpowiedź. Dzięki. Czyli jak się auto zepsuje i nie odpali to najlepiej na lawetę. Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Dokładnie tak. Laweta niby drogo ale w perspektywie taniej, niż naprawa skrzyni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EoCh Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) To jeszcze dopytam o używanie skrzyni w automacie bo widzę że mam do czynienia z fachowcem. 1. Gasimy i odpalamy silnik tylko na P? 2. Można zmieniać biegi od 1 do D? Jeśli tak to czy w czasie jazdy czy na postoju? 3. Na P można wrzucać pewnie tylko jak auto stoi? Wolę się upewnić. Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Listopada 2016 przez EoCh   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 1. Najczęściej. Można też na N. Tylko w tych dwóch położeniach lewarka możliwe jest uruchomienie silnika, inaczej się nie da. 2. I na postoju i w czasie jazdy. ALE: podczas jazdy wolno tylko i wyłącznie zmieniać manualnie od 1 do D. Zmiana w przeciwną stronę jest szkodliwa dla skrzyni, bo gwałtownie i w niekontrolowany przez skrzynię sposób wzrasta ciśnienie po wbiciu niższego biegu. Biegi 1, 2, i 3 (czasem też 4 i 5 zależnie od ilości biegów) pozwalają na hamowanie silnikiem, czego nie ma przy trybie D - na nim jest coś na styl wolnego koła. 3. Tak. Jadąc jak wrzucisz P to możesz uszkodzić skrzynię. P blokuje przednie koła w sposób MECHANICZNY poprzez system zapadek, które się zazębiają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 widze ze ludzie lubia sobie komplikowac zycie biegow 1,2,3 uzywa sie ciagnac przyczepe albo w gorach odpowiadaja ilosci biegow wybieranych przez skrzynie na 3 beda to biegi 1 2 i 3 a nie tylko 3 poczytac sobie instrukcje w codziennym uzytkowaniu jezdzi sie na D i na R N juz napisano wyzej nie wrzuca sie na swiatlach olej w skrzyni sie wymienia najczesciej 3 lata i 60 tysi kmow to zalecany interwal i nie wierzyc w gadanie ze sie psuje jak sie wymieni albo ze sie wogole nie wymienia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78557-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w-korzystanie-z-biegu-n/#findComment-654160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.