Gość Sinres Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Witam wszystkich Na dniach zabieram się za wymianę nieszczęsnego kolektora. Obserwowałem go dłuższy czas bo był już od góry przypocony ostatnio dostrzegłem że listwa spadła Zabieram się za wymianę i mam do was pytanie odnośnie demontażu pompy wysokiego ciśnienia. Mój pomysł na jej demontaż do od strony rozrządu są 2 otwory z gwintem do wkręcenia dwóch śrub żeby zblokować możliwość przestawienia rozrządu. Planuje wkręcić w te otwory dwie śruby odkręcić nakrętkę na osi koła zębatego i wybijać delikatnie pompę tak żeby nie trzeba było ściągać rozrządu oczywiście wcześniej odkręcając oczywiście mocujące ją śruby z drugiej strony. Moje pytanie czy jak już wyjmę pompę i będę miał ją w ręku mogę zmienić jej położenie ośki? Czy nie może jej oś zmienić położenia i musi być wszystko tak jak było? Rozrząd to wiadomo nie zmieni położenia jak będzie zablokowany a koło od pompy przykręcone do obudowy. Na co zwrócić uwagę przy wymianie kolektora? Pozdrawiam was   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80614-demonta%C5%BC-kolektora-ss%C4%85cego-z19dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Robi się to dokładnie tak jak na zdjęciu. Szajbę pompy najlepiej odstrzelić pneumatem jak wkręcisz śrubki blokujące - tam na nakrętce jest moment ok. 50-55Nm więc niedużo. Przy montażu zwracaj uwagę na malutką metalową tulejkę w ośce pompy - ma wejść w wycięcie w kole pasowym. Nawet bez tulejki nic nie będzie się działo, bo to common rail i położenie pompy nie ma znaczenia - są 3 sekcje w pompie i tyle. Do kolektora obowiązkowo komplet nowych uszczelek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80614-demonta%C5%BC-kolektora-ss%C4%85cego-z19dth/#findComment-671378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sinres Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Uszczelkę pomiędzy blokiem a kolektorem już mam jeszcze kupię pomiędzy kolektorem a przepustnicą. Najgorsze jest to że nie mam klucza dynamometrycznego żeby na 50 nm skręcić potem koło zębate pompy. Bo po za tym sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana nie ma co się oszukiwać jest jedynie czasochłonna bo żeby dostać się do kolektora musimy po drodzę zdemontować sporo elementów. Zobaczymy jak mi to pójdzie w każdym bądź razie porobię zdjęcia z tej wymiany i wrzucę tutaj na pewno się komuś przyda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80614-demonta%C5%BC-kolektora-ss%C4%85cego-z19dth/#findComment-671418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cerber85 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 a kupowałeś nowy regenerowany czy jak ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80614-demonta%C5%BC-kolektora-ss%C4%85cego-z19dth/#findComment-677072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.