Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Problem z odpaleniem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich.

 

Od jakiś trzech dni pojawił się nowy problem z moim kadecikiem.

Jak jest zimny pali dobrze, jak rozgrzany też OK.

Problem pojawia się w momencie, kiedy samochód postoi około 1 - 1,5 godziny, kiedy silnik jeszcze całkiem nie wystygnie.

O odpaleniu wtedy można zapomnieć. Kręcę i kręcę i nic. Czuć paliwem jakby zalewał.

Kadzik ma instalację LPG, ale odpalam na benzynie, na gazie zresztą jest podobny efekt.

 

Wymieniłem w ostatnim czasie już kopułkę i palec (jakieś 2 tgodnie temu), świece na NGK No 2 i przewody zapłonowe (wczoraj). Także to raczej odpada.

 

Jak sądzicie co może być przyczyną?

 

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

witam

mimo że wszystko wymieniłeś, sprawdź czy występuje iskra w momencie gdy masz problem z odpaleniem samochodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Sprawdziłem przed chwilą i niestety brak iskry.

Kopułka i palec wymienione, świece i przewody też.

 

Czyli zostaje cewka i moduł.

 

Na którą z tych części obstawiacie?

A poza tym gdzie szukać modułu bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Moduł znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Wczoraj wieczorem miałem taką samą sytuację i za radą jednego z postów na forum "poszarpałem" trochę przy cewce i o dziwo zapalił po tej operacji.

 

auto-tronic

Z tego co się wczoraj naszukałem to moduł to ta kostka pod cewką zapłonową.

A w aparacie te kabelki z boku co dochodzą to jest czujnik Halla - czyli prędkoći obrotowej aparatu zapłonowego.

 

Czy dobrze piszę? Jeżeli nie to mnie poprawcie.

 

Chciałem odczytać kody błędów ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć tej wtyczki serwisowej.

Szukałem w skrzynce bezpieczników, na prawym nadkolu, koło serwa - zgodnie z radami jakie znalazłem na forum, ale niestety nic nie znalazłem.

Czy ktoś ma jeszcze pomysł gdzie jej szukać?

Przypominam Kadett Beauty C14NZ z 1990 roku.

 

Spróbuję dziś dostać gdzieś moduł, ale z tego co patrzyłem na allegro i sklepach internetowych to takiego modelu jak u siebie widziałem może być ciężko.(taki na wtyczke na 4 piny - wszędzie są na 6 i 7)

Jak zmienię to dam znać czy się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniejszy jest właśnie moduł zapłonowy. Jak on pada to świruje iskra i może go zalewać(zapłon w złym momencie, wypadanie zapłonów mimo reszty sprawnej).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Wymieniłem wczoraj cewkę zapłonową i moduł. Po wymianie odpalił elegancko za pierwszym razem. Pochodził około 20 minut. Potem za jakieś dwie godziny musiałem jechać więc odpaliłem go (bez problemu) i odjechałem od domu jakieś 500 m. Zaświeciły się kontrolki i silnik zgasł. I już go nie mogłem odpalić. Kombinowałem wracając do starych części, ale nic nie pomogło.

Sholowałem go do domu. Dziś o dziwo odpalił bez problemu. Testowałem go cały dzień i palił bez problemu, po czym wieczorem znowu zrobił taki sam numer jak przed wymianą. Tzn. zginęła iskra na "chłodnym", ale ni zimnym silniku. No i ... znowu holowanie.

 

Nie mam pojęcia co jeszcze wymienić ??? . Już jest wymienione prawie wszystko. Kopułka - palec - świece - przewody - cewka i moduł, a on dalej pali kiedy chce.

Jutro chyba udam się do jakiegoś elektryka.

 

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 21:11 ]

Dzięki Andrzej_m55 - udało mi się znaleźć złącze diagnostyczne, było przykryte kontolerem sondy lambda od gazu.

Wyświetliło mi jedynie kod 44 sonda lambda - uboga mieszanka, ale to chyba normalne przy gazie. Także nic nowego niestety się nie dowiedziałem.

 

Minęło jakieś 4 godziny od zgaszenia i dalej nie chce odpalić :D


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Tak sobie pomyślałem że jeśli poruszałeś cewką i zapalił to może nie ma masy???

 

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 21:42 ]

A jeszcze jedno czasem potrafi kabelek się złamać w koszulce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Zaprowadziłem go wczoraj do elektryka no i ... wymienili czujnik halla - bo stwierdzili że to na pewno to. Zobaczymy jak będzie podczas jazdy.

Już teraz to chyba prawie wszystko co dotyczy zapłonu będzie wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam.

Mam podobny problem, posiadam Kadecika z LPG ostatnio mam problem z odpaleniem auta jak jest ciepły silnik (po dłuższej jeździe jak złapie temperaturkę), a praca na wolnych obrotach jest nierówna, dotyczy to zarówno LPG i Pb. Zapala się kontrolka Check Engine, ale nie ma reguły, czasami zapala się zaraz po odpaleniu, a czasami jeżdżę pół dnia i się nie zapali. zmienione świece i przewody, kopółka wyczyszczona palec OK. Kwestia tego typu, że kręcę go i kręcę a tu NIC. Pomóżcie proszę, myślałem o wymianie cewki zapłonowej, tzn. tej kostki z której wychodzi przewód do kopułki. (Sorki za słownictwo ale noga ze mnie z mechaniki silnika i wogóle).

W jaki sposób poznać kod błędu??

 

SKUBER napisz czy wymiana czujnika halla coś pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Dzięki, a gdzie znajdę kody błędów?? I czy mam zewrzeć wszystkie zaznaczone na niebiesko punkty ze sobą?? Proszę o odpowiedź:D Czy tylko parami??

 

 

SORKI. Znalazłem że chodzi o parę A-B, jak z kodami błędów?? Gdzie to znaleźć!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Po wymianie czujnika jak ręką odjął. Pali za pierwszym ... no czasami za drugim podejściem. Szarpanie obrotami również zniknęło. Silniczek pracuje równiutko.

 

Radzę zacząć więc remont od czujnika halla. Jak rozmawiałem z elektrykiem, który mi go wymieniał to mówił że jakieś 60% przypadków w oplach to właśnie czujnik halla.

 

Co do kodów błędów to wydje mi się że pokaże ci to samo co u mnie:

44 Sonda lambda - uboga mieszanka

ale to normalne przy oplach na gazie :D .

 

Tu masz instrukcję:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=56

 

U mnie złącze diagnostyczne było nad serwem wciśnięte w taką wtyczkę, z której trzeba było je wyjąć. Trochę się go naszukałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

U mnie gniazdo diagnostyczne znajduje się na nadkolu (leży sobie) obok akumulatora, jak tylko odczytam kody błędów to napiszę jaki u mnie był przypadek. Dzięx za kody błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.