Skocz do zawartości

Czy układ kierowniczy tak powinien działać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej : SMILE :

 

Posiadam Vectrę B 2.0 dti z 1999 roku od marca 2016 : SMILE :

 

Od samego początku trochę dziwnie działa mi układ kierowniczy, nie wiem czy w tym modelu to tak jest czy nie. Opony mam standardowe 195/65 R15.

 

Otóż przy prędkościach 130+ układ kierowniczy dla mnie jest zbyt czuły, moim zdaniem przy tych prędkościach wspomaganie powinno ciężej chodzić, a jest strasznie delikatne i trzeba uważać, zwłaszcza na pojawiające się dziury na polskich drogach oraz jest walka z wiatrem auto jest wtedy mało stabilne. Do tego dochodzi jakby opóźniony efekt przy ruchu kierownicą do prędkości 30 km/h, skręcając kierownicą tak powiedzmy o 1/8 obrotu auto reaguje z opóźnieniem. Czasem na drogach osiedlowych pokonując zakręt mogę jeszcze z 3 metry trzymać skręconą kierownicę o te 1/8 obrotu a auto jedzie prosto : SMILE : Prowadząc inne auta w podobnej sytuacji gdy skręcę kierownicę o 1/8 to auto od razu mi skręca.

 

Jeśli chodzi o wyższe prędkości to po wymianie łączników stabilizatora i gum stabilizatora jest znacząca poprawa i jestem już w stanie ominąć np studzienkę : SMILE :

 

Żadnych luzów według mechaników nie mam, stuków brak, po puszczeniu kierownicy jedzie prosto jak po sznurku. Nie mam pojęcia co to może być... Do tej opóźnionej reakcji kierownicy w sumie się już przyzwyczaiłem, ale troszkę denerwuje czułość kierownicy przy dużych prędkościach : SMILE :

Edytowane przez Raulek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 3 VB i w zadnej tak nie bylo

 

Kurcze :( Super jest to autko dla mnie, duży bagażnik, wygodne nawet na dłuższe trasy, silnik praktycznie bezawaryjny. Tylko gdzie szukać przyczyny w/w problemów ? :( Mechanicy rozkładają ręce... Poza tym w mojej okolicy (mieszkam w Sosnowcu) jest multum warsztatów ale w sumie żaden nie jest w 100% rzetelny i fachowy... A przynajmniej jeszcze na taki nie trafilem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanicy nie potrafia znalezc

a ja mam to zrobic na odleglosc ??

sory ale tak nie potrafie ;)

 

moze magiel moze drazki moze koncowki

mam dalej wymieniac ??

nie znalezli luzow majac auto pod nosem

mozliwosci jest sporo

nawet niedokrecona maglownica do sanek

albo kichowate opony

mialem jakies badziewiaste wanli (made in chrl)

i na tym sie nie dalo jechac ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Przyczyną była nie przykręcona z jednej strony maglownica, brak śrub.Sprawdź może ścięło łeb śrubie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu koledzy dobrze mówią czas najwyższy przyjrzeć się dokładnie maglownicy, moim zdaniem jeżeli jak opisane wyżej 1/8 obrotu i nic nie reaguje to wydaje mi się że magiel może być uszkodzony w środku, ale jak kolega Gawlak nadmienił już wyżej trzeba także wyeliminować resztę możliwych usterek.

Edytowane przez Leszek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności