Gość Blavic Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Witam, jak w temacie, Astra G bierze ok 250ml oleju na 1000km, i ok 150mi płynu na 300km (dodam, że jest zagazowana może to ma znaczenie), przy wymianie cewki dis mechanik sp. ciśnienie w cylindrach, w każdym było ok, silnik jest suchy zarówno od góry jak i od dołu. Zalany 10W40 Mobil, płyn Borygo. Przebieg ok. 270tys. potwierdzony. Co może być przyczyną nadmiernego zużycia ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Poczytaj jakie są normy spalania oleju w oplu.Masz to w instrukcji obsługi. Nie ma w żadnych danych wartości ciśnienia sprężania ,,ok,, Są to liczby. Ubytki płynu są duże.Jeżeli masz wszystko suche to do sprawdzenia membrana reduktora oraz dywaniki pod nagrzewnica. Ale test spalin w płynie możesz sobie zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blavic Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Dopuszczalne spalanie oleju to 0,6l/1000km, aż nie chce się wierzyć. Podobno twinporty nie biorą oleju od wymiany do wymiany, takie słyszałem opinie użytkowników. Ciśnienie zbliżone na każdym z cylindrów ok. 15bar, byłem przy pomiarze. Co do nieszczelnej nagrzewnicy, myślałem o tym, ale dywaniki mam suche, nie czuć też żadnego smrodu, szyby nie parują.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Dopuszczalne spalanie oleju to 0,6l/1000km Nawet do litra. Musisz wziąć pod uwagę że masz już nie mały przebieg. No cóż to opel. Zostaje w takim razie do sprawdzenia reduktor. Czyli kupić złączkę dwustronną do węża chłodniczego, wypiąć węże z reduktora i tą złaczką spiąć je ze sobą.(takie małe przywrócenie do stanu z przed zamontowania LPG) na chwilę próby. Wtedy ominiesz reduktor i zobaczysz czy płyn ubywa. Oczywiście LPG wyłączyć na bezpieczniku i jeździć na Pb. Edytowane 22 Lutego 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xczar0 Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Jak pada turbo to i olej się traci. Auto normalnie spala olej. A tak mało Ci go spaa, bo masz uszkodzona uszczelkę pod głowicą i po prostu Ci bierze płyn. Płyn chłodzący nie powinien ubywać wcale Sent from my iPhone using Tapatalk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Jak pada turbo to i olej się traci. A gdzie ty w Z14XEP masz turbo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xczar0 Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 A gdzie ty w Z14XEP masz turbo? My bad - to jest twinport przecież.Tak czy siak sprawdzić przewody czemu ubywa płyn chłodzący, może jeden się poci w najlepszym wypadku. Żadne auto nie powinno tracić tak szybko płynu chłodniczego. Dodatkowo strasznie mało zużywa oleju - co oznacza że może olej jest uzupełniany przez płyn chłodzący. Lecz z reguły jest odwrotnie - oleiste oka robią się w zbiorniku wyrównawczym Sent from my iPhone using Tapatalk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blavic Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 oleiste oka robią się w zbiorniku wyrównawczym Płyn z zbiorniku jest czysty. Zrobiłem ostatnio dłuższą trasę, ok. 300km na raz. Spr. płyn z zamiarem dolania a tam w zasadzie nic nie ubyło. Dziwna sprawa. Na co dzień jeżdżę 'wokół komina', do pracy mam krótki dystans, auto na pewno w pełni się nie dogrzewa. Na korku od wlewu oleju mam majonez, ale to ponoć może być jakaś zależność z robieniem krótszych tras.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Tak krótkie trasy. Odmę możesz też przeczyścić. Jechałeś na LPG? Zostaję więc obserwować.Zbiorniczka od płynu nie masz mokrego?Czy czasem płyn nie ubywa przez korek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blavic Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Zbiorniczek jest suchy, tak całą trasę jechałem na LPG. Ciężko wyczyścić odmę samemu, czy zlecić tą pracę komuś doświadczonemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79438-z14xep-bierze-olej-i-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-662767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.