Skocz do zawartości

[Z17DTL] Astra G, błąd P0105, tryb awaryjny, podciśnienie w kolektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Gość zelmund

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Borykam się już od 2 lat z błedęm P0105 w swoim oplu. Postaram się to jakoś zwięźle opisać, jakie są objawy i co zostało już zrobione.
Z góry powiem że używam aplikacji ScanMyOpel do diagnostyki.
Objawy:
-P0105 check engine

-silnik wchodzi w tryb awaryjny (nie zawsze, jest to totalna losowość)

 

-błąd jest aktywny zazwyczaj przez około 5-10 sekund na biegu jałowym, jeśli zacznę jechać gdy błąd jest aktywny silnik jest zamulony, słabo się wkręca na obroty, ciśnienie doładowania nie rośnie (wg otwarty), przepustnica jest w pełni otwarta, silnik max predkość obrotowa 3100, ciśnienie w kolektorze na jałowym równe ciśnieniu atmosferycznemu

 

-gdy błąd jest nieaktywny silnik pracuje normalnie, wkręca się na obroty, doładowanie rośnie ALE na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze jest niższe niż ciśnienie atmosferyczne około 90-92 kpa, gdy hamuje silnikiem z wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie jest równe atmosferycznemu, gdy podczas hamowania silnikiem obroty spadną do około 2700rpm ciśnienie w kolektorze leci na łeb na szyje do prawie 80-75kpa (podciśnienie się tworzy)
Porównywałem to z inna astrą o tym samym silniku i na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem, nigdy nie tworzy się podciśnienie. Skąd to podciśnienie ? Zauważyłem że przepustnica na jałowym jest prawie przymknięta a po lekkim dodaniu gaz w pełni się otwiera.

 

- po około roku od pierwszego pojawienia się błędu P0105 pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika na ciepłym, dziwnym sposobem odpala zawsze za 1 razem gdy przekręce dwukrotnie kluczyk na pozycje zapłon.

Co zostało sprawdzone/ zrobione
- map sensor najpierw wyczyszczony potem podmieniony - ten sam rezultat
- vacu pompa wymieniona

- sztanga od turbo sprawna

- dodana dodatkowa masa z aku na silnik

Silnik nie spala oleju, cały czas jeździ na Valvoline Synpower MST C3 5w40, przebieg 310 tys km.

W ASO rozłożyli ręce i jedynie co mi zaproponowali że zdejmą wszystko a potem złożą jeszcze raz, tak więc wg mnie mało fachowa diagnoza.

Czy ktokolwiek borykał się z podobnym problem, ma jakieś rady co mógłbym zrobić lub widzi że wypisane wyżej zachowanie silnika (tworzące się podciśnienie w kolektorze) odpowiada usterce jakiegoś osprzętu ?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź ponieważ poruszam sie autkiem na codzień i chciałbym nim jeszcze troche pojeździć.


Witam,
Dodaje screeny z parametrów pracy silnika, może ktoś zauważy jakąś zależność.

 

Błąd aktywny

post-4778-0-78716900-1494399279_thumb.jpg

 

Błąd nieaktywny

post-4778-0-33587200-1494399287_thumb.jpg

 

Podczas hamowania silnikiem

post-4778-0-90375700-1494399293_thumb.png

 

Kod błędu

post-4778-0-07385900-1494399297_thumb.png

 

We wtyczce od czujnika doładowania na włączonym zapłonie zmierz pin 1-masa.Powinno być 4.8-5.2 V.

 

Gość zelmund

We wtyczce od czujnika doładowania na włączonym zapłonie zmierz pin 1-masa.Powinno być 4.8-5.2 V.

Ok sprawdzę to dzisiaj i dam znać.

 

Na włączonym zapłonie -nie odpalonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach w pozycji ciśnienie barometryczne powinieneś mieć 90-110 kPa 3.5-4.5 V

Ty masz te parametry na wolnych obrotach.

A sprawdź jak powyżej.

 

Gość zelmund

Na włączonym samym zapłonie ciśnienie doładowania wynosi 98kPa (1,8V) tyle samo co ciśnienie barometryczne.

 

(1,8V)

 

A powinno być 3.5-4-5 V

Czyli coś jest z zasilaniem we wtyczce czujnika.

 

We wtyczce pin 1 ma chyba zasilanie i tam powinno być te 3.5-4.5 V

A ten pin jeszcze ma połaczenie z pinem A93 we wtyczce od sterownika silnika.

Edytowane przez adam1954

 

Gość zelmund

 

A powinno być 3.5-4-5 V

Czyli coś jest z zasilaniem we wtyczce czujnika.

 

We wtyczce pin 1 ma chyba zasilanie i tam powinno być te 3.5-4.5 V

A ten pin jeszcze ma połaczenie z pinem A93 we wtyczce od sterownika silnika.

 

Czyli napięcie map sensora przy 98kPa powinno byc w okolicach 3.5-4.5 V ?? mam na myśli sygnał do ECU

 

Tak

post-37019-0-51011300-1494582971_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Gość zelmund

Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie napięcia,

Do czujnika dochodzi równo 5V

 

na wyjściu czujnika przy cisnieniu atmosferycznym 98kpa jest 1.8V.

Szukałem na roznych forach w logach innych ludzi z tym silnikiem i też widzialem napiecie 1.8V przy podobnym cisnieniu. Czy mógłby ktoś z forumowiczów posiadający silnik Z17DTL sprawdzić jakie ma napięcie przy włączonym zapłonie oraz podczas jazdy przy maksymalnym doładowaniu ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności