Skocz do zawartości

Omega B Total brak ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Odnosnie ogrzewania to najpierw weze od nagrzewnicy sprawdzic a i załozyciel tematu nie mógł dotykac nagrzewnicy bo ona jest zabudowana

Edytowane przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Przecież napisał, że chłodnica zimna, a węże gorące. Ja bym podejrzewał padniętą pompę wody

 

 

 

Sądzisz że mylę chłodnicę z nagrzewnicą? Nie wiem czy sie śmiać, czy płakać, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że jestem rzeczoznawcą motoryzacyjnym...

 

Na omegach nie znasz się kompletnie = to jest pewne . Jak mu siądzie/zatrze się pompa wody , to silnik szlag trafi , bo się rozrząd wysypie.

Usterka jest delikatniejsza i łatwiejsza do wychwycenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany : SMILE :. Nie miałem czasu zajrzeć i odpisać, sprawy osobiste.
Dla ciekawskich, węże od nagrzewnicy gorące jeden jak i drugi :P, przed wymiana i po wymianie niżej opisanych rzeczy.
Problem?
W 1 kolejnosci wymieniony termostat strzał w 50% bo chodził na małym obiegu więc troszkę poprawiło się wcześniej trzymał 90/91 stopni z włączonym ciągle wentylatorem, po wymianie na otwartym do 70 w dół, ponieważ ciągle chodził wentylator.
Drugi strzał czujnik temperatury w chłodnicy kolejne 50% strzału : SMILE :, ponieważ wentylator włączał się za wcześnie, dostawał złe info.
Wszystko smiga jak należy trzyma gra i buczy, nawiew również jest tylko przy ok 90 stopniach.

P.s porobiłem kombinacje odłączając czujnik i łapał stojąc 95+ jadąc mniej niż 70 ok. Ogrzewania nie było nawet jak było 95. Ogrzewanie działa tylko przy 90 stopniach około jak napisałem wyżej. Nie wiem dlaczego może climatronic coś też tam sobie steruje i ustawia a jak pisałem on chyba też lata świetności ma za sobą. Także problem rozwiązany : SMILE :.

Edytowane przez Exise

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem dlaczego może climatronic coś też tam sobie steruje i ustawia a jak pisałem on chyba też lata świetności ma za sobą. Także problem rozwiązany

 

Nie do końca. Klimatronik masz sprawny , tylko nagrzewnica powoli zdycha . Zakładając , że zegar na blacie nie oszukuje, to i tak warto na wiosnę zalać autko wodą z kwaskiem cytrynowym i poczyścić układ. Jak masz dojście do wytwornicy pary , to warto samą nagrzewnicę przemaglować - ale też na wiosnę , bo teraz węże szybko stygną i ciężko sobie z nimi dać radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze jeszcze raz

nei mogl chodzic na malym obiegu

w tym przypadku temperatura by rosla i to do czerwonego pola !!!

chodzil na duzym i do tego wentylator non stop

stad niedogrzana nagrzewnica i silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze jeszcze raz

nei mogl chodzic na malym obiegu

w tym przypadku temperatura by rosla i to do czerwonego pola !!!

chodzil na duzym i do tego wentylator non stop

stad niedogrzana nagrzewnica i silnik

nie mógł ale chodził bo chodził również wentylator który się nie wyłączał, a chłodnica była kompletnie zimna.

temp, nie rosła bo przy tej temp ciężko.

teraz chodził na dużym po wymianie trzymał 70 stopni.

po wymianie czujnika w chłodnicy wszystko wróciło do normy.

nie wiem czemu tak a nie inaczej nie potrafię tego wyjaśnić ot i już ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz

termostat otwarty:

duzy obieg wody

nizsza temperatura pracy

termostat zamkniety:

maly obieg wody (bez chlodnicy)

temperatura rosnie raz dwa i mozna wywalic UPG

a nawet moze strzelic glowica

 

wiec nie pisz mi ze miales zamkniety

bo bys mial raz dwa ukrop pod maska

 

do tego miales uwalony czujnik i wentyl chodzil caly czas

dlatego nie bylo grzania w kabinie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem co robiłem, jak jeździł przed i po.
Możliwe że coś było nie tak, i się pokręciło ale nie mi tylko Mirasowi co rzeźbił przede mną, dla przykładu od aku. odchodzi 6 przewodów. 4 dodatkowo zrobione pod masę. 2 są przy silniku, 2 gdzieś skryte ciężko dostrzec więc i tam mogło być zamieszanie ;).
Rozwiązane:p.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeszcze raz termostat otwarty: duzy obieg wody nizsza temperatura pracy termostat zamkniety: maly obieg wody (bez chlodnicy) temperatura rosnie raz dwa i mozna wywalic UPG

 

W omedze to nie jest takie łatwe. Osobiście latałem ze 2 lata z termostatem na małym obiegu ( bez chłodnicy z objawami kolegi ) = wytrzymała.

Zamieszanie miał z czujnikami chłodnicy + termostat padnięty.

 

Ps . Z tego co pamiętam , to zainteresowany jest nowym nabywcą autka i pozostaje pytanie = ile czasu (lat) jeździł tak poprzedni właściciel??

Jak ma farta , to nie będzie miał dalszych problemów - jeśli nie , to pozostaje zrobić próby ciśnieniowe układu chłodzenia - koszt ok 100-120 zl.

Wtedy będzie wiedział wszystko o uszczelce głowicy i zaworze trójdrożnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności