Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Posłuchałem kolegi VALDIEGO i zrobiłem na fotosiku i jak się udało to jest link :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/326d634e992483ae.html

 

Posłuchałem kolegi VALDIEGO i zrobiłem na fotosiku i jak się udało to jest link :

 

http://www.fotosik.pl/pok...4e992483ae.html

W ogóle nie mogę otworzyć tego linka :cry: Czy wy macie podobnie :D:cry: Ciągle mi resetuje połączenie :D

 

W sumie to nie wiem co daje to dodatkowe druciarstwo jesli wlacznik na desce jest sprawny.

 

Gość Anonymous

Jak kolego nie rozumiesz o co chodzi w tym wszystkim to przeczytaj sobie co napisał wcześniej arek 176 on wie dokładnie o co w tym wszystkim chodzi.

 

Chwila,a w oryginale jak jest? Silniczek chodzi caly czas w pewna strone zaleznie jak chcemy miec czy to obieg zew czy wewn. tak?? Ta przerobka powoduje ze silnik sie kreci do momentu otwarcia sie klapki badz zamkniecia na maxa i wtedy sie zatrzymuje tak?

 

Gość Anonymous

Powtarzam się jeszcze raz jak na początku tematu :

 

Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia

 

zasada działania tego schematu polega na tym, że na krótki czas przełaczamy przełącznik widoczny na schemaciku w skrajne położenie w zależności od obiegu jaki ma być a po dotarciu do skrajnego położenia silnika przełączamy przełącznik w środkowe neurtalne położenie. Jest to trójpołożeniowy przełącznik. W zasadzie sterowanie tym silnikiem jest dość proste ale nie zawodne gdyż po wykonaniu przełączenia nawiewu i przejściu w położenie neutralne silnkik nie dostaje wogóle napięcia i samoistnie się nie wykańcza po pewnym czasie. Nadmienię,że z zamontowanego przełącznika na desce w tm wypadku się wogóle nie kożysta. Jest najprościejsze rozwiązanie jakie można tu zastosować oczywiście można by było to przerobić w oparciu o ukłd elekrtoniczny ale wymagałoby to troszkę więcej nakładów finansowych oraz trochę pojęcia o elekrtonice.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności